Visa fullständig version : Härligt på strippen ikväll :)
ahh trots att bilen står i garage utan turbo hade jag ändå roligt på strippen i Malmö idag! Tack Paul! **** asså Pauls s14 är RÅ! När du skulle köra mot m3an (e30) o ni stod o gasade när ni väntade på att jag skulle starta er så överröstade du det tyska stålet :) så gutt... härligt att strippen har fått fler nissan krigare som kan visa var skåpet ska stå! Längtar till min turbo kommer tillbaka!
woho!
/Marcus K
Daniel L
2001-05-03, 06:32
Hehe... låter gött Marcus. Hur många 200'or brukar ni vara på Malmö-strippen?
Förresten hur gick det med turbon? Vad blir det för modell?
/Daniel L - Medlem #94
Det är inte många 200or alls.. förra året var det i princip bara jag som körde.. I år har jag fått stark backup av Paul (s14) men annars så glider det förbi en o annan s13 men de verkar inte så sugna på att rejsa..
Turbon är kvar i Göteborg! Bläh! Men det ska bli en hybrid t2528 med lager.. men vi får se vad som händer.. har inte hört av dem på ett tag nu...
/Marcus K
Daniel L
2001-05-03, 10:04
Är den hos GIK eller? Vad tar dom för det jobbet?
Hybrid T2528 med lager... det är samma som Jaska har va?
/Daniel L - Medlem #94
DjHypnoz
2001-05-05, 18:43
Jaska.. menar du att jag inte har lager im min hybrid =)) ?
// Svante Gustavsson - Medlem Nr.62 @ 200sx OGS
Vad betalade du för den? den med lager kostar nästan 13000 har jag för mig. Kostar en hel del att lägga i lager ju.
/Marcus K
Min turbo mekaniker var upptagen så jag vet inte än när du får din turbo Marcus!
Tb2528 med 360graders axial-lager är det.
De vanliga turbo firmorna tar ca13000kr för att renovera och uppgradera detta.
Men eftersom han är en bekant och kompis så blir det endast ca halvapriset.
Garantierna är väl inte så bra för jag frågade aldrig om kvitto och dylikt.
Men det behövs ju inte heller för dom håller om man gör jobbet riktigt..(hoppas jag!!).
Vissa har gnält här att turbona rasat efter ca500-1000mil efter renovering+uppgradering hos SL eller Gik.
Regionansvarig 200SX OGS väst
/JAska
Argh! Jaska jag blir galen utan min bil! 3" system som väntar nu också ju.. spring ner med piskan o se till att det blir färdigt.. orkar inte vänta mer :) bläh!
Hörs :)
/Marcus K
DET VAR ETT HIMLA TJAT PÅ DIG, MARCUSK. LUGN BARA LUGN!
To Cool To Rule
Edited by - Tim on 2001-05-08 15:41:40
imported_peter
2001-05-08, 16:05
Lager får vi väl hoppas att ni har i alla turboaggregat, annars går det väl lite småsegt att få snurr på dem...
- Peter / klubbsekreterare 200SX OGS.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.