handdator

Visa fullständig version : Potent s13 projektbil.

jonasolsson
2009-06-03, 19:33
Funderar på att sälja av min s13 banbil eftersom jag tappat intresset för den. Det allra mesta är redan gjort och nästan allt sitter redan i bilen som den står nu men har skaffat nya projekt så detta hinns inte med tyvärr.

Kaross: Breddad med glasfiberskärmar fram och bak, ca 30mm per sida (egen design och form) Var tänkt att jag skulle göra plugg på dessa, men går att köra med de som sitter på nu om man vill. Lite slipande och plastande innan det är helt klart. Vinge, JMS front etc
Bilen är skrapad från all underredsmassa samt lackad under och komplett chassi med alu/hårdare bussningar monterade (coilovers +stag redan sålda så sitter sänkfjädrar och org. dämpare på nu) Nya kulleder runt om.
Fjäderbensstag, 300zx frambromsar. Lexanrutor medföljer. Tak i kolfiber kan medfölja.

Inredning: Fullbur, rensad inredning och lackad invändigt, flockad panel, sparcostolar, alu. fuelcell, ombyggt golv bak i alu. med plats för fuelcell samt större alu.kylare bakmonterad. Shortshift mm.

Motor: Nyrenoverad på firma med nya org. kolvar etc. E85 kit med motorsyrning och 800cc spridare, z32 lmm (350-400hk)(köpt från en kille på norska forumet där de använder detta med extremt gott resultat), dubbla avgaskammar, td04-18t turbo ca 350hk på e85. FMIC, mm mm. Motorn är 100% komplett med alla trimdelar som behövs. Zinterkoppling, s14 diff. Motorn sitter i bilen med turbo etc monterat.

17" 100+ fälgar + 8st 15".

Svårt att säga nått pris på detta, så ge bud. Kan även tänka mig att behålla vissa delar. Men säljer inga smådelar löst. Ev. byte mot nått skoj, typ vattenskoter, cross...Bara delarna har kostat 50k+, och man slipper allt skitjobb:).
Mailar bilder vid intresse, skicka pm med mailadress isf.
Mob.nr: 0735-456622

Boben
2009-07-09, 22:21
pm skickat..=)

kennykrom
2009-07-19, 14:15
maila bilder till kennykrom@hotmail.com
mvh kenny

Filler
2009-07-20, 00:08
du kan inte tänka dig att sälja motorn separat??

kennykrom
2009-07-23, 12:03
hej skicka gärna bilder på projektet till

kennykrom@hotmail.com mvh kenny