Visa fullständig version : Drifting
Se länk tidigare www.240sx.org
Limé Grön 200sx som går på Anabola (Bilsport nr22)
Bengtsson
2001-04-26, 08:00
Berna,ticco : var har ni läst det?Jag kommer nog att slänga i en diff från 300tt om det är någolunda möjligt.
Dear heavenly spirit, thanks for providing us with Ball Bearing Turbos.
Ja jag läst det jag med att bakre kåpan hade fel anntal hål men fattade det som att man kan ta sin gammla men är inte säker + att drivaxel fästena är olika men dom borde ju gå att bytta med ska ju vara samma klump!
Nja, jag har läst på en annan sida (kommer inte ihåg var) där det stoga just att TT'ns fästen inte stämde.
//Ticco
------------------------
Kan inget, Vet inget...
www.ticco.com
The NA version has a gear ratio that is equal to the 240sx (4.083:1) while the twin turbo uses 3:61:1.
Jo men tar du den från tt:n ändrar du bara utväxlingen annars är dom lika kommer inte ihåg vad 200 har i utväxling runt 4:1 har jag för mig
Vad jag har läst så skall 300ans klump passa och då har lammeldiff se http://www.240sx.org/links/installs/lsd/lsd.htm
"If you decide to use a differential from a 300zx be sure that it is from a '90+ model naturally aspirated one and NOT from a twin turbo."
Då får du nog ta hem den från USA eftersom den modellen ej såldes i Sverige.
//Ticco
------------------------
Kan inget, Vet inget...
www.ticco.com
man får väl ta och köpa en extra bakaxel och göra en AGA diff på den =)
Bengtsson
Dyra diffar finns det i alla fall.
http://www.takakaira.com/php/template.php3?cat=2&id=496
Dear heavenly spirit, thanks for providing us with Ball Bearing Turbos.
Edited by - Bengtsson on 2001-12-26 13:47:32
Daniel L
Om ni vill så kan ni ju ge detta en chans...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=arial>quote:<hr height=1 noshade>Rare and hard to find VLSD (Viscous Limited Slip Drive) Rear Pumpkin for 1989 - 1994 S13.
This unit has about 50,000 km on it, and is sold as is. Complete pumpkin that is a bolt in affair and allows better drag and stoplight launches, and out of corner acceleration instead of lighting up the inside tire all the time. Improves your drag 60 foot times, auto-x launches and tight corner exits, and overall performance driving in your S13.
USED S13 Rear Differential - $400 plus shipping. **
** note VLSD’s are heavy, around 95lbs packaged <hr height=1 noshade></BLOCKQUOTE></font><font face='Verdana, Arial, Helvetica' size=2>
Se mer här:
http://www.pdm-racing.com/products/sspecials.html
/Daniel - Styrelseledamot 200SX OGS
Jag funderade på att fylla plånboken med pengar ca20000kr och åka till olika firmor och fråga lite..
Jag tror det är ungefär så mycket det kostar för att få tex en bra lamell diff?
/JAska
Regionansvarig 200SX OGS väst
/JAska
Slurp............
Nu blir jag sugen på lite drifting.
Jag hör av mig till våren så får vi göra en liten "malmö getaway" =)
/Philip
)om bara bilen kunde flyga(
Det går att drifta med orig 200sx.
Med Svets diff går det ännu bättre.
/JAska
Ahh Philip... det går med en orginal s13.. Det jag själv tycker är det stora problemet efter att ha övat i säkert timmar vid det här laget.. är att s13 inte har en riktig diff.. När jag får ställ med bilen så istället för att börja glida så mer eller mindre kastas man den första biten o motparerar man inte riktigt ordentligt så gör man en 180 eller 360 istället... Var ute o provkörde en s14... WOW säger jag bara..DIFF yeeehhaaa! Så än en gång... Någon som vet ett bra o inte allt för svindyrt sätt att ordna en diff till vår s13???
Philip vi får sticka ut i industriområdena till våren o öva oss på drifting :)
/Marcus K
Tjena
Har ett par frågor angående driftande med en s13.
1. kan man drifta med en orginal s13???
2. jag har 200+ under huven och ingen sänkningsats men när jag försöker få ställ på bilen så släpper bara innerhjulet
(måste andvända handbromsen som f*n då kan jag drifta en liten bit)????
3. däremot om jag står still och lägger "lakris" så släpper båda hjulen?????
/Philip ))Rookie((
Helt klart Philip!
Hmm jaska berätta om din lilla svets diff är du snäll...
/Marcus K
Svets, 240ampare och svetsade ihop alla dreven i diff klumpen. Inget snack om att den skulle dra bara på ena hjulet längre.
Det är skoj och busa och leka med den men annars rekomenderar jag inte svetsdiff.
Den kom inte ens överens med Abs:sen i början.
/JAska
Hehe.. det låter inte sp himla seriöst nej :) Men det fungerar för dig ändå... hmm har du nån aning om hur man kan ordna en bra diff till 200an annars?
/Marcus K
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.