Visa fullständig version : Gelleråsen!
Tjena, jag har lite funderingar kring bankörningen, hjälm var obligatoriskt, finns det att låna eller ska man fixa en själv? Polarna som följer med vad får de betala för att köra bana, eller får de inte köra överhuvudtaget, samt att få nödvändig utbildning. Ser fram emot träffen. mvh Sören A #39, förresten, till er som fixade medlemsbrickorna man satt på instrumentbrädan ville jag bara säga at det var en klockren grej, keep up the good work!
Jag har också en fundering?
Finns det någon möjlighet att PeterTwinturbo och alla andra får köra med oss på Gelleråsen med sina 300ZX.
Det skulle inte förvåna mig om Z-klubben inte fixar detta som är deras ansvar.
Om inte så tycker vi att vi ska lösa detta så 300:bröderna är välkomna att köra med oss.
Sen tycker jag att det är trevligt med Z-fliken i forumet och att det fungerar alldeles utmärkt.
Var ska dom annars vända sig om inte till oss, så länge dom inte har en välfungerande klubb själva.
Tackar i förhand för allas samtycke och medhåll!
Skriv gärna vad ni tycker så styrelsen och alla andra får en aning om medlemmars åsikter.
Ok det är kanske inte helt en demokratisk förening/klubb detta men det kan ju bli det om alla vill och alla går med på det men då måste det finnas intresse och angagerade medlemmar.
Hittils har de som bildat klubben och sköt och styrt det gjort ett otroligt fint och bra jobb!
Regionansvarig 200SX OGS väst
/JAska
Daniel L
2001-05-30, 10:49
Vet inte om jag fattat fel men är inte ban-körningen öppen för alla som kör japanskt bara det att de som inte tillhör nån klubb får betala en viss summa för att köra?
/Daniel L - Medlem #94
imported_peter
2001-05-30, 14:11
Kul att medlemsbrickorna är uppskattade, det behövs ju helt klart något att fylla ut hålet på instrumentbrädan med. =)
Hjälm och heltäckande klädsel är obligatorisk och måste ordnas på egen hand. Det finns ingen utrustning på plats att låna eller hyra.
Z-klubben är inbjuden till träffen och vad jag vet kommer de att dyka upp. Vad det gäller bilar som inte är medlemmar i någon av de inbjudna klubbarna så är de välkomna så länge det är japanska bilar med sportig karaktär. Det finns ju ett antal Nissan som t.ex Sunny GTi-R, Primera GT etc. Avgiften för "lösa bilar" är 300kr. Samma avgift gäller för en 200SX eller 300ZX som inte är medlem i någon av klubbarna.
Orsaken till detta är att det är en klubbträff som arrangeras av klubbarna gemensamt. Det ligger många timmar ideellt arbete bakom varje träff och då är inte tanken att det ska bli "fri körning" där vem som helst kan komma och köra på banan för en billig peng.
Vill förtydliga ett par saker angående träffen också. Bankörning kan man prova även om man har en bil helt i originalskick. Det kommer att finnas möjlighet att köra under prova-på timmar där tempot är lägre och omkörning inte är tillåten.
Sedan är inte träffen bara åkande varv på varv runt banan, lika mycket är det en social träff. Många kommer till träffen utan att köra ett enda varv på banan. Istället umgås man med andra medlemmar, tittar på långa rader av snygga bilar, sitter på läktaren och ser när andra kör, åker med i de cruising-turer som arrangeras, är med och grillar på kvällen etc. Kanske tar man en dag ledigt i anslutning till träffdagen och utnyttjar som minisemester när man ändå är ute på vägarna.
Jag hoppas att så många som möjligt har möjligthet att komma och vara med om en rolig dag!
- Peter / klubbsekreterare 200SX OGS.
hur lång tid innan träffen ska man bli medlem lr går det att lösa där??
mvh Johan
//som hemma fast annorlunda\\
Tackar och bugar för Z fliken för det är nog det bästa som hänt oss 300:a folk på den här sidan atlanten.jo Z klubben är inbjuden men kollen är inte specielt bra i utskicket för ett tag sen stog det att att "ännu en träff planerades på gelleråsen i mitten på juli"......inte så mycket information.men men man ska inte klaga jag hade inte klarat av att driva någon klubb bättre själv så jag ska bara va tyst....anars är jag mäckta impad av ledningen på 200sx OGS........och hoppas självklart på en z gren med lite z sidor å så.....sen tycker jag att ni ska kolla in www.twinturbo.net igentligen en ren 300:a site men det brukar vara massor med andra kul inlägg oxå. vet inte men det ska nog inte vara probem att få hjälp med lite 200:a frågor oxå....
Thompa
imported_peter
2001-06-07, 22:04
Thompa: Tackar för berömmet, vi får se hur det blir med Z-info på sidan. Frågan har varit uppe förut men det finns ju som sagt en fungerande Z-klubb även om aktiviteten minskat lite sista tiden...
Johan: Du kan självklart bli medlem på plats men lättast är om du innan fyller i en medlemsansökan här på hemsidan. Då får du ju dessutom tillgång till allt material på medlemssidorna..
- Peter / klubbsekreterare 200SX OGS - "I hardly touched it, it just broke!"
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.