handdator

Visa fullständig version : Upprop mot bensinmomsen.

cAzULL
2005-04-07, 18:27
Tjena alla hårt drabbade bränsletörstare. Nu har det anordnats en namninsammling mot momsen på skatten på bensinen. Titta in på länken och skriv under ni oxå. Sprid sedan denna länk till alla ni känner och uppmana dom att göar precis som ni.

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?bensinmoms

Kom igen nu och dra ert lilla strå till stacken det är dags att säga ifrån. Och lyssnar dom inte på oss så får väl vi göra som fransoserna, ut och blockera vägarna.

<hr noshade size=1>Daniel Söderlund
200sx s14a
Västerås

*Team cAzULL* soon 2 bee....

cyber_ice
2005-04-07, 18:44
så nu har ja skrivit på **** vad sidan var slö!

tyvär är de ju så att folket verkar inte ha något att säga till om längre å ja börjar faktist tappa min tro på demokratin =/

spriten sänkte dom när folk började importera från utlandet !

<hr noshade size=1><B><FONT Color="0c06da">Dan Bertilsson</FONT></B>
Medlem <B>Nr.760 Öland!</B>
http://200sx.kicks-ass.net/cyber_ice/

cAzULL
2005-04-07, 19:08
Jo det e ju inte förrens det börjar svida i det statliga inkomstskinnet som dom reagerar och gör något åt saken. Men det är ju faktiskt vi, folket som har valt att ha dessa personer som sitter i regeringen vid makten. Det borde ju faktsikt kunna innebära att vi kan plocka bort dom. Samt se till att dom sköter sitt jobb bättre genom att se till att inte få dom att känna sig så jäkla säkra på att dom kommer att kunna fortsätta att sitta vid makten i all framtid. Detta gör vi genom att vi hjälps åt att fixa maktskifte vid missnöje med sittande regering. Man måste börja bortse ifrån det faktum att man alltid har röstat på samma parti i alla tider. Vi MÅSTE röra om i grytan, även fast vi inte har något dirket bättre att byta till just nu. Men det kommer, om vi rör om lite i grytan. Då kommer det att dyka upp bättre och bättre alternativ allt eftersom.

Lyssnar dom inte den här gången så kanske vi ska mobilisera våra arbetsgivare så att vi ställer allt arbete som innebär att det förbränns petroleumbränsle. Det borde kunna innebära kraftigt minskade inkomster i bränsleskatter, inkomstskatter (då vi arbetstagare måste stötta saken genom att inte ta ut lön under den tiden det gäller, det är ju för en gemensam sak), kraftigt försvårande arbetslivs- och privatlivs förhållanden ÄVEN för politikerna. Då MÅSTE staten ta itu med saken, för då blöder hon.

Oj!!! Shait vad lång predikan det blev, sorry kompisar. Men jag e lite förbaskad på staten just nu.

200sx s14a
Västerås

thomas
2005-04-07, 20:11
Det är väl egentligen inte momsen som är det värsta, utan det är ju punktskatten. Moms har vi ju på allt så den är svår att förhandla om...

<hr noshade size=1>Thomas Söderholm, Medlem #004, Västerås
Fd Ordförande Nissan 200SX OGS
http://200sx.kicks-ass.net/thomas

Yes
2005-04-07, 20:42
Jag skulle gärna se en namninslamling på att ta bort skatten helt.

<hr noshade size=1>Alexi Törnqvist

cAzULL
2005-04-07, 21:02
Jo visst vore det en åtminstone kortvarig fröjd utan skatt, men nu e det ju faktiskt så att den går ju delvis till att hålla vägarna i skick. Nu kan man ju tycka att skatten för bränsle borde gå endast till just detta,men men. Ett problem med momsen i det här fallet är ju dock att den utfaller även på skattedelen, så det blir ju moms på skatt och det e ju helt fel som jag förstår det, då moms ska utfalla på varu eller tjänste värde.
Det går att diskutera alla möjliga olika orättvisor men jag tycker åtminstone att jag vill vara med och sätta mitt namn på denna lista då jag ser att det kan vara ett steg i rätt riktning.

200sx s14a
Västerås

Eke
2005-04-07, 23:09
väpnad revolution!
så dom lär sig veta hut!

<hr noshade size=1>Erik Björk OGS#818
s14a Allanz Edition
http://200sx.kicks-ass.net/eke/

imported_Martin_J
2005-04-08, 18:57
Men kommer bensinen någonsin upp till sitt rätta värde.... [;-)] !?

<hr noshade size=1>Martin Johansson #912