Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 60

Ämne: Honda Civic 1,6

Standard

Motor:

B16A2 från DelSol, Apexi V-AFC, Supersprint grenrör, kat ersättare, 2"supersprint mellanrör, sista delen hembyggt med simonsdelar 2", öppet filter på alurör, Större kylare från Prelude, tändningen framflyttad till ca 18 grader

--------------------------------------------------------------------------------

***** Daniel, du avslöjade mig.

Tyvärr var jag lite i förväg i min info då grenröret fortfarande ligger hos mekonomen, trodde inte det skulle komma upp så snabbt.

Martin Scotte

P.S Precis som du säger Daniel så får detta absolut inte leda till något agg mellan klubbarna, vi är lite för beroende av varandra för våra stora banträffar! Dessutom får Japankillar hänga samman mot de tyska slädarna.D.S

Edited by - M ScotteHPC on 2001-11-19 23:55:11

Standard

Då kör vi på det!

Ska se om jag kan plocka fram rullmätaren.

Inga sura miner oavsett vinst eller förlust!

Ses på Onsdag! Får verkligen hoppas att det inte regnar eller är för fruset.

Martin Scotte

Standard

Vilken dags som helst så kan vi markera ut 402m eller 1320ft då jag har en rullmätare.

Sedan kör vi bäst av fem. Det är helt rättvist och ingen kan gnälla på om man missar en växel eller en dålig start.

Sedan kan vi lägga ner den här diskussionen oavsett vem som får stryk. Fair enough?

Martin Scotte(ordf HPC)

Standard

Nog måste väl din bil gå fortare än 15.15 på 402m med alla de modsen, Anders körde 15.03 om jag inte minns fel på emmaboda i somras med sin bil.

Synd att vi bara körde en gång, hade gärna kört en gång till.

Martin Scotte

Standard

Tjenare Wassen

Det var mej du körde mot på strippen i Malmö (Den vita Civic -91an). Min bil är helt original förutom allt som står med på denna sidan http://www.hondaklubben.com/klubbilar/Civic/civic_andersl.htm

För er som inte var där så körde jag och Wassen två gånger och jag drog han både gångerna trots att han tog ca en halv billängd i starten. Mot Marcus "the hustler" Koverman har jag dock inte en suck mot!

Att Honda Civic bara är snabb 0-100 i inte helt rätt. En framhjulsdriven bil har betydligt svårare att vara snabb 0-100 än en bakhjuldriven pga. äv det betydligt sämre fästet. Jag gled om först i 2an dvs. runt 90km/h och ökade hela vägen till 160 då vi slutade rejsa.

Fram till -97 finns bara Civic med 1.6 VTEC. 1.8 VTEC kom först 97 och då endast i engelskbyggda 5D Civicen (väger mkt).

Hall of Fame Legend Wassens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Honda Civic 1,6

Tja

***** vad dom drar dom där Civicarna..........

Körde mot två st i malmö i veckan, tog mig ett par repor innan jag vann (marginellt)

Dom som ägde dom sa att dom bara tagit bort katten och satt ett sportfilter på den.

Kan detta verkligen stämma?????

Civic: 160hk 1000kg.......osv

min nisse: 3"pipe 2,5", filter, IC, chipp, kalla stift osv, 0-100 6,3s

/Philip ))Rookie((
    Philip Wassvik
    Plats: Malmö, Medlem: #163
    S13 projekt: http://200sx.kicks-ass.net/wassen/

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Det kan stämma att de är *****s rappa upp till 100 km/h, men skruva upp Ditt tryck till 1,0 bar eller över så kommer de inte ha en suck när väl farterna kommer upp i motorvägstempo...

Hall of Fame Legend MikeTakeaHikes avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Jag har en Har en Civic -01 1.6 Vti 160 kusar, har inte gjort några modifieringar, den går som blixten ändå...

Toppfarten original e rätt klen...har inte så mycket mer att ge efter 200...(på autoban förstås)

// medlem #167, "Juice by that!"

Edited by - Mike Take a Hike on 2001-11-09 22:31:02
    #167 Mikael G, Stockholm
    Moderator - NOGS.SE

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Precis, de starkare små Honda modellerna är jäkligt snabba men först å främst i lite lägre hastigheter. När man kommer upp i högre hastigheter märks det tydligt att vridet saknas.

Honda har mycket fina motorer, bra väghållning och väldigt tajta och "snabba" växellådor.

Innan 200'an ägde jag en CRX V-Tec -91 och det var en jäkligt rolig liten "go-cart" med schysst väghållning och ett underbart vrål till motorljud. Fast självklart måste jag säga att jag är mer nöjd med 200'an, den är klart snabbare, snyggare, rejälare, roligare och har bättre väghållning. =)

/Daniel - Styrelseledamot 200SX OGS

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

men Wassen då... du måste ju bara ha haft otur... du såg ju själv som jag körde ifrån honom!

/Marcus K

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •