Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: Vad är en sportbil??

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Vad är en sportbil??

Vilka är välkomna till JapMeet??
    Jag citerar:
    "JapMeet är en träff dit samtliga ägare av japanska sportbilar är välkomna, oavsett om de är klubbanslutna eller inte." Slut citat.
    Så låter inbjudan. Men vad menas egentligen med en sportbil? Vilka typer av bilar är träffen ämnad för?

<hr noshade size=1>

Member shoguns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Det är en bil som:
    * Grannarna svär över för att den bullrar för mycket.
    * Svensson vänder sig om och tittar längtansfullt efter.
    * Har svårt att ta sig fram i svår terräng.
    * Vilar i garaget under vintern.
    * Är mindre än en SL-buss.
    http://web.200sx.nu/ombilarna/test_automobil89.asp

Polismannen stoppade en sportbil och gick fram till den för att be föraren om körkort och registreringsbevis. Wow det var en riktigt läcker liten blondin det där!, tänkte han.
    - Har du körkort och registreringsbevis?
    - Vad är det för något?
    - Jo körkort är en plastsak som man brukar ha i plånboken.
    Hon plockar fram körkortet och undrar vad registreringsbevis är för något.
    - Registreringsbeviset visar vem som är ägare av bilen och det brukar finnas i handskfacket.
    Hon plockar fram det och polisen går tillbaka till sin bil för att ringa och kontrollera det.
    Hans chef undrar om det rör sig om en urläcker blondin i en sportbil, jo visst det stämmer.
    - Då går du och lämnar tillbaka sakerna och drar ner byxorna!
    - Va?!
    - Lämna tillbaka sakerna och dra ner byxorna!
    - Men det kan jag ju inte göra, jag är i tjänst!
    - Gör nu som jag säger!
    Polisen tänkte att det var väl bäst att lyda chefen, så han går tillbaka till blondinen, lämnar tillbaka sakerna och drar ner byxorna. - Oh nej, inte en alkotest till! utbrister blondinen.

[;-)]

<hr noshade size=1><b>`SHOGUN´ </b> - <font color="#FF0000">SR Timothy Tréville</font> #9
    http://200sx.kicks-ass.net/shogun/
    Edited by - shogun on 2004-06-03 15:50:33

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

*ASG*... [:-)]

<hr noshade size=1>Mathias Rotevall #484 Sthlm
    Regionsansvarig Öst/Sthlm
    <b>Power by JTR</b>

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Men herre*****r...!!! [:-)][;-)]
    Var i hela h-vete får du allt i från Tim?!?!? Nu kommer jag inte kunna ta en kund på resten av dan ju!!!! [:-)]

<hr noshade size=1><b>Niclas Törnblom #97<br>Vice Ordförande och materialare 200SX-OGS. </b> <br><font color="#FF0000"><b>Solutions by LurkTech Engineering</b></font> http://200sx.kicks-ass.net/lurkblom

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Von Döbeln=> Vad kör du så kan vi ju ge lite hintar....

En Micra 1.2, Cherry 0.9, Suzuki Baleno samt 200SX S14(a) är ju inte direkt sportbilar....[;-)]

<hr noshade size=1><b>Niclas Törnblom #97<br>Vice Ordförande och materialare 200SX-OGS. </b> <br><font color="#FF0000"><b>Solutions by LurkTech Engineering</b></font> http://200sx.kicks-ass.net/lurkblom

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

hahaha.. ni e ju för sköna! [:-)]

<hr noshade size=1>Mathias Rotevall #484 Sthlm
    Regionsansvarig Öst/Sthlm
    <b>Power by JTR</b>

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Kan v&#228;l f&#246;rst&#229; att Mazda GTR o GTX r&#228;knas som sportiga, men en enkel Mazda 323 1,8 DOCH med 131 tama kusar d&#229;? *nuf* hehe

<hr noshade size=1>/Nikko

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Vi prioritrar inte bilarnas prestanda och är således inte ute efter att porta bort bilar som en del inte anser vara sportbilar. Vi driver denna träff för möjligheten för likasinnade att träffas, snacka skit, glo på bilar, ha möjlighet att prova bana om så önskas, m.m. m.m. Bankörning är inte primärt syfte med träffen även om stor del av energin läggs ner på den delen då vårat huvudsyfte ligger på säkerhet. Så om bilen är snabb eller sportig nog är ett mindre problem. Den större frågan som borde sättas i centrum är: Är den i skick för prövas på bana samt, ÄR FÖRAREN I SKICK ATT PROVA PÅ BANKÖRNING!?!?!?! Om ni sköter och uppfyller dom punkterna lovar vi som arrangerar att vi fixar dom andra.

Anledningen till att vi nekat frågande tidigare år har varit av en enkel anledning: Platsbrist! Gelleråsen blev för liten och trots att de bilar som stämde in sämst på beskrivningen inte dök upp så blev det bra trångt på området. Det kommer inte ske i år.

Men visst. En Micra av tamaste modell bör kanske inte ge sig in i striden.....inte ens Agda född 16XX kan påstå att den är sportig.... Om inte hennes gubbe smusslat ner en SmallBlock i den så klart.....[;-)]

Inga skrivna regler, bara sunt förnuft och vettiga tankar räcker nog i den här frågan.

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag skulle jätte gärna vilja åka på Japmeet, får inte jag komma in i polarens Micra från -89? hur ska jag då ta mig in? är det okej om vi lackar stripes, tonar runt om, tar bort avgassystemet och monterar framrutestreamer?

[] [:-)] []

<hr noshade size=1> Ted Åhlenius, Söderhamn/Hälsingland

Hall of Fame Legend
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Det har ju tidigare år inträffat att vissa MYCKET långsamma och icke banåkarmässiga bilar stört körningarna väsentligen. Det är detta vi vill undvika med ovan nämnda "regel", inte att "få bort" de som inte har 300hk mm.

<hr noshade size=1><b>/Erik Petersson Kalmar/Växjö Medlem #221 </b>
    13.50 @ 173 kmh, 1.39.10 Bilsport Superstage
    Snabbast hittills i klubben 2004 ;-)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •