handdator

Visa fullständig version : S13/S14/S15/Skyline subframe locking collars

dedj
2008-06-07, 13:33
Har ett nytt oanvänt set över, handlade för mkt :)

Finns att hämta hos mig i Malmö, eller så skickar jag.

Vill ha 400kr för settet.

Pris hos Japtuning: 700:-
Pris hos Apex i england 520:-

Nås enklast på 0704-221606, ring hellre än pm'a

mvh Dejan

dedj
2008-06-09, 22:26

någon?

daniel83
2008-06-09, 23:22
Vad gör dom för något?

Porschen
2008-06-09, 23:43
tja

jag vill ha dem om du har dem kvar?
behöver akut.
Maila Zetey@hotmail.com
mvh tommy

dedj
2008-06-09, 23:51
styr upp och stärker bakvagnen/bakaxeln där den sitter ihop mot karossen.

Citerar nedan:
"The rear suspension arms and coilovers all bolt to the hub and the subframe. The wheel bolts to the hub. The subframe attaches to the car body through four big large rubber bushes.

The original bushes are very complient meaning you get a lot of movement betwee the subframe (and therefore wheels) and shell. This creates a vaugue feeling at the back end of the car, a floaty feeling. The subframe locking collars lock the subframe solidly againnst the cars floor so eliminating this movement.

This improves the feel of the rear end of the car so improving handling and traction and it helps reduce axle tramp on fast starts (where the back wheels hop, skip and bang as they alternately spin and grip as the car tries to put the power down).

They come with comprehensive instructions."

citat 2:
"Perhaps the biggest improvement that can be made on your drift car, these Solid Aluminum Subframe bushings eliminate the soft rubber bushings that go between the subframe and the chassis. The OEM bushings will absorb energy and soften weight transfer that can be used more effectively to initiate a drift. These Subframe Bushings insert into the OEM bushings and are compressed during installation to remove any play that might be in the connection between the Subframe and Chassis. This makes for a solid and more direct connection that allows the rear-end to remain rigid and firm under stress.
"

dedj
2008-06-09, 23:54
tja

jag vill ha dem om du har dem kvar?
behöver akut.
Maila Zetey@hotmail.com
mvh tommy

japp, har kvar dem.

mailar dig.

Traktorn
2008-06-10, 03:11
jag har en sats såna här. men fattar inte hur de ska sättas. de ska alltså trycka ihop originalgummibussningarna som sitter där? men hur ska de sitta?

Jimmya
2008-06-10, 07:41
jag har en sats såna här. men fattar inte hur de ska sättas. de ska alltså trycka ihop originalgummibussningarna som sitter där? men hur ska de sitta?

Du släpper på mutter till subframen tar något att benda med tex kofot så du får en glipa imellan subframe infästningen och subframe bussningen där pillar du in dom stora "brickorna" med plana sidan uppåt.
Dom små sätter du vid muttern med den plana sidan neråt = klart.
Kan vara lite bökigt att få dit muttern igen,men en domkraft och lite våld och vilja så fixar man det på 30 min.:D

http://www.evildrifters.se/subframe.JPG

Traktorn
2008-06-10, 12:33
Du släpper på mutter till subframen tar något att benda med tex kofot så du får en glipa imellan subframe infästningen och subframe bussningen där pillar du in dom stora "brickorna" med plana sidan uppåt.
Dom små sätter du vid muttern med den plana sidan neråt = klart.
Kan vara lite bökigt att få dit muttern igen,men en domkraft och lite våld och vilja så fixar man det på 30 min.:D

http://www.evildrifters.se/subframe.JPG

aaaah perfekt, tack för den snabba hjälpen ^^

dedj
2008-06-12, 10:17
De är sålda.