Gå tillbaka   Nissan Owners Group Sweden > Annonsforum > Nissanbilar säljes

Nissanbilar säljes Annonsering av bilar som omfattas av klubben

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-27, 10:17   #1
MikeTakeaHike
Hall of Fame Legend

MikeTakeaHikes avatar

Reg.datum: jan 1970
Bil: S14a
Standard **Såld** S14a Racing edition Etanol konverterad **Såld**

**Såld**

När alla andra jagade hästkrafter så byggde jag för väghållning på banan.
Det är bara sista åren som hästkrafterna har ökat.
Mitt mål var att få en bil med respons, därav sådana modifikationer som spjället från SR20DE
som är 10mm större diameter än original. Avsevärt mycket lättare svänghjul (ca -10 kg) och
att jag behöll den lilla T28 turbon men bytte mot en kullagrad dito för att få snabb spool-up.
I övrigt har jag kompenserat för att kyla motorn med större vattenkylare samt oljekyl.
Jag har ägt bilen i 16 år så det är svårt att skiljas från den, men man måste vara realist
och inse när man inte har ett mek- garage längre så är det inte samma sak med hobbyn.
Jag hoppas den nya ägaren eller ägarinnan kommer ha lika kul på banan som jag har haft.

Årtal: 1999 Köpt: 2001-11 Km: 75xxx km

Motor:
Apexi Power FC E85 mapped by Mojje, Z32 MAF, 850cc Injectors, Bosch 044 Fuel pump, Apexi Boost Control, ARP Head Bolt Studs, SR20DE Throttle Body, Garrett T28 Ball Bearing, Cometic 1.6 mm Head Gasket, Extractor Manifold Exhaust, 3" Stainless Exhaust System, Teflon Tubing Turbo Oil/Water, Colder spark plugs NGK BCPR7ES, Cylinder head race ported by Mojje, HKS Super Power flow Open Cone Filter, 40mm Water Cooler (original is 15mm) , Front mounted Oil cooler 140x340x50 mm, Front mounted Intercooler 600x300x62 mm

Drivlina:
RCE Short Shift Kit, Polyurethane Gearbox Mount, Nismo Clutch Slave Cylinder, ACT XACT Streetlight Flywheel, ACT heavy duty organic Clutch Kit, Steel Braided Hose for Slave Cylinder,

Interiör:
Bride Racing Seat, A-pillar Gauge Pod, Defi Boost (Bar) Gauge, Greddy EGT (Deg) Gauge, Defi Oiltemp (Deg) Gauge, AEM Broad Band Lambda Gauge, Aluminum Steering Wheel, Stainless steel Gear Nob and Short shifter

Exteriör:
Sunscreen, Xenon High Beam Headlights, Nissan White Side Turn Indicators, Nissan White Front Turn Indicators, Crystal Clear Position Front Lights

Kaross:
RCE Control Rods, RCE Tension Rods, RCE Traction Rods, RCE Rear Camber Arms, Yellow Koni Racing shocks, H&R lowering Springs 40 mm, RCE Strut Bars Front and Rear, Cusco Sway Bars Front and Rear, Apex Lower Brace Front and Rear, Apex Drop Link & Bush Kit Front and Rear

Bromsar:
Motul Braking Fluid
Stoptech Rear Brake Discs, Stoptech Front Brake Discs, Axxis Ultimate Pads Front And Rear, Stoptech SS (DOT compliant) Front Brake Lines, Stoptech SS (DOT compliant) Rear Brake Lines

Hjul:
BBS 17" Rims, Toyo Proxes R888 GG 225/45 Track Tires

Bilder: http://200sx.kicks-ass.net/miketakeahike/

Inga byten.

**Såld**
#167 Mikael G, Stockholm
Moderator - NOGS.SE

Senast redigerad av MikeTakeaHike den 2017-05-28 klockan 12:50.. Anledning: Såld
MikeTakeaHike är inte uppkopplad  
Gammal 2017-04-27, 15:13   #2
tecman
Hall of Fame Legend

tecmans avatar

Bil: S13
Standard

Varför skriva på engelska?
tecman är inte uppkopplad  
Gammal 2017-05-13, 10:40   #3
MikeTakeaHike
Hall of Fame Legend

MikeTakeaHikes avatar

Bil: S14a
Standard

Prissänkt!
#167 Mikael G, Stockholm
Moderator - NOGS.SE
MikeTakeaHike är inte uppkopplad  
Gammal 2017-05-21, 17:21   #4
Deffe
Hall of Fame Legend

Deffes avatar

Bil: Annan Nissan
Standard

Fin bil, gick bra redan 2010 =)
- Vinnare av Japmeet AutoSlalom 2008 & Superstage: 1.28:62
Deffe är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:00.