-
Sätt en gräns på 150hk för att köra på banan, borde väl inte missa nån då?
<hr noshade size=1>200SX S14a -98 till salu - http://web.200sx.nu/annonser/annons_beskrivning.asp?produkt=4341
-
Jag tror inte att jag dyker upp på japmeet...
Det har blivit förmycket ståhej om i stort sett ingenting,
Man ska inte nedvärdera bilar med lite mos osv, i sommras körde jag rs bana med www.lazzat.nu och hade en gammal sierra med 145hk och 4X4 som piskade upp både evo6 och M5or, här är lite resultat:
204 MagnusT - M3 31.58
207 Lewan - Porsche RS 34.01
206 Stoffe - Ford xr4X4 34.51
209 Andreas - Super7 replika 35.05
203 Särås - Barchetta 36.37
205 m3jonas - M5 36.51
201 Mr Uno - Fiat Uno 36.69
210 B20mannen - Evo 6 39.96
202 Anders - Honda CRX 42.36
Vi lär ses senare i sommar under andra omstädigheter och där alla som vill kan känna sig välkomna även om man har en mazda 323 eller liknade. Jag kan rekomendera www.lazzat.nu lazzatMK kommer ha både bana, stripp och rs-bana, vilket kommer vara öppet för alla märken alla modeller...
Tanken är att du ska inte behöva ha en special bil eller sport bil DET ÄR LIKA KUL ATT KÖRA oavsett vad man kör, bara man får bränna på lite =)
Se över era regler om japmeet ;/
Tråkit att det skulle bli såhär 
<hr noshade size=1>/Stoffe
Addicted to race
-
fattar inte hur svårt det är för folk att förstå att man helst vill ha en dag på banan med 200
r..... [:-}] [:-}]
att det kommer andra klubbar är trevligt, och alla har sina egna regler... eller kanske en gemensam regel för japmeet (vet ej)...
Lazzat och zatzy är ingen klubb som har speciferat sig på en viss bilmodell.... det är en "almänn" motorklubb..... men det är inte 200sx.nu ....
<hr noshade size=1>------
>VäsTeRoRt - 08<
-
X-B
det är lungt jag kommer inte komma, så alla som känner att cherry bilar är trafik farliga på bana kan andas ut...
<hr noshade size=1>/Stoffe
Addicted to race
-
Att cherry är trafikfarliga vet väl alla [:-)]
<hr noshade size=1>/Erik; Medlem #221
http://200sx.kicks-ass.net/mooseman
http://web.200sx.nu/Member_Pages/view_memberpage.asp?id=221&C=0
-
Om det ska vara en regel angående hästkrafter så borde det snarare vara antal kilo per hästkraft och inte bara antalet hästkrafter.
<hr noshade size=1>Dendou-kokeshui (Almost all Japanese dildos are motorized)
-
Skulle gärna se Wok'arna på Japmeet.
Tycker att detta sköts väldigt dåligt. Och Japmeet skall väll knappast vara en 200 träff.
<hr noshade size=1>// Stefan [13sek S14 -http://200sx.timekiller.net]
-
några flex ex. på giftiga "dussin" bilar å som är rel. motorsvaga, men dock så giftiga på banan:
Mx5 miata.. mycket potent banbil å inte så värst motorstark
Mazda 323 1.8 DOHC .. blir åsså potenta efter lite småpill, 131hk org, små å lätta
Men det va som nån sa tidigare, ska det införas en hk-gräns, måste den ju sättas i relation till vikten m.m. m.m.
Själv hoppas jag på en rolig träff, med Nissan, Mazda, Honda, Subba mfl. bröder
[
]
<hr noshade size=1>http://200sx.kicks-ass.net/henkebenke<br>
I en stulen Amazon, nära dig!
-
Alltså, många har debatterat detta och tyvärr har inte alla full koll på vad de pratar om.
JapMeet är och har varit en träff för japanska sportbilar. Hur definitionen av en sportvagn ser ut har däremot inte bestämt vilka som får komma på träffen eller inte. Förra året var det i princip fritt för alla med en japansk bil att komma, vi stoppade ingen i grinden pga att bilen inte var tillräckligt fet, snabb eller kraftfull!
För detta år har vi däremot insett att vi inte helt fritt kan släppa in alla japanska bilar. Vi tror att det då skulle bli för många bilar på plats och ge för lite tid på bana för de som vill köra. Alltså behövs någon form av regler för vem som får komma.
Rätt eller fel, det är upp till var och en att bedömma, men vi beslutade att alla bilar som antingen är medlemmar i någon av de inbjudna klubbarna, eller som teoretiskt skulle passa i någon av klubbarna, är välkomna.
Det har alltså inget med effekt i bilen att göra eller att "sätta en nivå"!
Dessa regler innebär att vi förhoppningsvis kommer att ha många bilar från Hondaklubben, Mazdaklubben, Toyota sportscar, danska Nissanklubben m.fl som har väldigt olika effekt och väghållning. Det, tillsammans med förarens skicklighet, gör att vi har två körklasser där man själv får avgöra i vilken man platsar. Det är att ha alla olika bilar på plats som gör en trevlig träff!
Kommentarer om att vi "bara vill ha 200SX till träffen" eller "bara bilar med minst X antal hästar" får stå för de som sagt dem. Detta är ingenting som 200SX OGS sagt, tänkt eller tänker ta ansvar för. Till de som förstått det på det sättet ber vi om ursäkt och tar på oss ansvaret att vi varit otydliga.
Vi har valt att prioritera bilklubbarna då de är dessa som står för allt arbete med att arrangera. Vi hade givetvis önskat att det fanns plats för alla men vi känner oss tvingade att reglera antalet bilar på förhand. Väl på plats är det för sent att inse att det kommit för många bilar!
Jag hoppas att frågan nu är utredd och inte längre behöver kommenteras.
<hr noshade size=1>=> Peter #002 - Klubbsekreterare 2OOSX OGS <=
-
Jag vill också förklara entrén. Det kommer inte att kosta någon 300kr endast för att ställa ut bilen. 300kr gäller för bankörning, ingenting annat.
<hr noshade size=1>=> Peter #002 - Klubbsekreterare 2OOSX OGS <=
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler