Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: övertryck i tanken!

Standard

ok, ja håller me om att d måste va undertryck, om pumpen suger ut 20l soppa såmåste d ju in 20l luft, pluggar man alla ledningar så måste man ju få ett vaakum! d kan ju inte va bra för pumpen att jobba mot ett vaakum, övertryck vore ju bättre, lättare för pumpen att hålla uppe bränsletrycket,eller hur!!! jag ska iallafall öppna mitt rör till tanken, tänkte även sätta ett litet filter där, då blir avluftningen helt öppen och följdaktligen heller inget undertryck(motstånd) i tanken! ska ut å testa nu!! [:-)]

<hr noshade size=1>

Member bears avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Tjena!
    Det står i instruktions boken att det kan vara övertryck i tanken! så jag antar att det är normalt! []

<hr noshade size=1> ///bear.
    #552 - Björn Svensson - Göteborg
    Drift Bil

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Bensin har så hög gasavgång så att om du har en dunk ståendes varmt till i en vecka eller skakar den så får du ett övertryck.. Undertryck tror jag inte på alls...

<hr noshade size=1> R.A.S. = Roterande Avgas System

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag instämmer på undertryck!!! När jag öppnar tanklocket på min bil så pyser det till.... men det luktar ju aldrig bensin eller så... så det är helt klart att det suger vid locket när man öppnar...
    Tror inte bilen går så mycket sämre för det... []

<hr noshade size=1>/Henric #311
    http://200sx.kicks-ass.net/sjobusen/ "uppdaterat"

"Inte tysk kvalitet, men japansk sushi..."

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Klart att om det e undertryck i tanken e det skadligt, min teori lyder pumpen suger i sig 1l bensin säger vi, då måste ju tomrummet som öppstår ersättas med luft, får den ingen luft sugs ju hela tanken med och defformeras. Detta innebär ju att pumpen måste suga utav bara helvete men hade det varit övertryck vilket hade varit bra, så hade ju det puchat på pumpen så att den inte behöver arbeta så mycket. Kan det inte ligga lite i det jag säger?

<hr noshade size=1>

Standard

d råder fortfarande delade meningar om under eller övertryck, strunt samma, tänkte tala om att nu har ja provkört me avluftningsröret öppet (me ett litet filter på), å nu e trycket i tanken nere på en normal nivå, ungefär lika som innan ja tog bort kolkanistern! kan därför rekommendera alla som tagit bort kanistern att göra likadant, plugga ej röret utan lämna d öppet å sätt dit ett filter så fungerar tankavluftningen likadant som original! [;-)] [;-)]

<hr noshade size=1>

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jo, självklart kan det vara både över och undertryck. När motorn går så suger den ju i sig bränsle som kondenserats i kolkanistern. Men om bilen står still så förångas bensinen, mer ifall det är varmt ute, och bensinångor tar ju större plats än flytande bensin, och då ökar trycket och trycker bensinångorna genom kolkanistern, den tar upp dem och det blir bensin, som sedan sugs in i motorn när den går igen.

Därför kan det ju vara både över och undertryck...

<hr noshade size=1><b>#319 - www.racecommunity.org</b><br> http://web.200sx.nu/Member_Pages/view_memberpage.asp?id=319

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Bara ett litet inlägg! Kan man inte bara sätta på avluftningen från tanken på befintligt luftfilter?

<hr noshade size=1> ---===NISSAN===---

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •