Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Turbo-outlet?

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Turbo-outlet?

Tjena! jag har beställt 3" frontpipe och de-cat från USA. Har läst på racecomponents att deras frontpipe måste man använda en "downpipe" från en S14 på min S14a?... Frontpipen är en XS pipa. Nån som vet vart eller nån som har en liggandes isåfall? Har letat lite och sökt i forumet, men enda stället jag hittar på är ebay...

<hr noshade size=1>Jocke #1153

Member FreeLines avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S15

Standard

Tjena! XS Power downpipen skiljer sig lite från orginalen, lite annan vinkel.. Jag fick göra ett ingrepp med svetsen på min XS DP då den tog emot styrstången.. Men testa å sätt ihop det, bra kan vara att även svetsa dit en rostfri flex muff så att inte hela systemet hänger stumt, lätt att det spricker i svetsarna plus att du blir av med massa resonanser...

<hr noshade size=1>Min signatur behöver fixas till!
    Andreas Amandusson.
    -If You Have Control, -You´re NOT Going fast Enough"

Standard

Tror att xs-dp:n e konstruerad för högerstyrda bilar och har då ej något styrstag att ta hänsyn till på den sidan. Det man får göra e att man provmonterar och ritar var det tar emot, sen e det bara att sätta det i skruvstycket, fram med släggan och ge den en ***** där det tog emot. Klart !

<hr noshade size=1>Pontus Wallén #1125

http://200sx.kicks-ass.net/turbo_walle

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

S14a har en kortare downpipe än S14. Därav att man måste ha rätt frontpipe eller byta downpipe.

<hr noshade size=1>Leffe medl. #57
    Prey to the god of Bomex. I hope your speed over the rival.<br>http://200sx.kicks-ass.net/leffe/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •