handdator

Visa fullständig version : Avställning

Heden
2001-04-26, 09:00
Jag hade min svensksålda -91 inne på rostkoll, och det var inte mycket där heller =) Men lite blir det ju när våra vägar ser ut som det gör =(

Han sa att en bil rostar minst om den får stå ute. Varmgarage rekomenderade han INTE pga. den fukt som bildas i ett sådant. Så ha den ute Base, kanske kan skona lacken med ett kapell?

Mvh/ Niclas

Sjn
Tror inte att varmgarge är någon fara om bilen är ren & torr när du ställer in den och om du låter den stå där. Det som är "farligt" är väl när du kommer in med en fuktig bil till ett varmt garage?

// Stefan

Base
Jag planerar att ställa av min 200 under vinter och har därför införskaffat en ultrasnabb ford eskrot modell äldre(87).

Nu undrar jag en sak bara. Jag har läst trådarna om avställning och dylikt men en sak undrar jag fortfarande......

Om den ska stå kallt bör man rostskydda ändå, eller det klarar sig?

Pratade med en snubbe på en rostskyddsfirma som kollade bilen med kamera och sa att bilen var i stort sett helt rostfri, men att skulle jag köra den i vinter så borde jag rostskydda den så jag inte riskerar får mer norsk krom än nödvändigt.

Någon som har nån erfarenhet av att låta bilen stå kallt(under tak)? Blir det någon korrosion eller det är försumbart?

Den mesta rost som kommer borde väl bero på saltblandad snö som fastnar i skrymsel o vrår och orsakar fukt när man e ute och kör eller?

//Put em on the glass!

Edited by - Base on 2001-10-25 22:26:38

MickeB
2001-10-26, 08:56
Kall garage skall funka fint...

Blinka med blå ljusen om du vill rejsa...

Tim
2001-10-26, 10:02
Har du bilen utomhus:

Sätt för allt i världen inte på ett sk. Skyddskapell över bilen. Det bildas stora mängder kondens under det och har du otur så rostar det.

Har du bilen inomhus i ett varmgarage kan du använda ett kapell som dammskydd. Bättre är i så fall ett stort lakan.

Bara en liten extra info.

`SHOGUN´ [;)] TF&TF

Base
2001-10-26, 14:10
Det viktiga är alltså bra ventilering med andra ord?

//Put em on the glass!