Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Är i behov av hjälp med nissen

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Är i behov av hjälp med nissen

Hej alla glada

Har lämnat in min bil till en mekaniker som skulle kolla på bilens avgasvärden och varför ett slagliknande ljud kom från växellådan. Han ringde idag och sa att han trodde de var vevaxln som lät o att de var likabra att byta motor . Han sa att avgasvärdena blir så häga för att den "missar" så mycket.

Men det som jag tycker är konstigt är att hur bilen kan gå bra genom hela registert på alla växlar om nu motor är så kass som han påstår? Även stiften ser fina ut...ger snart upp nissen

<hr noshade size=1>Nichlas Andersson #948 - Lund
    Nikken

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

tänkte bara lägga in en liten update om bilen.
    Har som tur var inte gett upp nissen
    Motorn är helt enkelt kass, vevaxeln är sönder och enligt 3 olika mekaniker är det inte lönt att börja rota i den, blir helt enkelt för dyrt utan det blir biligare att byta motor. Så nu har jag en ny motor på väg hem som gått under 10 000mil och som har perfekta avgasvärden, yeahh känns lite bättre nu.
    ville bara skriva av mig litta, hare gött allihopa och vi ses nog på Japmeet om allt går som det ska [:-P]

<hr noshade size=1>Nichlas Andersson #948 - Lund
    Nikken

Senior Member flovvs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Det klart att det kommer att gå som det ska, de skall vi allt fixa [;-)]

/flovv

<hr noshade size=1>Stefan Kaltén GBG #574 - 200SX S14a "flovv edition" - ET 13,494@165,69
    http://web.200sx.nu/Member_Pages/view_memberpage.asp?id=574&C=1
    "It's not what you do, it's how you do it .. it's not what you got, it's how you use it"
    Stefan Kaltén #574

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •