Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Är det kylaren som läcker?

Standard Är det kylaren som läcker?

Tjaba alla hjälpsamma här på forumet....nu behöver jag lite hjälp!
    Såhär är det att bilen läcker glykol vet inte riktigt vart men jag befarar att det kan vara kylaren som läcker.....det blir liksom blött i skarvarna uppe på kylaren....tror ni det är kylaren? å vad koster en ny isåfall......? Fan min lön som redan är slut å det är fan bara den 4:e hehe [:-)]

<hr noshade size=1>Bromsarna e bara till för att kunna återuppleva accelerationen

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Om det är kylare så pröva med kylarcement det borde hålla tills näste lön ramlar in på kontot.

Annars en bättre beg kyl kan inte kosta så många kronor pröva o ring/maila någon av dem som säljer div delar till 200 or på annons sidorna.

<hr noshade size=1>Mods:Saab IC, Saab Dump, K&N i57 Filter, Laddtrycksmätare, Lamdamätare, chip steg 2, bakre fjäderbenstag, BOSH 040 pump

Kommand Mods: (redan köpta)ladtrycks styrning, främre fjäderbensstag, olje kyl och olje tempmätare det enda som fattas nu är tid. #177 (snart betalt igen)

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Använd inte kylarcement !
    Sätter igen varenda kanal och vattenrör som finns.

Det finns ett bra medel som fungerar som kylar cemet utan att täppa igen kanalerna, Bars Leak.

Kolla att inte topplocks packningen har gått sönder,innan du byter kylare.

<hr noshade size=1>Bengtsson goes LSD!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •