handdator

Visa fullständig version : Insprutare

shasha
2011-07-02, 10:55
Hej verkstan kom fram till att det troligen är fel på insprutare, bilen går som en kratta. vem kan provtrycka dom eller leverera nya till ett bra pris, bilen är en superfin å trevlig 300ZX 1987 utan turbo, tacksam för alla tips!
MVH Thomas

Mettra
2011-07-02, 11:02
Kan tänka mig att du menar att du vill flödestesta dina spridare? en ultraljudstvätt så blir de som nya! titta så inte någon tätningsring läcker!

MikeTakeaHike
2011-07-02, 21:02
Byt verkstad om de kallar spridare för insprutare... ;-)

Xlarge__
2011-07-03, 10:40

höhö :D

MikeTakeaHike
2011-07-08, 14:27
Kan man inte börja kolla soppatrycket?
Innan man börjar härja med spridare,
kan ju vara så att det är på vägen
som problemet ligger.

Halls
2011-07-10, 22:33
Hej verkstan kom fram till att det troligen är fel på insprutare, bilen går som en kratta. vem kan provtrycka dom eller leverera nya till ett bra pris, bilen är en superfin å trevlig 300ZX 1987 utan turbo, tacksam för alla tips!
MVH Thomas

Hej,
Vilken verkstad var du på?
En kompis till mig var på en verkstad med sin 300zx och de kom fram till att det var kompressionslöst på cylinder 5. Han frågade då om det inte var spridaren, men det var det absolut inte!
Sen när vi började riva var det spridaren så klart.

Så det jag menar med detta är att det kanske är något annat fel än vad de säger. Jag minns inte vilken verkstad kompisen var på, men det var en i "stockholms" området.

Ska kolla tills imorgon.

shasha
2011-08-18, 09:45
Kan tänka mig att du menar att du vill flödestesta dina spridare? en ultraljudstvätt så blir de som nya! titta så inte någon tätningsring läcker!

Hej har du gjort detta , var i så fall, jag har frågat Malte Månsson i Uppsala men dom kan bara tvätta spridarna, blir det verkligen OK?
Thomas

Frosty
2011-08-18, 10:23
Turbocenter kan flödestesta dom, är en bit dit men finns kanske nån närmre?

shasha
2011-08-18, 10:40

Ordbajseri.... injector på engelska, fritt översatt blir det insprutare, atomizer är det engelska ordet för spridare!

shasha
2011-08-18, 10:41
Kan man inte börja kolla soppatrycket?
Innan man börjar härja med spridare,
kan ju vara så att det är på vägen
som problemet ligger.

Jo det har jag gjort ca 2.2 bar blev resultatet, det ska räcka enl boken
Thomas

ACF
2011-09-18, 21:56
Jo det har jag gjort ca 2.2 bar blev resultatet, det ska räcka enl boken
Thomas

Skulle du behöva har jag faktiskt en splitt ny spridare till NA 300 zx liggandes.

shasha
2011-11-22, 12:14
Hej ACF,har du kvar spridarna,vet inte om vi har samma bil-motor min är en 300zx 1987, skulle dina spridare passa tror du,har du nån typbeteckning gärna en bild!
MVH Thomas
e-post:thomas.astler@tele2.se

ACF
2011-11-30, 22:42
Nej tyvärr z32 inte z31.
Men du ska nog kunna hitta i Usa.

shasha
2012-04-07, 11:40
Hej nya insprutare var inte felet, det var-är bränsleregulatorn som inte ger tillräckligt tryck när man gasar,därför bluddrar motorn, nu är det löst ,tror jag,klämde returen,satte dit en manometer så jag hade koll på trycket, å vips så går motorn mycke bättre,lätt som en plätt. Det bästa med detta att jag löste det själv,ingen verkstad eller utomstående kunde ge mig nått adekvat tips, instbok säger 2.55 bar vid gaspådrag men det var det alltså inte. Nån som har en ny regulator att sälja!
mvh thomas astler
norrtälje

tecman
2012-04-12, 10:57
Borde fungera att sätta en eftermarknads btr efter original så blir marknaden lite bredare för dig.

MikeTakeaHike
2012-07-29, 08:26
Hej nya insprutare var inte felet, det var-är bränsleregulatorn som inte ger tillräckligt tryck när man gasar,därför bluddrar motorn, nu är det löst ,tror jag,klämde returen,satte dit en manometer så jag hade koll på trycket, å vips så går motorn mycke bättre,lätt som en plätt. Det bästa med detta att jag löste det själv,ingen verkstad eller utomstående kunde ge mig nått adekvat tips, instbok säger 2.55 bar vid gaspådrag men det var det alltså inte. Nån som har en ny regulator att sälja!
mvh thomas astler
norrtälje

Like I said, son! ;-)