handdator

Visa fullständig version : 300hk s13!!!

elecan
2008-09-28, 19:58
Tallå,

Har fått jobb i av Kungen (försvarsmakten) så ska numera bli pendlare ifrån Kalmar till Karlskrona.

Söker därför en extra s13 som inte har överdrivet mycket i huven eller lull lull ..
Men tillräckligt för att inte bli omkörd av alla traktorer på E22'an.
300hk + & - några hästar låter bra imo.
Fritt val på utseende, dock ingen rost.

Skicka gärna ett PM om ni har något i fint skick som inte liknar ett raseri.

Dann3
2008-09-29, 19:29
Jag har en 200sx s13 som jag tänkte sälja av nu innan vintern för nya planer inför våren 2009 :)

Finns mkt att skriva om den men det viktigaste är väl att den är svensksåld en -90:a och den går bra! Har bänkpappaer på 323hk och 366 nm i motorn och 270 hk på bakhjulen med förra turbon. Sitter en ny turbo på bilen nu av märket Garrett T28bb som är kullagrad så lite mer effekt är det :) Inkörd och fungerar perfekt.

Bytt kamrem precis och en packbox och ny motorolja och oljefilter på Japtuning.se (kvitto)

Nya EBC bromsskivor fram och nya belägg bak har jag bytt.

All information och bilder finns på http://www.garaget.org/?car=92731

Angående priset så är jag öppen för förslag!

Bilen skall besiktas imorogn då det är dags för det nu. Skall nog gå bra!

Har full dokumentation på bilen kvitton och fullstämplat servicehäfte sedan den va ny och täta oljebyten och oljefilter är bytt vart 300-500 mil :)

/danne

elecan
2008-09-29, 20:32
Jag har en 200sx s13 som jag tänkte sälja av nu innan vintern för nya planer inför våren 2009 :)

Finns mkt att skriva om den men det viktigaste är väl att den är svensksåld en -90:a och den går bra! Har bänkpappaer på 323hk och 366 nm i motorn och 270 hk på bakhjulen med förra turbon. Sitter en ny turbo på bilen nu av märket Garrett T28bb som är kullagrad så lite mer effekt är det :) Inkörd och fungerar perfekt.

Bytt kamrem precis och en packbox och ny motorolja och oljefilter på Japtuning.se (kvitto)

Nya EBC bromsskivor fram och nya belägg bak har jag bytt.

All information och bilder finns på http://www.garaget.org/?car=92731

Angående priset så är jag öppen för förslag!

Bilen skall besiktas imorogn då det är dags för det nu. Skall nog gå bra!

Har full dokumentation på bilen kvitton och fullstämplat servicehäfte sedan den va ny och täta oljebyten och oljefilter är bytt vart 300-500 mil :)

/danne

Smaskigt.

Skriv hur det gick på besiktningen, är intresserad av den iaf!