handdator

Visa fullständig version : Hjälp med koppling! 300ZX

SutinenM
2014-05-12, 15:58
Hoppas att någon här kan hjälpa mig.. Va iväg på lite kvällsaktiviteter för ett par dagar sen o brände min 6 puckade sinter rätt duktigt... Har nu fått rivit ner låda o koppling o hitta detta, någon vänlig själ som kan tala om vad det är för något då jag själv inte har en aning... Lamellen syns ju att den e gött slut iaf :D

NizmO_no1
2014-05-12, 23:00
På första bilden är det vevaxelbussningen, sitter i vevaxeln och styr ingående axeln från växellådan.

SutinenM
2014-05-13, 00:22
På första bilden är det vevaxelbussningen, sitter i vevaxeln och styr ingående axeln från växellådan.

Tack för svaret, lyckades hitta en uppgraderad ifrån Nismo som skulle vara skonsammare än denna så får bli till att beställa en sådan o hoppas inte veven tagit nån skada.

Evangelion
2014-05-13, 15:31
Hur ser ditt svänghjul ut? Med en sådan lammel så nitarna är typ av så skulle jag nog byta det med eller svarva av det

SutinenM
2014-05-19, 13:09
Hur ser ditt svänghjul ut? Med en sådan lammel så nitarna är typ av så skulle jag nog byta det med eller svarva av det

Svänghjulet är ett lättat fidanza så där klarar jag mig med att byta ut skivan som puckarna ligger an emot, har inte kollat än dock så noga hur just den biten ser ut men tack ändå