Så du menar att om det inte finns jobb i sverige för svenska högutbildade personer. Så ska vi ha högutbildade personer från andra länder som ska komma hit å inte heller få jobb. Självklart ska den som är bäst lämpad för jobbet ha jobbet som söks. Mina 2 bästa polare är invandrare, som jobbar bra mkt mer Och är duktigare än dom flesta jag känner. Både på fysik,matte å sköta sina egna företag. Jobbar jämt och gör rätt för sig. Dom tycker att skatterna å det svenska systemet är lika åt helvete som jag tycker. Smygrasism. Vad är smygrasism? Har du en aning om vad invandrare säger om svenskar bakom ryggen på dig? Om vi ska prata om rasism så är den minst lika stor svenskar mot invandrare som invandrare mot svenskar. Skillnaden är att svenskar inte kan säga ngt om den. Det är inte rasism om man säger att vi inte har råd att ta hit fler. Att vi måste låta folk resa hem till sina hemländer, förutsatt att det inte är krig. Att dom som begår brott i sverige som inte kommer härifrån tyvär inte har så mkt mer att hämta. Det är bara sunt förnuft. Och jag är övertygad om att likadana regler gäller för svenskar i andra länder. Varför tar inte Finland,Danmark,Norge emot lika mkt invandrare.. För att dom inte har jobb för dom. Det finns ju inget som rättfärdigar att folk kommer hit å blir satta utanför samhället. Är det inte bättre att dom flyr/flyttar till ett land där dom gör nytta. Det skulle jag vilja om det var mig det handlade om.

Nu har vi kommit väldigt långt från ämnet som startade denhär tråden.
Tillbaka till politiker så tycker jag att det inte finns någon med tillräkligt mycket ryggrad att stå för sina åsikter/misstag. Och det är tragiskt. Djupt tragiskt.

<hr noshade size=1>Daniel Gardh #590
A´PEX Chasing our dreams
http://sidchip.ath.cx/~akira