Gå tillbaka   Nissan Owners Group Sweden > Teknik > Övriga > Teknik

Teknik Generella teknikfrågor

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-04, 13:09   #1
lattmjolk1
Junior Member

Reg.datum: nov 2013
Bil: S13 , Annan
Standard Resonemang kring styrstag

Hej! Ni får gärna meddela om detta är fel kategori men jag hitta inget annat som passade.

Det är såhär att jag står i valet och kvalet om vilka styrstag jag ska köra på min S13, tanken slog mig då att detta är ett område som är väldigt delat, vissa säger en sak andra säger en annan.

Mitt resonemang lyder som följer. Vad du än gör så har du alltid en svag punkt, i detta fall styrstagen, i de flesta fall rekommenderar folk en att köpa starkare eftermarknadsstyrstag för dyra pengar som lovar mer hållbarhet och ökad styrvinkel.

Tanken slog mig då att om du eliminerar din svaga punkt så måste väl något annat bli den svaga punkten? i detta fall en styrväxel? så rimligtvis så borde det då vara bättre med t.ex. originalstag för att sedan byta dessa om olyckan är framme?

Den ökade styrvinkeln skulle väl också egentligen innebära orimligt dålig toe om man inte byter massa andra delar?

Detta inlägg blev lite rörigt känner jag men jag vill ändå se vad folk tycker.
lattmjolk1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-25, 15:59   #2
Mobne
Senior Member

Reg.datum: sep 2007
Bil: S13
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lattmjolk1 Visa inlägg
Hej! Ni får gärna meddela om detta är fel kategori men jag hitta inget annat som passade.

Det är såhär att jag står i valet och kvalet om vilka styrstag jag ska köra på min S13, tanken slog mig då att detta är ett område som är väldigt delat, vissa säger en sak andra säger en annan.

Mitt resonemang lyder som följer. Vad du än gör så har du alltid en svag punkt, i detta fall styrstagen, i de flesta fall rekommenderar folk en att köpa starkare eftermarknadsstyrstag för dyra pengar som lovar mer hållbarhet och ökad styrvinkel.

Tanken slog mig då att om du eliminerar din svaga punkt så måste väl något annat bli den svaga punkten? i detta fall en styrväxel? så rimligtvis så borde det då vara bättre med t.ex. originalstag för att sedan byta dessa om olyckan är framme?

Den ökade styrvinkeln skulle väl också egentligen innebära orimligt dålig toe om man inte byter massa andra delar?

Detta inlägg blev lite rörigt känner jag men jag vill ändå se vad folk tycker.

Köp starkare stag, oroa dig inte för styrväxeln. Tittar du på s14 så har den modellen redan m14 stag istället för m12 som på s13.
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:00.