handdator

Visa fullständig version : S:Bur S13 "Folkraceburar"

RALLYCROSS
2009-04-19, 16:16
Hej!
Har lämnat in en 200SX för att kröka bur till den ( Folkraceobjekt )
Ja folkrace - förlåt, men den är slut...
Om det är någon mer som vill ha i stockholmstrakten?
Det är komplett byggsats med X gjort i "sömmade" 42*2,5 rör. (OBS! ej fia godkänt)
Kan också få huvudbågen i 48- rör mot tillägg om man vill.
Priset blir från 1300:-
Perfekt till "Gatbilen" :)

MVH / Peter Lorenz
Mob: 070-5458932 / PM!

jensclaudius
2009-04-19, 16:40
Hej!
Har lämnat in en 200SX för att kröka bur till den ( Folkraceobjekt )
Ja folkrace - förlåt, men den är slut...
Om det är någon mer som vill ha i stockholmstrakten?
Det är komplett byggsats med X gjort i "sömmade" 42*2,5 rör.
Kan också få huvudbågen i 48- rör mot tillägg om man vill.
Priset blir 1400:-
Perfekt till "Gatbilen" :)

MVH / Peter Lorenz
Mob: 070-5458932 / PM!

Har du någon bild på hur bur lösningen ser ut?
Är intresserad, var finns satsen sen för avhämtning och när i tiden?

RALLYCROSS
2009-04-19, 19:11
Hej!
Se sidan 11 så hittar du en skiss: http://web.sbf.se/regler/up/11/FR_TK.pdf
Det följer dock med rör till dörrsträvor på båda sidor.
Mallen blir klar om 3-4V från dagens datum.
Kommer att kunna hämtas i Haninge. ( ev. kan det gå att möta upp om man åker åt ditt håll, vart det nu blir? )
MVH / Peter

RALLYCROSS
2009-04-26, 11:18
Fick besked igårkväll att "mallen" är klar.
Leverans kan ske på c:a 1-2 veckor.
Passa på då jag skall ner nästa helg & hämta grejjer därifrån;-)
Om ni beställer snarast så kanske ni kan få en bur redan efter nästa helg:)

MVH / Peter

Tobbe A
2009-04-26, 17:30
TYPISKT.....jag vill oxå ha en....men jag bor i Skåne!!!
Fast iofs sig så vill jag bara ha en halvbur....

THR
2009-04-26, 21:55
Den du sålde till oss passade riktigt dåligt i böjarna som går från a-stolpe till huvudbåge.. Känns inte ens som det är till rätt bil.. mmm...

RALLYCROSS
2009-04-27, 00:06
Den du sålde till oss passade riktigt dåligt i böjarna som går från a-stolpe till huvudbåge.. Känns inte ens som det är till rätt bil.. mmm...

Det var inge roligt, Den satsen var från Finess i E-tuna. Har du monterat redan? Du hade kunnat hört av dig tidigare. Skickar dig ett PM!
Denna är från en kille i Vingåker som har mkt gott rykte om sig gällande passformen. Han har fått ner en bil till sig från mig, som står där nu för att han skulle kunna göra "mall" till den.
Som sagt... är INTE från samma leverantör.

MVH / Peter

THR
2009-04-27, 14:32
Det var inge roligt, Den satsen var från Finess i E-tuna. Har du monterat redan? Du hade kunnat hört av dig tidigare. Skickar dig ett PM!
Denna är från en kille i Vingåker som har mkt gott rykte om sig gällande passformen. Han har fått ner en bil till sig från mig, som står där nu för att han skulle kunna göra "mall" till den.
Som sagt... är INTE från samma leverantör.

MVH / Peter

Tack för klargörandet av det :)

OBS! Köpa av Peter är högt rekommenderat från våran sida inte det som var min mening med förra inlägget.

RALLYCROSS
2009-06-13, 10:46
Jag skall ev. ner & hämta min kaross i slutet av månaden, då killen som skulle hämta & bygga vidare när buren var klar, inte verkar få "arslet ur vagnen" :confused:
Hur som helst så är burkillen "känd" inom folkracen för att göra riktigt fina burar, så vill ni tuffa tilll gatbilen ( & förbereda den för nästa liv = folkrace :D ) är det bara att svetsa i en fin bur...

MVH / Peter

jensclaudius
2009-06-13, 11:10
Hur snabbt kan man få köps loss en bur?

RALLYCROSS
2009-06-15, 00:02
Hur snabbt kan man få köps loss en bur?

Hej!
Jag pratade med han som gör dem, & han kan leverera till mig troligen nästa måndag:)

MVH / Peter

mickius
2009-06-23, 17:55
Är med sugen på en bur!

Kan den ev skickas?

RALLYCROSS
2009-06-23, 18:09
Är med sugen på en bur!

Kan den ev skickas?

Hej!
Om du har bussgods i närheten så får du gärna kolla hur komplicerat det skall packas ;) (jag kommer inte hinna kolla det själv närmsta veckan..)

MVH / Peter

mickius
2009-06-23, 18:13
Räcker nog med att de tejpas ihop och ev plast på vassa delar skulle ja tro!

RALLYCROSS
2009-06-23, 19:09
Räcker nog med att de tejpas ihop och ev plast på vassa delar skulle ja tro!

Du har PM :)

Wesslan
2009-06-23, 23:35
Om buren duger till drifting i sverige och norden så är jag intresserad, skicka gärna ett mail till: jonas@dustproductions.se

The Godfather
2009-06-23, 23:38
du har PM

RALLYCROSS
2009-06-24, 18:05
Om buren duger till drifting i sverige och norden så är jag intresserad, skicka gärna ett mail till: jonas@dustproductions.se

Hej!
Du hade mailfilter, så jag skickade ett PM nu ;.)

MVH / Peter

RALLYCROSS
2009-10-23, 18:09
UPP!
Har en bur hemma med 48mm huvudbåge. 1600:-
Annars c.a: 2V leveranstid.

/ Peter

RALLYCROSS
2009-11-28, 13:23
Lyfter lite.
Vintertider = byggtider :)

J_Lindgren
2009-11-28, 22:58
Har handlat en del av han som bygger dom här han är sjuuukt duktig! :)

Borg
2009-11-29, 06:50
Kom ni fram till om den var godkänd för drifting eller inte?

Vad kostade frakten med Bussgods?

shirru
2009-11-29, 13:30
Kom ni fram till om den var godkänd för drifting eller inte?

Vad kostade frakten med Bussgods?

En folkracebur skilljer sig inte från en driftingbur, du kan behöva lägga till något rör bara du har standardmåtten.

Huvudbåge minimum mått 45x2.5mm
38x2.5mm alternativt 40x2mm

edit: måste vara en dörrsträva på varje sida i drifting om du har kvar orginalkrockbalken och dörrsidan annars måste 2st på vardera finnas annars som en folkracebur

Borg
2009-11-29, 14:10
En folkracebur skilljer sig inte från en driftingbur, du kan behöva lägga till något rör bara du har standardmåtten.

Huvudbåge minimum mått 45x2.5mm
38x2.5mm alternativt 40x2mm

edit: måste vara en dörrsträva på varje sida i drifting om du har kvar orginalkrockbalken och dörrsidan annars måste 2st på vardera finnas annars som en folkracebur

Allright, tackar, kanske blir till att tjacka en sån här då. Måste bara få tag på nån som kan svetsa in den...

Hur lång tid tar det för någon som kan att svetsa klart en bur?

J_Lindgren
2009-11-29, 14:16
Det tar inte lång tid alls..

Han som byggde min i min bmw e30 han fick bilen på fredagen klockan 5 lördagen klockan 4 hade han bockat och byggt hela buren och svetsat i den jag fråga fa sov du inget pojk "jofan en hel del vart ett par bärs på fredagen men så jag stressa inte så mycket"..

vet dom vad dom gör går det riktigt ***** fort :)

shirru
2009-11-29, 14:20
Allright, tackar, kanske blir till att tjacka en sån här då. Måste bara få tag på nån som kan svetsa in den...

Hur lång tid tar det för någon som kan att svetsa klart en bur?

Jag har 3 kompisar alla kan svetsa och hålla på med plåt men ingen har gjort någon bur
1kille tog 2dagar på sig (min bur)
1kille tog 6dagar på sig
1kille har säkert hållt på över en vecka ;) och är inte klar än

Borg
2009-11-29, 17:42
Åfan, tackar! Då lär det kosta en slant att få det gjort alltså. Ska kika runt lite. Tack för svaren!

Wesslan
2009-11-29, 18:16
fast det är sömmade rör, vilket inte är godkänt.

Borg
2009-11-30, 00:54
fast det är sömmade rör, vilket inte är godkänt.

Inte godkänd för vad? Kan jag t.ex. inte köra Prointdrifting med den här?

Mirrage
2009-11-30, 15:08
Wesslan har rätt.

Sömmade rör är inte godkända för proint och beroende på hur SBF reglementet blir 2010 så kan det eventuellt uppstå en konflikt där också. Vet tex att en av ändringarna som diskuteras för SM är Hans krav.

RM och SMC ska inte vara några som helst problem och med handen på hjärtat så vet jag många som kör rally med sömmade rör där det inet heller är godkänt. Syns i regel inte när det är övermålat, men blir väldigt uppenbart om olyckan är framme.

Mvh, Michael Mirraeg

Borg
2009-11-30, 19:47
Wesslan har rätt.

Sömmade rör är inte godkända för proint och beroende på hur SBF reglementet blir 2010 så kan det eventuellt uppstå en konflikt där också. Vet tex att en av ändringarna som diskuteras för SM är Hans krav.

RM och SMC ska inte vara några som helst problem och med handen på hjärtat så vet jag många som kör rally med sömmade rör där det inet heller är godkänt. Syns i regel inte när det är övermålat, men blir väldigt uppenbart om olyckan är framme.

Mvh, Michael Mirraeg

Utomordentligt svar, tack!

exsoon
2009-11-30, 23:26
Ser buren snygg ut sen när man har fått in den i bilen? Håller på med en gatbil så då vill man ett det ska se snyggt ut också hehe

RALLYCROSS
2009-12-01, 18:35
Ser buren snygg ut sen när man har fått in den i bilen? Håller på med en gatbil så då vill man ett det ska se snyggt ut också hehe

Om du monterar den snyggt så blir det snyggt :)
Vill också nämna att bilen som mallen gjordes på saknar instrumentbräda , d.v.s: räkna med att få göra ingrepp i brädan ;)

MVH / Peter

exsoon
2009-12-01, 22:48
OK. Det låter ju bra att man kan få den bra. Men är det inga som har monterat in en sådan här bur så man kan få se en riktig bild. :) Är det en bur som bultas ihop eller ska man svettsa ihopp den?

RALLYCROSS
2009-12-01, 23:19
OK. Det låter ju bra att man kan få den bra. Men är det inga som har monterat in en sådan här bur så man kan få se en riktig bild. :) Är det en bur som bultas ihop eller ska man svettsa ihopp den?

Hej!
Jag har haft så mkt. så jag har inte hunnit montera den som jag har ännu, och lär nog dröja ett tag till tyvärr...
Har bara sålt ett par, och ingen av de som köpt hittils som hört av sig.
Det är svetsning som gäller på denna ;)

MVH / Peter