Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: seger mot saaaaab!

Standard

Hängde på ännu en 200sx s13 i helgen. Var inte långt efter. Ni verkar inte ha så mycket att sätta emot. [:-P] [:-P]

Undrar hur det går när jag börjar trimma... [:-)]

(saab90 igen)

<hr noshade size=1>B202t16 @ 0,9bar

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Har hört mig för lite nu angående saaben och det var visst en supertrimmad "aero" som jag körde ifrån,, ska visst vara drygt 400 pållar i den enligt ägaren!
    Det trodde jag ju aldrig att min nisse skulle klara av,,,
    men men, man ska inte underskatta våra bilar!

<hr noshade size=1>vadå rrööödljuuuus!

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Fast det kan ju ha varit en 2,0t på 170hk,,,men va f*n,,ingen större skillnad ändå [:-)]

<hr noshade size=1>vadå rrööödljuuuus!

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Måste bara få säga en sak som jag törs ta gift på. En 200sx S13 är TOTALT chanslös mot en 9-5 Aero! Jag har själv ägt S13 och har nu en chippad 9-5 (tyvärr ej Aero). Jag har dock provkört flera 9-5 Aero som varit orginal och jag garanterar att man är rejält avhängd med en S13. Okey, 0-100 är hyfsat jämnt p g a 9-5:ans framhjulsdrivning, annars är den kvickare även där, men uppe i fart är Aeron BETYDLIGT snabbare. Men så skiljer det ju i o f s 81 hk... 9-5 Aero är en mkt underskattad racer, det är inte många som plockar den uppe i fart.

<hr noshade size=1>

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

lassze.. hoppas du nu jämför orginal bil mot orginal bil...

<hr noshade size=1>------
    >VäsTeRoRt - 08<

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Det ska tilläggas att jag pratar då båda bilarna är orginal. En S13 går att trimma till att gå som en skollat troll, jag vet... Betydligt lättare att få en massa extra kraft i den än en 9-5 Aero.

<hr noshade size=1>

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

lassze.. stämmer bra då... i höga farter har en orginal 200:a ingen chans...

<hr noshade size=1>------
    >VäsTeRoRt - 08<

Standard

Nog är väl saabs 2.3 liters motorer mer lättrimmade än nissan 1.8!

Startsnabbast har väl nissan störst potential för i och med bakhjulsdriften (vet ej vad de snabbaste 9-5rna gör 402 på... någon som vet?) men i högre fart är det väl lite svårare.

Smårejsade lite mot min fars 9-5 aero när han hade den. Min var relativt orörd vid tillfället (kanske 190hk) men från cirka 40km/h till ungefär 120km/h hade han inte mycket att säga till om. Har inte prövat i högre hastigheter men tror det skulle gått lite sämre då.

<hr noshade size=1>- David -
    <br>
    http://200sx.kicks-ass.net/gurto/
    <br>
    medlem #278

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

>Gurto

Näe, det är inte riktigt sant även om det låter som att borde vara så med en större motor. 9-5 Aero har det redan plockats ut den mesta effekten ur redan från start om du förstår vad jag menar. Det finns så mkt marginaler att spela på längre. Aeron har 250 hk orginal och får med chip 274 hk (+22 hk). När jag chippade min 9-5 2,0t fick jag 220 hk istället för 150 hk (+70 hk). Det är därför faktiskt ganska ovanligt med chippade Aeros. Oftast har man gjort mkt mer än att bara chippat då.

Sedan är det ett par saker till man bör tänka på då man plockar "Aero-skalper" ute på vägarna".

1)För det första är det helt möjligt att få ner Saabs kraft i backen med dess framhjulsdrivning. Man kör köra "på sparlåga" från start för att ens komma iväg alls, vilket är skittråkigt, annars har man bara världens hjulspinn.

2) Det skiljer väldigt mkt mellan manuell och automat. Manuell 0-100 7,3 sek. Automat 0-100 8,3.

3) Det finns MASSOR med Aero-replikor ute på vägarna. Saab hade t o m själva stor kampanj på 9,5 2,3t med Aero-paket till bra pengar. Många har tagit bort SE-märket framme vid blinkers och bytt till Aero...

Ha det bra!

<hr noshade size=1>

Member shoguns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Den nya motorn som produceras i S-tälje är inte den allra bästa. Dessvärre har GM lite för mycket att säga till om. Marginalerna är mycket snäva. Synd för Saab gör riktigt bra bilar.

<hr noshade size=1><b>`SHOGUN´</b>- <font color="#FF0000">Timothy #9</font>

http://200sx.kicks-ass.net/shogun/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •