handdator

Visa fullständig version : Kidnappad Nisse...

2001-04-26, 09:00
Brutit av rattkryckan.. Vad hade du för rattkrycka? Kanske dax att byta. Jag har bara nåt skräp..

To infinity and beyond!

Nu har jag 2 (!) rattkryckor :-P, man ska inte göra det lätt för tjuvarna.... heh..

Bubba

medlem #54

To infinity and beyond!

Cörran
Du är inte ensam!!

Jag lämna i min bil på Hedins bil i Göteborg idag efter att man har haft inbrott.

Snacka du också med den.....heemm, "trevliga" tjejen inne vid skadeanmälan. Hon sa till mig att det skulle ta 2-3 veckor innan de börjar på min bil.

jeje, ha det bäst!

To Slow To Rule

Cörran
på min var det tvärtom. De höll säkert på ett bra tag, men fick inte upp låset. Då gick de på rutan...

To Slow To Rule

Öbbe
Lite uppföljning....

Hittills har det inte hänt ett skit,:(

och de har snart gått en vecka. Har tjatat på verkstaden i mölndal samt mitt försäkringsbolag...det går inte snabbt i denna hemska byråkrati.

På tal om rattkryckan så var det en "BOSS"

köpt för ett år sedan för typ 300 spänn, Då var den godkänd...om den är det idag vet

jag faktiskt inte. De jag har hört på

senare tid är att ett godkänt rattlås idag ligger runt 700 spänn...men som sagt så

är jag inte säker.

Just nu går tiden åt till att snabbt försöka

köpa en gammal bil billigt, för bil är

för mig ett måste...

Var rädda om era nissar...

Mvh

Öbbe

To Cool To Rule

Öbbe
Snipp snapp snut, nu var sagan slut...

Efter cirka 6 veckor räknade grabbarna

grus på Hedins ut skadebeloppet på bilen.

De kom fram till att kalaset skulle

kosta 44 000 feta kronor... Fråga mej

inte hur de kom fram till den summan.

Jag själv gissade på cirkus 15 000:-.

Försäkringsbolaget hörde av sig två dagar

senare...de föreslog inlösning, och så blev

det också. Lite tråkigt faktiskt.

Men de finns ju gött om bilar i detta avlånga

land, Kanske blir det en 200 sx till våren...

De som lever för se ;)

Ska väl harva runt i en gammal Opel omega tills våren kommer, om några månader...

Ha de gött alla Nissan 200sx ägare,

Jag vill känna doften av nytillverkad gummirök på träffarna i sommar ;)

Mvh

Öbbe

To Cool To Rule

Daniel L
Öbbe -> Vad jag vet så finns det bara två st rattkryckor som är godkända av Svenska Stöldskyddsföreningen. Den ena heter "Mega Club" och den andra "Abus Carblock".

Jag har Mega Club-varianten vilken täcker självrisken vid stöld, den kostar ca 900-1000kr men rekommenderas varmt.

/Daniel - Styrelseledamot 200SX OGS

Edited by - Daniel L on 2001-10-26 18:39:35

Micke Olsson
Stulna 200'or.. ja.. en som jag känner blev av med sin igår.. han parkerade den typ vid 22 snåret sen så nästa morgon skulle han till jobbet och då var den borta.... så då blev det en mindre 200'a i gävle.. :(

Wigge
Jag och min Nisse hade det inte så roligt igår heller. Jag hade varit och Bowlat med mina kompisar och när jag kommer ut till parkeringen efteråt så är det nån störd person som har sparkat in höger fram och bak skärm. Framskärmen är så insparkad så att det inte ens går att öppna dörren. Jag HATAR folk som inte kan låta andra ha sina grejer i fred.

Bullsaj
Man skulle kunna göra detta:

1. Plocka bort låset, alltså ha låsfunktionen kvar. Men inte själva nyckel låset.

2. Spackla igen hålen.

3. Köp larm och använd fjärröppningen bara.

Ett tips är att också installera ett par kablar ifrån batteriet som du kommer åt underifrån bilen eller liknande så om du bilens batteri laddas ur så kan du koppla på ett startbatteri där och öppna bilen ; )

Sittandes i en vinröd plast raket!

Öbbe
2001-10-22, 20:01
Hallå gott folk....snyft...

Har vart med om en tråkig händelse i helgen.

Har var nere i Göteborg och hälsa på

en polare. Vi var ute och festa på lördagskvällen allt var fint som snus.

Men dagen efter (Igår) när jag skulle åka

hem så stod det en gammal 740 i "min" parkeringsruta.

Man undra ju ett tag om man har blivit senil...Men så väl var det inte.

Nisse var kidnappad. (STULEN).

Sprang upp till polaren och ringde snuten.

Dom hade med bilen i sitt register, den var

nu på Hedins bil i Mölndal.

Fick ta polarens bil och

åkte ditt och kika. Bilen stod änna avsides och jag blev förbjuden att titta på bilen.

Jag blev vansinnig på mannen som sa detta och gick ut iallafall.

Bilen var bucklig och

"dom" hade borrat bort dörrlås och tändningslås samt brutit av rattkryckan.

De var stora jack i panelen och det låg verktyg och en domkraft i framsätet.

Ingen vacker syn.

Idioterna som har gjort detta var

troligtvis amatörer eftersom de inte hade fått med sej bilen, imobilaisern hade stoppat dom (tror jag). Polisen hade sa att de upptäckt att bilen

stod konstigt i P-huset, och därefter konstaterat att någon försökt stjäla bilen.

Sen ringde man bägare som körde bilen till

Hedins bil. Detta skall ha hänt 23.35 på lördagkväll. Ingen hörde av sig till mig !!

Tycker att det ska vara ganska lätt att lyfta luren och ringa till mig.

Åtminstonde morgonen efter...

Har ringt länsförsäkringar idag och de skall skicka en skadeanmälan som ska fyllas i.

De på Hedins sa att de hade 30 st bilar inne för samma ärende som min, och att de har 1 gubbe som ska jobba med detta....kul som fan.

Kan nog räkna med att få köpa en bil till innan den här karusellen slutat snurra.

Bil måste man ju ha.

Det som är mest störande är att securitas hade bevakning i p-huset samt att jag enligt

alla konstens regler tömt bilen på värdefulla saker, öppnat handskfack m.m. Monterat rattkrycka och imobilisern blickade med sitt röda sken.

Men likförbannad så kommer det nån jävla amatör och bara förstör bilen. ARG blir man.

Jag fick snällt åka buss hem till Trollhättan.

Är det nån där ute som har erfarenhet av något liknade fall? Hur lång tid kan det ta att fixa bilen? Jag antar att dom fixar den

ialla fall...

Vi får la se vad som händer, eller kanske snarare vad som INTE händer.

Oj...långt blev de också...hoppas att

någon orkar läsa....

Mvh

Öbbe (utan bil) ;(

To Cool To Rule

MickeB
2001-10-23, 13:08
Lider med er grabbar!

Hade någon mindre intelligent varelse som punktera ett av mina däck för någon månad sen och dagarna innan det blev min cykel stulen.

Men men "the show must go on"

Blinka med blå ljusen om du vill rejsa...

JapSpeed
2001-10-25, 17:21
Inte undra på alla inbrott o stölder, låsen är ju skrot. Knuffa in dom i dörren och öppna bilen. Spånigt värre...så larm är ju ett måste.

/Pierre Edvardsson

a.k.a StreetRacer

Cörran
2001-10-26, 19:03
Jag var och flyttade min bil till Mölndals BilPlåtslageri(nåt), och dom ska börja på den nästa måndag. När jag kom in där så satt en kille i telefon. Direkt när han såg mig så sa han till den andra killen i telefonen. Ursäkta jag har en kund, och var sen väldigt vänlig och så. Så skulle ALDRIG Nissan Behandla en 18 årig kille. iaf inte dom jag träffat.....förutom en kanske =).

To Slow To Rule

Öbbe
2001-10-29, 22:02
Here we go agian...

Jag var nere i Mölndal idag och kika på nisse, han såg ledsen ut men ändå fräch.

De var ju rena nisse-kyrkogården på hedins

bakgård !! Det var cirkus 10 st 200sx som stod där och väntade på bättre tider...

Såg bla. Ticcos 200:a, det var väl ganska

längesedan som han körde av vägen med den ??.

Undra vad den gör där ännu ???

Nån som vet ?

Hur som helst så fick jag titta mer utförligt

på bilen, och hitta fel som, krossad instrumentpanel, repiga dörrsidor, trasigt innertak, buckliga dörrar, uppborrade lås m.m. Kollade snabbt under huven också, men det verkar orört. Kostigt nog så var högtalarna och stereon kvar, hade ju tagit med mig fronten till stereon iofs.

Den sympatiska mannen från Nissan sa att jag

kan räkna med 5-6 veckor innan bilen är klar.

Jo, för den som väntar på nåt gott väntar

ju aldrig för länge....

Så är det ju.

Mvh

Öbbe

To Cool To Rule