Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Är det säkringar som gått?

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Är det säkringar som gått?

Jag installerade stereon i bilen i helgen. På något sätt så har klockan slutat fungera (ljuset i klockfönstret lyser men inga siffror syns), samt funktionen för att höja o sänka strålkastarna. Min bil är en S14. Är det säkringar som gått eller vad kan felet vara. Bilen fungerar utmärkt i övrigt. Inga andra fel som jag upptäckt.

Memory funkar inte på stereon heller kan det ha med varann att göra???

Vilka säkringar går till vad??
    Tacksam för hjälp.

<hr noshade size=1>You cold be so happy, just look on the bright side of life!

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Nu har jag ingen s14, men kolla om det finns markeringar på säkringslocket. Kolla även om du kan se ifall dom gått. Om någon säkring är sönder så byt ut den typ.

<hr noshade size=1>--# Vem vill sitta med bruna bönor när man kan få oxfile schezuan?? #--

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jo jag har tänkt det... men det verkar inte står på locket... ingen som vet vilken säkring det kan vara?? De sitter inte så roligt till inne under instrumentbrädan... =( och det e ju några säkringar att kolla om man ska ta en efter en...

mvh
    Ola

<hr noshade size=1>You cold be so happy, just look on the bright side of life!

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Skall stå på insidan av locket. Men kolla annars med en multimeter. Du väljer diod eller motstånd och ser om du får kontakt genom att hålla kontakterna på varsin sida av säkringen.

<hr noshade size=1>// Stefan [13sek S14 -http://200sx.timekiller.net]

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •