Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 76

Ämne: Eftersnack: JapMeet 2003!

Standard

Kungalex bara glider... kanske kommer nästa år.. [:-)]

<hr noshade size=1>Nissan 200sx är inte den bästa bilen...
    http://www.kungen.mine.nu
    http://200sx.kicks-ass.net/kungalex/ #219 <br>

Standard

Jag tar på mig SSI-kepsen och tackar 200 för ännu en trevlig träff, och fint väder (som vanligt).

Vi hade skitkul, trots lite segt med banåka.

Många i eran klubb behöver antingen börja åka lite fortare i kurvorna (inte Lasse då ), eller skaffa sig en backspegel, finns inget tråkigare än en som gasar på rakan och fisåker runt i kurvorna - och är det 2 (röda 200r) som ligger halvt om halvt i bredd och gör detta varv på varv - ja då är det risk att sinnet rinner på. Tänk på det tills nästa träff.

/J

<hr noshade size=1>Subaru - The beauty of all wheel drive

Banträffsansvarig SSI

12,726 @ 177,17
    Edited by - SecretAgentMan on 2003-07-14 09:07:31

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan, Sunny GTi-R

Standard

Japp, hemma nu igen efter att ha hetsat till Japmeet... Bra arrangemang.... synd att arrangören är satta under så mycket press vad gäller ljudnivåer o andra regler mot allt som är kul att göra på avlyst asfalt... Jag hade verkligen velat gjort en riktigt show som ni sent hade glömt med mycket däckrök, höghastighets, bredställsåkande o eldande ur slutrör men eftersom jag inte ville förstöra för någon annan igenom att bräcka ljudvallen med marginal så kom jag överens med Thomas att det var lika bra att jag stannade i depån. Bilen har ändå inget att göra på en bana så jag siktar på att ha sorterat ur bilen tills 2 aug för EDPS på mantorp. Väl mött o tack till styrelsen som lägger ner så mycket tid!

<hr noshade size=1>Downpipes tillverkas på beställning. till S14/S14a.

Den kompletta specen på min hembyggda 521hk:s motor finns på: http://web.200sx.nu/Member_Pages/view_memberpage.asp?id=215&C=0

Hall of Fame Legend thomass avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Tack Johan för dina kommentarer och din förståelse för kraven på oss. Vi på plats hade alla velat se mer av dig och din bil, men eftersom vi två gånger under dagen fick besök av banägarna så vågade vi inte släppa lös dig. Första gången tyckte de att ljudnivån var för hög (redan 07.50) och andra gången var det mycket noga med att förhindra däckspinnande på banan i samband med 201m.

Jaja, man kan väl inte få allt?! [:-)]

<hr noshade size=1>Medlem #004 och Styrelseledamot 200SX OGS
    Thomas Söderholm
    Medlem #004

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Kungalex--> [:-)] [:-)] [:-)] [:-)] [:-)]

<hr noshade size=1>Tony #503

Team Invader - 1:a Velodromloppet 2003

Standard

Enligt mig så var det kraftig orättvisa i ljudbedömningarna... Min anordning höll ca 1 varv, körde ett par varv till och enligt de på läktaren så gjorde jag inte mer väsen av mig än någon annan.. snarare tvärtom! Det brakade ut både supror och andra 500 hästars monster som det bara dånade om på rakan..

Jag fick iaf köra tillslut.. och fick glädjen att förgylla en klubbkamrats dag igenom att ha extra s14 belägg liggandes i bagaget när hans skiva gick mot metall.. []

<hr noshade size=1>Nissan 200sx är inte den bästa bilen...
    http://www.kungen.mine.nu
    http://200sx.kicks-ass.net/kungalex/ #219 <br>

Hall of Fame Legend Wassens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

JIIIIIPPPPIIIIIIiiiiiiiiiiieeeeeeee.........

Snacka om en kanon helg [:-)]

Det var skoj att få träffa er alla igen. Båda dagarna var kanon, stort tack till alla som var med och organiserade detta event. Nu skall jag nog ut och "skrubba" min bakruta [8-)] [:-P]

<hr noshade size=1>/Philip

)om bara bilen kunde flyga(
    Philip Wassvik
    Plats: Malmö, Medlem: #163
    S13 projekt: http://200sx.kicks-ass.net/wassen/

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

SecretAgentMan: Vet inte riktigt om jag kan hålla med, tyckte faktiskt det var flest subbor jag passerade på banan... [:-)] Dem verkar hålla igen lite i kurvorna, för dem skall väl ha bättre väghållning än en 200sx med orginal väghållning...?! EVO6´orna däremot var det inte lika lätt att hålla jämna steg med i kurvorna... ***** vilka kurvtagningar dem gjorde!

Kul var det iallafall !!

Nån som har lite tider från 201m ?

/Blågrön S14
    402m : 13.60sek 60fot: 2,27 170km/h
    Edited by - MostWanted-LKPG on 2003-07-14 11:31:15

Senior Member flovvs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Thoootsiiii !!!

Kan bara hålla med alla andra, allt var JÄLIGT KUL !! Att köra på bananen var en riktigt höjdare, dock blev race nr2 lite väl långt ... hade ingen koll på tiden alls, först när soppan började tryta kom jag på att det var dax att åka av [:-)]

Lite trista (för mig) var ju att mina nya fälgar (och däck) inte kom innan japmeet som dom skulle, men fick ju istället ralla runt i kurvorna med konstant skrikande vinterdäck (S/M), gissar att det var några som såg en galen Lila s14a som konstant grinade illa i däcken [:-)] Andra tråkiga var att min koppling verkar skitit sig när jag fick det stora uppdraget att köra mot Lasses monsterkärra i första 201m:s loppet, den hängde sig och bara spann på kopplingen, det stank brända lameller efter den repan [] Men det var en smäll man fick ta, allt annat var ju så skatans kul !!!
    Ett stort tack till styrelsen och alla som var med och anordnade kalaset !!!

Vill komma till mantorp, men är nog tyvärr upptagen då, får la se ...

Mvh flovv/Stefan

<hr noshade size=1>----
    200SX S14a
    http://web.200sx.nu/Member_Pages/view_memberpage.asp?id=574&C=1
    Stefan Kaltén #574

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Hade väldigt kul på Japmeet jag också! Långt över förväntan faktiskt.

Stort tack till Lurkblom för hjälpen vid 4-tiden!

En kul grej till nästa år skulle vara om folk hade sitt namn här på forumet i stora bokstäver bak på bilen!

Vems var den vinröda 200-an som åkte riktigt snabbt? Vem hade en svart 200:a med liten rund slutdämpare som jag låg efter några varv?

Är det någon som har lite varvtider man kan jämföra med? Jag körde som snabbast ca 1min33sek. En polare som tog tid på lasses bil sa att den gjorde minst ett varv under 1min20sek..:-)

Det enda som kändes lite trist var att nästan alla andra bilar på banan var snabbare i kurvorna (förutom några andra S13). Antar att man kanske borde göra något åt väghållningen på sikt...

SecretAgentMan: Jag förstår dig precis. Misstänker att jag tyvärr körde än av de där långsamma 200rna. Eftersom detta var första gången jag körde på bana så tog jag det lite lugnt innan jag visste hur mycket bromsar och däck slits. Antar att man kanske borde släppt på rakorna då, men du förstår ju att det skulle vara lite trist! Om man har chans att hänga med på rakan i alla fall så tar man ju den chansen!

Edited by - avl on 2003-07-14 11:59:12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •