Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: övertryck i tanken!

Standard övertryck i tanken!

tankade häromdan å d pyste utav bara sjutton när man öppnade locket, har nyss tagit bort kolkanistern, pluggade då alla ledningar till o från den, har läst här att man ska göra så! har ja pluggat nåt man inte ska, typ tankavluftningen eller nåt??? d har pyst lite förut oxå, men inte så här mycket! [8-)] [8-)]

<hr noshade size=1>

Standard

Kolkanistern hänger ihop med tankavluftningen så det är inte bra att bara plugga alla slangar.

<hr noshade size=1>Jonka lkpg

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

söker man s finnre man

<hr noshade size=1>Vadå vill du rejsa??

>>Team NollÅtta<<

Standard

har sökt, har inte funnit! ja tog bort pluggen på röret från tanken å då pös d som fan, kan man köra me d röret öppet eller blir d för öppet då, lite övertryck har d ju varit förut? [8-)] [8-)] [8-)]

<hr noshade size=1>

Standard

har nu läst igenom ALLT som har me kolkanister, slangar, tankar å avluftningar som finns på den här sidan, å d e bara att konstatera att för första gången i forumets historia så vet ingen! alla verkar ha gjort som dom själv tycker e bra, vissa säger att man ska plugga allt, andra att man ska ha kanistern kvar, d enda alla e överens om e tydligen att de e tryck i tanken, vissa säger över, andra undertryck, jag tror då att ja har övertryck! eftersom ingen vet riktigt så ska ja prova lite olika lösningar å prata me lite folk som kanske vet hur d ska vara! som terminator säger: i`ll be back!!! [:-}] [:-}] [:-}]

<hr noshade size=1>

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Hela bränslesystemet har undertryck jämfört med utsidan. Det är för att bensinångorna inte skall pressas ut ur tanken utan hålla sig på insidan. Kolkanistern sitter ju där för att fånga upp bensinångor, och föra tillbaks dem till tanken. Kan inte komma på nån bra anledning till att ta bort den förutom att man kan skaffa sig lite problem och sysselsättning om man har otur...

<hr noshade size=1><b>#319 - www.racecommunity.org</b><br> http://web.200sx.nu/Member_Pages/view_memberpage.asp?id=319

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag har nog antagligen samma fel fast jag tror det e ett vaccum sug, går den sämre av detta eller? och hur ska man fixa det i såna fall jag fattade inte så mycket av det ni snackade om

<hr noshade size=1>

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag har nog antagligen samma fel fast jag tror det e ett vaccum sug, går den sämre av detta eller? och hur ska man fixa det i såna fall jag fattade inte så mycket av det ni snackade om

<hr noshade size=1>

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Undertryck skall det vara, dvs det pyser när du öppnar tanklocket.

<hr noshade size=1><b>#319 - www.racecommunity.org</b><br> http://web.200sx.nu/Member_Pages/view_memberpage.asp?id=319

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag tog bort min för att den inte fick plats, så det så [:-)] [;-)]

<hr noshade size=1>Åker 200:a igen...kunde inte hålla mig borta...<br>

http://200sx.kicks-ass.net/anders

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar