Gå tillbaka   Nissan Owners Group Sweden > Träffar > JapMeet

JapMeet Forum för JapMeet - Info, frågor etc.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-09, 12:11   #1
Japmeet
Junior Member

Reg.datum: jan 1970
Standard Japmeet 2009 ställs in – tillbaka 2010

Arrangörerna bakom Japmeet väljer att ställa in årets träff då flera sponsorer backat ur med hänvisning till det ekonomiska läget. Istället läggs fokus på att redan nu planera för Japmeet 2010.

– Japmeet som nu är ett tvådagarsevenemang är för kostsamt att arrangera utan intäkter från våra huvudsponsorer. Vi är en liten förening som arbetar ideellt och inte något stort företag, och kan helt enkelt inte ta den ekonomiska risken att enbart förlita oss på entréintäkter, säger Fredrik Söderquist, en av arrangörerna av Japmeet.

Japmeet har arrangerats sedan 2002, från början på Gelleråsen och de senaste fem åren på Mantorp Park.
Förra året arrangerades, för första gången, Japmeet som ett tvådagarsevenemang och då startade också det samarbete man nu har med Motor Events Sweden AB som äger och driver anläggningen Mantorp Park.

– Att ställa in årets Japmeet är ett gemensamt beslut. Nu blickar vi framåt och har redan preliminärbokat datumet för nästa års träff, säger Jan Skullman, anläggningsansvarig på Mantorp Park.

Japmeet 2010 är nu preliminärt bokat till helgen 3-4 juli 2010. Upplägget beräknas bli detsamma som förra årets träff, med två dagar fyllda med köraktiviteter på bana och i depå, camping på området samt lördagskväll med partyområde, DJ och liveband.

– Vi beklagar givetvis att vi för första gången på sju år tvingas ställa in en träff. Samtidigt är det ekonomiska läget inget vi kan påverka, och det här både sporrar oss och ger oss mer tid att arrangera en riktigt bra träff 2010, säger Peter Långfors, en av de ansvariga för Japmeet.

Helt osynliga kommer Japmeet inte vara under säsongen. I samarbete med Mantorp Park kommer Japmeet att närvara med monter och utställningsområde under Gatebil-helgen 26-28 juni. Dessutom kommer Japmeet-besökare att erbjudas rabatterat inträde till träffen.

– Arbetet med att forma en Japmeet-aktivitet är i full gång mellan arrangörerna från Japmeet och Mantorp Park. Tanken är ett arrangemang under Gatebil som behåller Japmeet’s koncept och profil, säger Mikael Hammarström på Mantorp Park.

För mer information, kontakta gärna:

Peter Långfors, Evenemangsansvarig Japmeet
E-post: peter@japmeet.se
Tele: 070 - 740 35 64

Fredrik Söderquist, Evenemangsansvarig Japmeet
E-post: fredrik@japmeet.se
Tele: 070 - 440 44 36

Niklas Löfgren, Evenemangsansvarig Japmeet
E-post: niklas@japmeet.se
Tele: 070 - 698 49 04

Jan Skullman, Anläggningsansvarig Mantorp Park
E-post: jan.skullman@mantorppark.com
Tele: 070 - 540 19 20

Japmeet är norra Europas största träff för japanska sport- och entusiastbilar. Träffen har funnits sedan 2002 och arrangeras sedan 2004 på Mantorp Park. Årligen besöker ca 500 bilar träffen. Besök Japmeet.se för mer information.
Japmeet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 13:52   #2
raseri
Member

raseris avatar

Bil: Annan
Standard

WTF!
Det här förstörde hela min sommar...
Gammal 2009-04-09, 14:43   #3
MikeTakeaHike
Hall of Fame Legend

MikeTakeaHikes avatar

Bil: S14a
Unhappy

Noooooooooooo (Gör en "Plutonen", när SG Elias blir skjuten av Charlie ståendes på knä med armarna i luften).

Den enda banträffen jag hade kunnat åka bana på, och bilen stod still förra året... *snyft*
#167 Mikael G, Stockholm
Moderator - NOGS.SE
MikeTakeaHike är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 15:48   #4
Streckkoden
Member

Streckkodens avatar

Bil: S13
Standard

Det var inte någon trevlig läsning, hade som målsättning att vara "klar" till Japmeet iår. =(

Men då ser jag fram mot ett dubbelt så bra Japmeet 2010.. =)
Streckkoden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 15:57   #5
andreaas90
Member

andreaas90s avatar

Reg.datum: feb 2009
Bil: Annan
Standard

*sopar upp skärvorna efter den krossade drömmen"
andreaas90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 16:03   #6
Bigg
Hall of Fame Legend

Biggs avatar

Standard

Blir det någon bankörning alls i år?

Lägg ner Japmeet (mini-Gatebil) och satsa på ett par ordentliga banträffar istället där fokus ligger på bankörning, konbana, drifting, strippen eller något annat vettigt som bilarna är till för.

Det är jättetrevligt med gemenskapen och att umgås med biltokar från hela landet (även stockholmarna), men anledningen till att jag är med i klubben är tillfällena att få rasta någon av bilarna.

Vad är fokus för klubben? Vad är målet och vad vill vi att klubben skall vara?

Jag hade en plan att bygga ihop något körbart till Superstage, men blir inte det heller av så...
Bigg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 16:37   #7
K_1_M
Member

Reg.datum: jan 2009
Bil: S14a , R33
Standard

Tråkigt att höra!
Har aldrig kunnat köra då jag inte haft fungerande bil... Och så som det verkar kommer jag inte ha någon Japs 2010. Men allt kan hända så vi får väl se ifall vi syns 2010!
K_1_M är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 17:14   #8
peter
Founding Member

Reg.datum: sep 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bigg Visa inlägg

Vad är fokus för klubben? Vad är målet och vad vill vi att klubben skall vara?
Bra frågor och något jag hoppas diskuteras flitigt under årsmötet på Elmia i helgen.
Peter L, #2 Nissan OGS

http://200sx.kicks-ass.net/peter
peter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-04-09, 17:48   #9
s1k
Member

Standard

Tycker detta är mycket tråkigt. Beroende av sponsorer? Jag hänger inte riktigt med på matten med det borde gått och väl räcka med pengar för att hyra mantorp åtminstonde EN dag på ett år för klubben, utan att ta in externa pengar alls.

Enligt medlemslistan har vi 310 medlemmar, medlemsavgifterna blir då totalt 124 000 på ett år. Skulle detta verkligen inte räcka till att hyra motorbanan en dag?

Jag har tyvärr inte möjlighet att komma på årsmötet men ett utskick via mail till medlemmarna tycker jag man kan kosta på sig när det gäller så här stora beslut.

Vart kan man hitta information om klubbens ekonomi?
Gammal 2009-04-09, 20:18   #10
sirfalk
Member

sirfalks avatar

Bil: S14 , Annan
Standard

NEJ!!! Jag hade sett fram imot Japmeet. Har tillomed lagt semestern så bra att det passar in till Japmeet.

Säger som någon ovan, blir det någon banköring i huvud taget i år? Något måste väl gå att lösa?

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:45.