handdator

Visa fullständig version : ACT kopplingskit hiss eller diss?

Nybbelito
2013-06-19, 11:12
Sho!

Jag håller att kika på olika kopplingar till min rb25.
Kollar främst på ebay och det finns en uppsjö av olika kopplingar.
Jag hittade en koppling som intresserade mig. En ACT

http://www.ebay.com/itm/ACT-Xtreme-Street-Race-Clutch-Kit-NISSAN-SKYLINE-RB25DET-NS3-XTG4-630-ftlbs-/111088901559?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19dd6a1db7&vxp=mtr

Den ska klara av 630 ft/lbs vilket blir ca 850Nm.

Någon som har erfarenhet av ACT grejer. Håller de för det dem lovar?

CDrom
2013-06-20, 12:05
Har vart nöjd med mitt kitt, haft det i 6 år och ca 4000 mil.

enda å klaga på är att den starka tryckplattan tar kål på urtrampnings lager. har fått bytt en gång å nu har nästa börja låta. men det kanske säger mer om kvaliten på lagrena ?

Ohberg
2013-06-20, 13:42
ACT ska vara bra grejer, jag är jätte nöjd med min, har väll kört 700mil och fungerar klockrent.

MEN när jag hade motorn ur nu så ballanserade jag vevpartiet med svänghjul och tryckplatta och tryckplattan sitter inte i centrum! Det är original ca18 svänghjul (ej omstiftat alltså) och tryckplattan sitter perfekt i styrningarna.
Men tryckplattan sitter alltså ca 1mm off center. Tvivlar på att det är Nissan original svänghjulet som det är fel på.
Kopplingen fungerar som den ska iaf, så jag tänker köra vidare på den.

Någon som haft samma problem?

Nybbelito
2013-06-21, 13:00
Det får nog bli en sådan. Läst mycket bra om ACT.

Deffe
2013-07-11, 13:11
Det är bra grejer, men höll inte hela vägen (för mig). Kittet jag köpte lovade lite drygt 450hk men redan vid 400hk så slirade den lite om man våldade. Sänkte laddet lite och levde med det.

Jag körde 6puckad med fjädrad lamell.

Efter 2-3 år så pajade fjädrarna (hör och häpna), det rasslade och levde loppan i lådan av bara helvete så jag var juh tvungen att ta ner den och byta lamell. Jag tror jag även bytte tryckplatta för den hade blivit nersvarvad.

Men min körstil är iofs inte heller idialisk för hållbarheten, jag var ändå nöjd med den.