Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: S13 eller S14

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard S13 eller S14

Har kollat lite till nu S14 e ju snyggare å inte så dyr i Tyskland. Vad finns d för fällor med tyska. Förutom d vanliga med spolade mätare? Gäller d gamla nyast e bäst. Tänkte inte toktrimma men. Typ större turbo typ 18T lr 19T, 9-5 lr 9000 IC, kanske ett oljekyl om d behövs samt 3" å filter då och självklart mappa.

Om jag köper en bil med max 12 000 mil på mätaren e d väl inget större behov att renovera motor va? Lr e d nå't dyrt som måste bytas runt 10 000 mil?

Hur går d med koppling och vxl-lådan. Vill ju åka ifrån min gamla bil 900 -95 med 3", filter och ca: 1,30-1,35 i ladd... Den gick bra, kanske inte tar den ifrån 120-200 men man behöver ju bara ha bråttom i ca: 402,16 meter =)...

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Det enda är väl kopplingen, den rasar direkt om man trimmar, annars är lådan skottsäker, det enda jag märkt är synkringarna till 2:an som strular lite.

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Strular synkringar.... D e iof lite allvarligt d...

Vad kostar d att uppgradera koppling?

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag betalade 5 papp för min, men det finns ju billigare alternativ. Synkringar är ju förbrukningsvaror, har inte hört det från någon annan, så jag vet inte om det bara är jag eller något allmänt. Men det är ju ganska enkelt att byta, blir väl under våren för min del.

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Är ju som sagt en bil, så det finns hur mycket som helst som kan gå sönder

Kolla alla "vanliga" saker för bilar som gått hårt. Kopplingen skall du nog som sagt räkna med om du trimmar endel. Sen så har jag hörd att folk har haft problem med grenrör (tidigare) och packningar grenrör-turbo-avgas. Har precis bytt en packning på min. Tror att det är "rätt" vanligt över 10.000 mil?

Min koppling hänger iof fortfarande med. 3" avgas med downpipe och de-car rör. Laddar 0.8

// Stefan

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Grenrör bytt vid 9000 mil samt packningar.

Turbo bytt 9700 mil samt alla packningar.

Så vid runt 10.000 hönder det lite saker tydligen....

Crille

Medlem #186 -S14 -95

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Inget skiljer S14a ifrån S14 va?

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jo, utseendet... tror det är s14a som har det lite grymmare grill utseendet... stor skillnad rent kosmetiskt, annars tror jag detär samma...

Future nissan owner

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

I korthet är det front, inkl huv och skärmar som skiljer. Är även lite plast på trösklarna, och annorlunda bakljus. De flesta S14a har även skinn, och lite andra skillnader när det gäller utrustning. Men i stort är det samma bil.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •