handdator

Visa fullständig version : S: 200SX S13 ~ 210Hk Pris: 17.000!

Deffe
2009-04-10, 15:10
Hej!
Jag äger idag 2st Nissan 200SX. Jag har ägt en av dom i 9 år och köpte denna vita förra hösten för jag tänkte bygga banbil av den. Tyvärr så kom lite andra saker emellan, bland annat en flytt samt skiljsmässa. Så bilen blev bara ståendes under hela vintern och nu orkar jag inte ta tag i den.
När jag köpte den var en packning mellan turbo och grenrör trasigt men den har jag fixat. Bilen hade även lite bucklor på höger sidoskärm. Jag har därför köpt en nysidoskärm och nytt lock till höger lykta där framme. Bilen går att köra och testa men det är nog några dagars jobb kvar. Jag orkar inte ta tag i den så därför säljer jag den som den är. Bilen har en schysst HKS dump och lite större avgas samt ställbart laddtryck.Skulle gissa på att den har runt 210-230hk. Ganska pigg med andra ord.
Kanonbil för den som har några dagar över i påsk. Fler bilder hittar du här:

http://cribdisplay.com/deffe/Garage-25/Till_Salu-106/

* Miltal cirkus 19500.
* HKS Dump
* Större avgas
* ställbart laddtryck från cupèn

Pris: 17.000kr, då ingår alla reservdelar du behöver för att fixa till den.

Jag ser gärna att den försvinner i påsk därför är det ett bra pris. Killen innan mig köpte den för 45.000kr men då hade den såklart inte en trasig sidoskärm. Det är en liten projekt bil men det kan det vara värt för den händige. :)

Tele: 0705869123
Bilen finns i huddinge/sthlm.

Bigg
2009-04-10, 18:34
Vad är det för fälgar på den? 4 lika? Körbar en längre sträcka?

Deffe
2009-04-10, 20:42
Jag tror jag har 4 likadana orginal fälgar liggandes. Men jag behövde flytta bilen från mitt gammla garage och då tog jag och satte på några däck som hade luft i sig bara. :)

Går säkert att åka en sträcka med bilen. men du får nog dra åt sidoplåten lite extra då. Jag skulle bara åka några km i 50km/h så jag nöjde mig med att dra åt den med 4 skruv.

turbiz
2009-04-12, 23:14
Hoppas jag får bilen såld så jag kan ge dig ett bud för det verkar vara ett fint objekt:)

Deffe
2009-04-14, 17:16
Nu är bilen såld. liten pojkspoling knappt torr bakom öronen som har lite jobb inför sommaren :)

får hoppas han hinner få klar den till någon snart kommande banträff.

forren
2009-04-14, 18:53
Nu är bilen såld. liten pojkspoling knappt torr bakom öronen som har lite jobb inför sommaren :)

får hoppas han hinner få klar den till någon snart kommande banträff.

Tack för en smidig affär, har fixat det mesta idag. Så blir till att se över elen, sätta in nya mätare, och börja bygga stereon :)

MikeTakeaHike
2009-04-14, 20:33
Tack för en smidig affär, har fixat det mesta idag. Så blir till att se över elen, sätta in nya mätare, och börja bygga stereon :)

"Fixat det mesta idag"

Duktigt snabbt alltså, imponerad!