Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur få plats med termo-block för oljekylare?

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Hur få plats med termo-block för oljekylare?

Hur har ni som satt dit en oljekylare (med termoblock) satt dit den i motorn? Det sitter väl en kontakt precis nedanför där oljefiltret nu sitter, som är till oljetryck/oljetemp kan jag tänka mig?! Verkar som kopplingarna till termoblocket tar i denna kontakt/givare...

<hr noshade size=1>NBS - We brake for nobody!

//Adam Fredriksson, Arboga #636

Standard

Antingen flyttar du på hela avkännaren, eller så modifierar du kontakten. Jag tog ur själva kabelskon och böjde ner stiftet på avkännaren lite. Funkar utmärkt!

<hr noshade size=1>Henrik Sandell #16, Karlskrona - http://200sx.kicks-ass.net/sandell/

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Har för mig att jag hade problem med att det stöp i något när jag monterade det, men jag modifierade inte något i alla fall. Har för mig att man kunde vända och vrida lite på termoblocket bara så fick man det på plats.

MvH Henke

<hr noshade size=1>Nissan 200SX "No Fear" Edition

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Hade samma problem.
    Skaffa en 90graders böj och gänga dit där oljetryckgivaren sitter och montera givaren nedåt så ska det få plats. Jag montera ett t-kors för att få dit oljetrycksmätare också.

<hr noshade size=1>Fast i trimträsket...

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Tackar tackar grabbar... nu blev det ju t o m svårt att välja [;-)]
    Hem till garaget igen!

<hr noshade size=1>NBS - We brake for nobody!

//Adam Fredriksson, Arboga #636

Member
    Reg.datum
    Apr 2009
    Bil
    S13

Standard

återupplivar lite här, har ett termoblock som inte verka passa låter som man kan böja kontakten nedan eller nåt som ni skrivigt, har även ett block med uttag för att sätta i sensorer bara det att adapter bulten eller vad man ska säga passar antingen i filtret eller på motorn (ingick 2st i paketet) någon som har liknande eller hur har ni monterat sensorer till mätare ?

Har pressade stålombundna slangar så jag kan inte sätta på mätare där utan att ev. sätta adaptor i mellan vilket inte lockar.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •