handdator

Visa fullständig version : Gruppköp av Coilovers till S13 Hur många är sugna?

jonte09
2012-02-20, 21:57
Hej alla s13-s14 ägare, jag har nu fått en bra kontakt på ett företag som säljer ICS coilovers. Då jag själv ska ha 2 set av detta företag undrade dem om jag ville göra ett större köp och på så sätt få ett bättre pris på coilovers och frakt.
min tanke är att hjälpa fler att kunna få på ett par bra coilovers och få både styvhet och stance för en bra peng!!! änligen, eller hur?

Det gäller alltså detta paket!
Silvia s13 89-94, Track/Drift med front top camber justering
Silvia S14 95-98, Track drift med front top camber justering
vi pratar alltså 4900-5300:- nya i kartong med frakt till sverige om vi blir 8-10st

Sen frakten hem till er här i sverige från mig med bussgods/schenker/DHL, Går också jätte bra att hämta hos mig på Gotland om någon har vägarna förbi :P jag ska försöka se till att bjuda på kaffe då också.

Ev. kan jag ordna frakt så vi möts upp i sthlm eller göteborg, då jag är där då och då.

http://www.isc-n1.eu/images/stories/foto_zawieszenia/dsc_5433_web.jpg
http://www.isc-n1.eu/images/stories/foto_zawieszenia/dsc_5427_web.jpg

såhär ser dem ut och så har ni lite info på denna PDF som jag fått av dem.
http://www.isc-n1.com/performance-manufacturers-e-catalog/2011Catalog.pdf

Jag tänkte beställa om ca 1-2 veckor alternativt 4 veckor då jag är på semester mitten av mars.
säg till så jag vet hur många som är som vill vara med :)
ni kan skicka PM eller maila mig på jonte.lundgren89@gmail.com

update: vi är redan 7st som är så gott som klara för köp, så inte långt kvar nu. orna 3 till så har vi en deal.

Jag är på semester mellan 2/3 - 18/3 men så fort jag är tillbaka så beställer vi allt och ordnar upp allt med adresser, kontonummer och exakt pris. så länge vi blir fler så blir det billigare, så passa på att snacka med vänner som ev också vill ha. så vi kan få så lågt pris som möjligt

MVH Jonte :)

mikaelw86
2012-02-20, 22:01
S14 då ?

jonte09
2012-02-20, 22:07
ville göra det så enkelt som möjligt för återförsäljaren men om det är fler som söker 14 så kan jag absolut kolla upp det också, bör ligga i samma prisklass!

säg att det är 5 st som vill ha s14 coils så kollar jag upp det också. :)

DeadNation
2012-02-20, 23:25
vad är detdär för märke egentligen? aldrig hört talas om :rolleyes:

Callecalle
2012-02-20, 23:28
Jag är intresserad till s14 :)

burton
2012-02-21, 00:29
Jag är intresserad till s14 :)

då är vi två plus tjejen då är vi 3 :)

jonte09
2012-02-21, 20:59
Eftersom det var fler som var intresserade av coilovers till s14 nu så slängde jag iväg ett mail till återförsäljaren för en liten stund sen, med lite tur så har jag ett mail från dem imorgon efter jobbet. trevlig tisdagskväll på er :)

jonte09
2012-02-22, 21:58
Har pratat med åretförsäljaren och som ni ser uppdaterat annonsen. Absolut inga problem att ta hem S14 oh S13 coilovers, så hör av er så snabbt som möjligt om ni vill ha 1 eller fler set!, är vi 10 st blir det endast 5100:- kr och jag kan ev möta upp och lämna coilovers i sthlm eller göteborg senare när dem kommit hem. lev tiden är ca 20-30 dagar från det att vi beställt.

hoppas fler är sugna nu.
mvh Jonte

tecman
2012-02-22, 22:38
Läst reglerna? ;)
Lite tråkigt kanske men dom finns väl av någon anledning.

§1
Massförsäljning av en och samma del godtas ej.

§2
Gruppköpsannonsering godtas ej. Gruppköp får endast anordnas av medlemmar.
Om du är medlem; läs gruppköpsreglerna för mer info.

§3
Försäljning av tjänst godtas ej. Detta innefattar även förmedling av delar som ej är i annonsörens ägo vid annonstillfället.

Thedeamon
2012-02-22, 22:56
Antar att regeln är till för att minimera chansen för att folk blir blåsta.

Dock jäkla tråkig regel om det går att lösa på ett säkert för alla partner.

Tycker det är bra med gruppköp av privatpersoner priset blir ofta mycket bättre.

Vet inte hur många gånger man ser där firmor annonserar köp och priset är inte så tilltala.

Som privatperson handlar det bara om att få ner priset för egen vinning. Företaget som anordnar gruppköp vill med ha sin del av kakan därav blir de inte samma pris om en privatperson fixar.

Bara en tanke.

jonte09
2012-02-22, 23:11
Tecman, jag var kanske alldeles för ivrig att vilja hjälpa mig och andra att få köpa coilovers utan att läst dessa regler. men Medlem är jag och har varit länge. men jag lovar att läsa på gruppköpsreglerna nu!

Läst reglerna? ;)
Lite tråkigt kanske men dom finns väl av någon anledning.

§1
Massförsäljning av en och samma del godtas ej.

§2
Gruppköpsannonsering godtas ej. Gruppköp får endast anordnas av medlemmar.
Om du är medlem; läs gruppköpsreglerna för mer info.

§3
Försäljning av tjänst godtas ej. Detta innefattar även förmedling av delar som ej är i annonsörens ägo vid annonstillfället.

tecman
2012-02-22, 23:17
Hehe, inte gör det mig nåt men tänkte att det är risk att tråden försvinner om ni dealar här ;)

jonte09
2012-02-22, 23:24
läste igenom och det ska absolut inte vara några problem att deala här. men tack för info tecman :) och som sagt så gör jag detta för allas skull, då jag inte går med någon vinst utan bara får ett bättre pris för att vi gör ett gruppköp helt enkelt. :)

för att informera, så är vi redan ca 5 personer som är helt klara, hoppas vi blir några till nu så "går det i hamn"

Bea200
2012-02-23, 19:19
läste igenom och det ska absolut inte vara några problem att deala här. men tack för info tecman :) och som sagt så gör jag detta för allas skull, då jag inte går med någon vinst utan bara får ett bättre pris för att vi gör ett gruppköp helt enkelt. :)

för att informera, så är vi redan ca 5 personer som är helt klara, hoppas vi blir några till nu så "går det i hamn"

+1 coilisar s13 :)

jonte09
2012-02-23, 23:10
bra där :D 6 st, 4 kvar med andra ord! :D

+1 coilisar s13 :)

jonte09
2012-02-24, 20:33
Bump!

jonte09
2012-02-27, 22:48
Beställningen ser ut att bli om ca 3-4 veckor, jag åker på semester mellan 3/3-19/3 så jag hoppas att fler är sugna när jag kommer tillbaka.

kan även meddela att det går att köpa väldigt mycket olika fjädrar och reservdelar om det skulle hända något. och det är saker som dem skickar med flyg så går snabbt att få.
skicka PM om ni är sugna eller undrar något.

:) ska bli så nice med coilovers, som är vassa och även har ställbar camber. :)

CRL
2012-02-28, 13:10
Jag är med! Vill ha ett kit till s13

a.nareaho
2012-02-28, 18:57
Jag är väldigt intressedar utav coils till s13! :)

jonte09
2012-03-01, 18:55
Jag är väldigt intressedar utav coils till s13! :)

PM skickat till er båda!

Update: 7 som är så gott som klara! 3 till så beställer vi så fort jag kommit hem från semestern mellan 2/3 och 18/3!!!

börjar snart bli dags att ta ut bilen ur garaget ;)

Cityhunter
2012-03-07, 21:57
Sjukt sugen, men mest på "street sport" eller "street comfort" versionen då jag använder min mest till vardags å typ aldrig kör bana. Går det att lösa eller måste man köpa extra hårda track/drift? De andra bör väl vara billilgare om det går att få med på samma beställning eller? :)

jonte09
2012-03-21, 00:16
Så då var man tillbaka efter 2 veckors semester. känns riktigt bra! Dags att dra igång köpet igen. jag pratade med ISC idag och han väntar bara på min beställning innan han skickar coiloverserna till sverige.

Jag hade tänkt skicka PM till alla er som vill ha sen tidigare och snacka om betalningen frakt och så ni har alla personuppgifter om mig osv så alla känner sig safe, för jag gör detta utan vinst och bara för att alla ska kunna ta del av en bra deal.

Jag hör av mig så snart jag är hemma igen, så jag jobbar långpanna imorgon och ev i övermorgon. så tillsdess har ni andra som inte snackat med mig tidigare chans att också vara med och köpa ett coiloverkitt i Pro klass med camberjustering fram och många inställnings möjligheter. perfekt för att köra bana/drift eller bara stance/hellaflusha järnet.

bara PMa mig. tanken är att beställa nästa vecka. :)
http://www.isc-coilovers.com/image/gallery/prior2.jpg

Offarn
2012-03-21, 16:03
Vill ha till en uppsättning till s13.
Vad blir priset (5100) som det står på första sidan eller?
Vore trevligt lm man kunde hämta i gbg också för att slippa frakten

vänlig hälsning, tomas

Bea200
2012-04-01, 02:36
Hur går det?
Blir det någon beställning eller ska man köpa någon annanstans?

MVH Johan

Så då var man tillbaka efter 2 veckors semester. känns riktigt bra! Dags att dra igång köpet igen. jag pratade med ISC idag och han väntar bara på min beställning innan han skickar coiloverserna till sverige.

Jag hade tänkt skicka PM till alla er som vill ha sen tidigare och snacka om betalningen frakt och så ni har alla personuppgifter om mig osv så alla känner sig safe, för jag gör detta utan vinst och bara för att alla ska kunna ta del av en bra deal.

Jag hör av mig så snart jag är hemma igen, så jag jobbar långpanna imorgon och ev i övermorgon. så tillsdess har ni andra som inte snackat med mig tidigare chans att också vara med och köpa ett coiloverkitt i Pro klass med camberjustering fram och många inställnings möjligheter. perfekt för att köra bana/drift eller bara stance/hellaflusha järnet.

bara PMa mig. tanken är att beställa nästa vecka. :)
http://www.isc-coilovers.com/image/gallery/prior2.jpg

m.persson
2012-04-01, 05:13
Skicka ett mail till Jimmy på amrparts så löser han nog coils till vettigt pris

Klas76
2012-04-01, 23:40
Sugen på ett par till s13 med.. Vad kommer priset att landa på som det ser ut nu?

jonte09
2012-04-03, 12:10
Klart det blir av! ledsen att jag inte uppdaterat här i tråden så flitigt bara. har väntat in packning och shipping datum till sverige. Nu väntas bara betalningen till ISC coilovers innan dem skickar Coiloversen.

5200:- kr blev slutnotan

Nu Har jag skickat PM till alla som skulle ha från början är det någon mer som vill ha men inte fått PM hör av er så snabbt som möjligt.

brewitz
2012-04-04, 13:43
Ni som vill beställa coilovers till en S14 Så har jag redan helt nya i kartong med kvitto och garanti. säljes för 8000kr kostade för 1 månad sedan 14000kr Detta är BC racing type ER

Xlarge__
2012-04-04, 15:17
Dom har nog sett din tråd redan, dålig stil att tränga sig på i andras säljes trådar.

berr
2012-04-04, 20:04
Dom har nog sett din tråd redan, dålig stil att tränga sig på i andras säljes trådar.

Kan bara hålla med..
Dålig stil!

saabnorden
2012-04-09, 22:29
tjenare är på semester i vietnam, fick syn på detta nu... buhuuu... (gråter) allt är klart med aff.ren redan eller? e intresserad i så fall!! ellet om nån har begagnade orginalare... mina w helt slut å bilen e en bucklig hopp å lek bil...