Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Optimal tjocklek på IC-rör

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Väldigt va många svar=) Tack så mkt.

Kylarjonson, monteringssatserna som ni saluför... Är det större diameter efter ic, som du föreslog i inlägget?

Lite annan fråga nu. När man sen ska sätta ihop alla rören och väljer att kapa upp lite originalrör och sätta avgasrör (el liknande) mellan... Räcker det med vanlig rörklämma för att foga ihop. Har ingen uppfattning om hur stort tryck, rent fysiskt, 1 bar är. Dvs om rörklämma räcker.

<hr noshade size=1>//#703 Andreas Thunell Stockholm

Standard

Röret från turbon är 60x2mm och röret till insuget är 70x2mm. Väljer man att köpa vårat rörkit för att montera på en Saab 9000 ic så skikar vi en siliconböj som går från 60-70mm.Köper man även våran ic så bygger vi den med 70mm utgång.

Är väldigt nära en annons nu.Sorry
    // Jonny

<hr noshade size=1>

Senior Member Hagas avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Vad du än gör så ta inte mindre än 2,5". Jag hade toksent ladd för jag hade för smala tryckrör, då bytte jag till 2,5" på insugssidan, och vips så kom laddet typ 500-800 varv tidigare.. det blev dock ingen(?) skillnad när jag bytte till grövre på turbosidan.

Nu har jag 69mm rostfriarör.. det funkar nog bra. Alltså typ mittimellan 2,5" och 3".

<hr noshade size=1>/Samuel Haga snart #465 igen...
    http://200sx.kicks-ass.net/samuelh/
    Samuel Haga | *| Nissan 200sx S14a
    10sec s14 med 578whp

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Hörde att man vill ha mindre storlek på rören in i ic'n och större ur för att få ner lufthastigheten ur IC'n så luften "hinner" kylas. Tyckte själv först att man ville ha större volym där luften var varmast men mindre innan ic var att föredra.

<hr noshade size=1>Fast i trimträsket...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •