Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Varvräknaren ballar ur över 3500rpm?

Standard Varvräknaren ballar ur över 3500rpm?

Så fort motorns varv går över 3500rpm så går varvräknaren som den vill, finns det någon som har haft liknande problem eller har någon aning om vart sensorer och liknande som ger signal till varvräknaren sitter?

All hjälp är välkommen!!

<hr noshade size=1>

Standard

Fortfarande ingen som kan hjälpa mig med varvräknaren? Fan va klurigt att ingen har haft liknande problem?

<hr noshade size=1>

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Kan tyvärr inte hjälpa men säga att min tempmätare kan öka segt i temp men inte gå ner igen, varvräknaren e lite konstig som din, hastighetsmätarn visar 8km/h för snabbt med rätt hjuldiameter och på soppamätaren min går nålen en 1/4 tank till under röda strecket när d e tomt. Skumma mätare på fina S14 =)

<hr noshade size=1>Min signatur behöver fixas till!

Standard

Hastighetsmätaren visar väl för mycket på alla bilar, det gör den iaf på min med.. Kan tillägga att varvräknaren inte är största problemet just nu har en annan tråd ute, "motorn gick 40mil, sen....."

<hr noshade size=1>

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Typiskt s14 fel. Det sitter en konding i varvräknaren som kan balla ur. Du måste byta varvräknaren. Jag köpte en på skroten som också var trasig och fick gå tillbaka. Hittade dock en till som var hel.

<hr noshade size=1>Leffe medl. #57
    Prey to the god of Bomex. I hope your speed over the rival.<br>http://200sx.kicks-ass.net/leffe/

Standard

Aha.. Tack för ett bra svar, då blir det till att leta varvräknare då
    Åker till spanien en vecka nu men när jag kommer hem ska jag börja kolla på detta. Ska bara riva ner motorn och laga den först. [:-)]

<hr noshade size=1>

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •