handdator

Visa fullständig version : Hahahaha(Lomobile..).....suck

thomas
2001-04-26, 09:00
Danne -> När du får på dina nya fälgar kommer ingen längre titta på lacken. En liten tröst iaf!

/Thomas

Medlem #004 och styrelseledamot

Cörran
Sakta i backarna!!

Självklart har han INTE skickat ut nåt virus för att jävlas. Jag har fått flera mail med samma virus, det är alltså ett virus som sprider sig själv genom mail-servrar.

To Slow To Rule

Heden
Jag fick också ett mail som jag tog bort fort som f*n!!! det var tydligen en skärmsläckare eftersom filändelsen var .scr

Man kan ju bara undra vilken normal bilhandlare som skickar virus osv... Ingen seriös iaf!

Mvh/ Niclas

Heden
Cörran=> Tänkte inte på det oops =)

Då tar jag tillbaka mina "anklagelser"

Jag blir bara lite irriterad när man får en massa virus och skit på sin nya hårddisk :)

Mvh/ Niclas

merced
Jag fick ett mail med virus av ***** idag.

/Ola - Karlstad - Medlem #148 - 200SX 93

http://www.perfectserver.nu/~nissan200sx/

Johan T
Tycker det låter som om mr ***** behöver ett virusprogram!!

Johan

Örebro - Medlem #176

JapSpeed
Har han hela 200 klubben i adressboken?

Fick också idag nämligen, hamster hette filen.... Hehe.... =D

Viruset sprider sig via Outlooks adressbok, nåt slags maskerat skript som inte e nån vidare.

/Pierre Edvardsson

a.k.a StreetRacer

Lunki79
Har egna erfarenheter av Lomobile. Och om du läser detta ********* så kan du ju känna dig träffad. Köpte min bil i månadsskiftet mars/april en mörkblå 91:a. Enligt annonsen hade den knappt en repa och var absolut aldrig krockad. Visserligen sa du att om jag mot förmodan skulle hitta en skada så skulle vi omarbeta priset (fair deal).

Tyvär hittade jag inget fel på den vid det tillfället då jag hämtade bilen, men blev inte så glad när jag upptäckte att den har varit smälld. Förardörren har fått sig en tryckare en gång i tiden. Lagningen ser ut att kunna vara bra gjord, men det är svårt att säga när man inte är plåtslagare.

Om du ********* vet att bilarna är smällda eller inte det kan jag inte bevisa, men för alla dom som funderar på att inhandla bil på Lomobile så kolla extra noga på att alla springor mellan dörrar, framskärmar och baklucka är precis lika stora. Kolla även noga inuti bilen efter misspassningar mellan dörrsida/instumentpanel osv. Mät med skutmått om så krävs.

Danne medlem #166

Lunki79
Sant, men det känns ju endå ganska jobbigt att veta. Fick någon j***a mp3-låt från ***** idag, dummt att skicka ett vanligt brev istället.

Låten heter "Sorry about yesterday". Väntar på resultatet från samtalen mellan Daniel och Mälardäck. Dom lät positiva iaf.

Danne medlem #166

MikeTakeaHike
Jag fick också ett mail Från ********* *****, det var viruset "Badtrans" i den fil som skickades med, info om virus:

http://vil.nai.com/vil/virusSummary.asp?virus_k=99069

Han kanske har fått viruset som skickat sig själv till alla i hans adress-bok.

// "Juice by that!", medlem #167 http://host.bip.net/gruvan

NickeH
Har inte orkat kolla vad badtrans gör riktigt om det lägger sig på botsektorn eller enbart i filer... Annars, ladda hem AVP, Anti viral toolkit pro. Ska vara gratis, sök efter det, kör en check, och kolla hur viruset lagt sig, ligger det enbart i filer, så starta upp datorn med en skrivskyddad bootdisk så viruset försvinenr ur minnet och tag bort filerna, om inte virusprogrammet själv klarar att ta bort viruset.. annars.. kan man ju alltid starta upp på ren bootdisk och formatera skiten och göra en nyinstallation..

råd är att när man gjort en nyinstallation göra en backup med norton ghost, så tar det ca 2 min att återställa en disk om du råkar ut för samma sak igen..

Base
2001-07-03, 23:05
Hmm, hade min första, och enda, konversation med lomobile idag. Mailade och frågade på en svart 200sx 92:a som dom hade. Fick bilder och deras mobil.

Sökte dom då på mobilen ungefär en minut efter 4-5 gånger utan svar.

Mailar dom att jag är intresserad av bilen och vill kolla på den.

Får då ett mail där han säger att jag borde reservera då han inte kan garantera att den ej är såld annars. Svarar att jag vill reservera den och att jag med det menar att om bilen uppfyller det dom skrivit i annonsen så vill jag ha den.

Får då ett mail att jag mer eller mindre måste betala direkt till deras pg nummer(detta utan att ha sett bilen samt försäkrat mig att bilen jag lägger handpenning verkligen är den bil jag sett på bilderna).

Indirekt innebär detta att jag inte skulle få något kvitto på handpenningen jag skulle betalat in samt varför jag betalat in 5000 kr på hans konto.

Han skriver dock längst ner på mailen att han håller bilen tills imorgon då bankerna ju inte har öppet på kvällen.

Börjar då skriva ett mail med innehåll att jag säger att jag ej har något intresse att betala 5000 på hans konto innan jag sett bilen och skrivit upp nummer så jag är säker på att det är rätt bil jag betalar för. Men att eftersom han ändå håller bilen tills imorgon så skriver jag också att jag gärna plockar ut pengarna imorgon och betalar handpenning på plats under tiden som jag kollar på bilen.

INNAN jag hinner skicka detta får jag dock ytterligare ett mail där han skriver att en annan kund nu tyvärr reserverat bilen tills imorgon(?). Detta ca 20 minuter efter han skrivit till mig att han skulle hålla bilen tills imorgon(tillräckligt lång tid sen förra mailet för att jag ska ha hunnit ringa min bilmässigt kunnige polare som egentligen skulle stuckit på date imorgon för att övertala han att hänga med o kolla på den.).

Kontenta: Mycket möjligt att vissa av er köpt bra bilar av dom...men gör man affärer på det sättet så KAN MAN FAN INTE vara seriös..hehehe.

PS: Den gråa 200:a för 41 500:- som står i säljes annonserna tillhör lowmobile och därmed ej en privat annons. Fastän den står som det. Inte för att jag bryr mig, men så behandlar man fan inte kunder.

PSS: Som det ser ut nu lär jag joina 200sx ägarskaran, dock inte med hjälp av lowmobile.

//Ride in peace

lilljerka
2001-07-04, 00:24
Hur vet du att den tillhör lowmobil?. Den enda bil som står där för 41500 är min. Och jag är en privat person.

Base
2001-07-04, 10:29
Sorry 42 500:- kostade den.

För jag mailade och frågade på dom och då svarade lomobile

Base
2001-07-04, 10:33
Men men...ska väl inte klaga. Mycket möjligt dom är helt okej när det väl kommer till kritan. Mest man blir lite fundersam när liknande händer en.

merced
2001-07-04, 13:47
Ja, jag har reserverat en bil där.

Vi får väl se hur det går... =)

Än så länge har dom skött sig rätt bra tycker jag.

Ola, Karlstad. Spanar efter en nisse...

KNRacing
2001-07-15, 17:44
Kan bara säga Varning för Lomobile!!

Själv har jag mycket dåliga erfarenheter av detta företag som behandlar kunderna som ren skit! Ska här berätta hur det gått till.. vissa kommer säkert tro att jag ljuger men det är verklighet. Jag vill bara dela med mig så ingen annan gör samma misstag som jag redan gjort :(

Börjar med att vi bestämmer träff när jag skall hämta bilen. Eftersom jag har nästan 100mil att åka så händer något på vägen som gör att jag blir försenad med några timmar. När vi kommer fram, har kollat på bilen och köpt den åker vi hem. Grejen är att jag får ingen grön skylt (bilen är nybesiktigad, dom riktiga skyltarna har ej kommit) av dom utan en jävla pappskylt som dom ritat sjävla. Var helt klart dum själv som inte tänkte på det, och blir då stoppad av polisen på vägen hem.

När jag sedan tar kontakt med Lomobile när jag är hemma, så säger dom att eftersom jag kom försent så "kändes det som att vi struntar i hur Ni får hem bilen" Dom skiter i hur du får hem bilen alltså även om det är olagligt.

Senare hittar jag en mänga andra fel på bilen jämfört med vad dom skrev i annons.. jag vet det är mitt fel att jag inte kollade bättre men en seriös firma ska man ju ändå kunna lita på litegran. När jag påpekade detta.. grejen är att vi även hade ett muntligt avtal ang en elhiss som var sönder. Skulle det kosta mig något att fixa detta stog dom för kostnaden. Men.. efteråt som sagt så svarade dom "Vi tänker inte göra någonting åt din bil.."

Så till det värsta av allt om som jag tror är olagligt och allvarligast.. när jag kom hem märkte jag att vägmätaren inte fungerade!! Det svar jag fick då var "Mätaren fungerade när du fick bilen, det vet jag med all säkerhet. Du måste ha gjort någonting med den" Enligt dom så har jag alltså direkt när jag sätter mig i bilen kopplat bort den på något sätt, på en bil jag aldrig skruvat i någon gång förut! Och enligt vägmätaren var det då alltså bara 9mil från Borås till Stockholm.. nu kan nog vem som helst förstå hur det ligger till och vad dom gör med bilarna dom säljer.

Hur som helst, ska ta hjälp av KOV och allt annat jag kan tänkta mig för att ta mig ur denna situation. Tänker inte låta mig bli behandlad på det här sättet. Mitt råd.. köp aldrig bil där när man nu vet vad dom är kapabla till.

Kommer att uppdatera sen så ni får veta hur det går och det jag skrivit nu är bara en liten del av allt strul.

Base
2001-07-15, 18:38
Har medlidande med dig. Jag körde ner till tyskland och köpte min brumedar själv efter kontakten med dom. Har sett och hört fler än dig nu efter mina egna erfarenheter som haft problem med dom.

Det faktum att man får till svar när man kontaktar dom att man i stort sett inte får komma upp och titta på bilen förrän man lagt handpenning på den tycker jag är helt skadat. Det enda man får är deras egna bilder där dom lagt på så mycket vax och vinylglans att det är helt omöjligt att få en glimt av själva bilen.

Som jag skrev innan så ska jag inte sitta och döma folk, men jag blir definitivt inte förvånad av det du skriver.

Du vet om att du har ett års garanti om du köper bil från en bilfirma va? Och en mätare som inte fungerar borde räkna ut bilen som köroduglig vilket borde göra dom tvugna att fixa det. I alla fall om dom följer lagen tycker man. Det vill säga om du inte skrivit på papper där du avsäger dig rätt till typ "standardmässiga" avtal eller liknande. Jag har inte 100 koll på detta men en kompis köpte från en importfirma i malmö som han tvingade pröjsa nåt genom just den 1 års garantin.

Nåväl, hoppas det löser sig för dig.

Base
2001-07-15, 18:57
Ett PS: Jag har bara sett en enda importfirma med vettigt avtal och det är www.autodeal.se . Inte pratat med dom, men på deras hemsida står det att dom köper in utan förskottsbetalning, och att pröjs sker när bilen importerats och är klar.

Vill även passa på att varna för en snubbe som heter Ola någonting. Tyvärr kommer jag ej ihåg hans efternamn, men om någon som heter ola kontaktar er efter annons ni satt in eller dylikt och erbjuder att importera en bil åt er så säg åt han att fara åt helvete. Jag garanterar personligen att pengarna ni ger han kommer att gå till hans hund, eller för att hålla sig undan privata indrivare från folk som inte gillar att bli körda på större summor pengar.

Jag vet detta då bland annat närastående blivit blåsta på 30 000:-. Han försökte även blåsa mig genom en annons jag satte ut på blocket innan.

Edited by - Base on 2001-07-15 18:00:11

merced
2001-07-15, 19:40
Jag har nyligen (5:e juli) köpt en 200:a på LOmobile.

Efter det tidigare nämnda M-testet verkade bilen i stort sett ok, så jag slog till.

Bilen går bra hittils.

Visst, dom har ingen vidare trevlig inställning till kunderna, de kan bli näst intill otrevliga i vissa situationer.

Jag skulle inte rekomendera dom, försök köpa bilen nån annanstans i första hand, och köp endast en bil på LOmobile om den är ordentiligt genomgången av någon kunnig oberoende verkstad.

Jag fick verkligen inget förtroende av LOmobile.

Ola, Karlstad. 200sx -93

christian, lomobile
2001-12-05, 03:11
base---->

hej

skulle jag kunna få se på din mörkgrön met nissan 200sx 93a? Förut hade du även skrivit att du hade svart skinnklädsel i bilen..har du tagit bort den?

Roligt med lite bilder.

Jag trodde nämligen att jag sålt den enda olivgröna med svart skinnklädsel orginal i sverige, naturligtvis import.

Läste ditt inlägg på 200sx.nu förresten.

Det gick ju inte till så som du skrivit. Jag erbjöd dig att erlägga handpennig på bilen, efter att jag skickat foton till dig via mail, detta för att du skulle säkra köpet, och ingen annan skulle då hinna före.

Jag erbjöd mig även att hålla bilen utan handpenning, under tiden du åker, så du slapp åka i onödan.

Men det hann du inte just då. varför jag sade det om handpenningen var för att om jag inte minns fel, hade vi sålt fem 200:or på fyra dagar, och det skulle vara en försäkring om, att du skulle garanteras bilen.

Jag sade även att hittar du något du inte gillar med bilen, får du handpenningen tillbaka..ellerhur?

tråkigt när du inte berättar hela sanningen, utelämnar delar som är till vår fördel.

Och den grå nissan för 41,500:- det var för kundens räkning, en bekant som åkte runt med sin bil, vi emottog försäljningsuppdrag.

lomobile

lomobile, sålt över 100st 200sx på ett par år..det bevisar att det är bra bilar!

Jonas200sx
2001-12-05, 16:33
Och den olivgröna (mörkgröna, grönmetallic osv osv =) 200sx:an är nu i min ägo. Har fungerat felfritt än så länge.

200sx 93

helt org.

Medlem #202

Anders J
2001-12-06, 09:44
Lomobil= Lobotomobil!!=)

Hur djävla oseriös får man vara!!!

Base
2001-12-06, 12:01
Till *********:

För att upprepa det jag skrev i mailet:

Nån återbetalning av handpenning upkom ej i våra diskutioner. Möjligt du brukar säga det till kunderna men då måste du glömt det i mitt fall. Eftersom jag blev ombedd att helst omedelbart betala in 5000:- på ditt bankkonto så hade jag nog dock ej gjort det i vilket fall som helst då jag vill ha ordentliga kvitton på sådana summor.

När det gäller att hålla bilen så skulle du ju hålla bilen till dagen efter så jag kunde komma ner på förmiddagen och titta på den och då eventuellt lägga handpenning.

Detta bestämdes ju över telefon varav cirka 15-30 minuter senare jag fick ett mail att du hade sålt bilen.

Möjligt detta också var något misstförstånd som jag sa i mailet vad vet jag, men det var detta som gjorde mig lack, om man uttrycker sig så.

Så jag ursäktar om jag hållt en "grov ton".

--# Vem vill sitta med bruna bönor när man kan få oxfile schezuan?? #--

Base
2001-12-06, 12:04
Angående huruvida det var ett bankkonto eller pg nummer är jag dock ej helt säker på :)

--# Vem vill sitta med bruna bönor när man kan få oxfile schezuan?? #--

Cörran
2001-12-13, 17:38
Heden --> hehe...

Det är nog svårt att skydda sig mot ständigt nya virus. Då får han lägga alla pengar på nya virus skydd. Och är ändå inte garanterad att klara sig undan.

Jag tycker det är lite onödigt att klaga på ALLT han gör. Specielt inte när det inte ens var hans fel, utan nåt annat miffo där ute i världen!

To Slow To Rule

Bengtsson
2001-12-14, 08:41
********* *****: kanske är dags att rensa i adressboken! mailade dig i "typ" april. Fick någon ****.mp3.tif tog bort den omelerbart.

Dear heavenly spirit, thanks for providing us with Ball Bearing Turbos.

Edited by - Bengtsson on 2001-12-14 10:09:29

christian, lomobile
2001-12-18, 04:59
jag har varje dag i min mailbox delivery failure, jag fattar att detta inte är bra. vet ni någonstans där man tar dort virus och vad för virus jag har, med tanke på dessa mail ni fått? Tacksam för all hjälp..:-(

lomobile, sålt över 100st 200sx på ett par år..det bevisar att det är bra bilar!

Tim
2001-12-18, 10:27
Om du sålt så många bilar så borde du kunna köpa ett antivirusprogram. Det kostar några hundra och tar bort virus i mail och från dator.

t.ex.:

www.symantec.com

`SHOGUN´ - TF&TF