Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Åkande+Handbroms = PANG

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Åkande+Handbroms = PANG

Min bil står stilla just nu pga ingen lapp, så jag skulle bara åka till postlådan o tillbaka o ta bort ytrosten på skivorna, när jag nappade i handbromsen lät det som när man tar storsläggan o drar till i en stor bit järn, som ett pistol skott, om jag åker iväg jättesakta o nappar så klonkar det, det rycker även lite i handbromsen när det smäller...., såg även att stagen som går frammåt ifrån bakhjulen rörsig upp o ner ett antal cm.. nån som har nån lösning på vad det kan va?

Har även märkt att det klonkar/smäller till ibland när man ligger på i högerkurvor då vänsterbak får jobba lite extra... [:-}] [8-)] []

Testade precis lite igen, smäller nått fruktansvärt..

<hr noshade size=1>Min Bil:
    http://200sx.kicks-ass.net/sensei/
    Sponsorer:
    www.tipro.se
    www.houseofkolor.nu

Edited by - sensei on 2003-06-25 17:11:28

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Låter mycke skumt!
    Jag vet inte vad det är säkert, men prova iaf att ta lös bakre bromskivorna på bilen till att börja med. Där i "trumman på skivorn sitter hela handbroms aggregatet, kolla hur broms banden ser ut å kolla så att de inte är några beläggningar inne i trumma också...backarna ska ju givetvis öppnas å stängas fint..kolla de med!

mvh:mange

<hr noshade size=1>

Hall of Fame Legend Lunki79s avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Låter som om handbromsen ligger på ganska saftigt. Bör nog renovera upp ok å handbroms. Står bilen still så är det oftast bromsrör å bromsar som måste ses över innan man åker med bilen.

<hr noshade size=1>Memento mortis
    http://200sx.kicks-ass.net/lunki79
    Daniel Lundqvist, Medlem #166, Eskilstuna
    Sparka röv - Http://200sx.kicks-ass.net/Lunki79
    Garaget.org - Http://www.garaget.org/Lunki

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag hade ett högt rasslande ljud från vänster bak hjul, det var en av skruvarna till broms backarna som hade lossat och ramlat ner på trumman, det kan ju ha hänt dig med, så att den ligger i klämm!

<hr noshade size=1>"Ask any real racer, it don´t matter if you win by an inch or a mile, winning is winning!"

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •