Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Alla med automatväxellåda titta hit!

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Alla med automatväxellåda titta hit!

Jag har en Nissan 200sx s13 -89 med automat låda som beter sig ovanligt, när jag köpte den så hoppade sista steget (D4) i när jag kört den ett tag och den troligen fått upp bra abetstemperatur, efter ett bra tag så började den krångla på så vis att den inte ville lägga i sista steget förräns mycket högre fart, (med ODén i )ifrån 80-85 Km/H till 100-110 Km/H, då testade jag att fylla på med lite Chrystler automatlåde olja, precis efter det så vill han inte ha det sista steget lång tid utan svajade mellan D2-D3 vilket resulterade i mycket högre varvtal än innan, då är ju frågan, är det för mycket olja/fel olja, eller är lådan slut?

Glömde lägga in i texten att jag är flitig användare av overdriven, som brukar fungera så att lägger jag ur den så växlar den senare, var lite fundersam på elfel i börjag, så den får för sig att OD´n är urlagd, men det blen mycket värre senare??

Någon som har erfarenhet av sådant?

Tacksam för svar!!!

<hr noshade size=1>Mikael Sturesson #927
    Nissan 200sx s13 -89

Member palmens avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

är väldigt viktigt me rätt/fräsh olja i automatlådor jag skulle byt filter o olja i den... o hoppats på de bästa

<hr noshade size=1>Edvin palm medlem #711
    bilar nu:s13, mustang mach1,bmw 735ia,volvo c70
    Edvin palm #711
    www.palmsautoshop.se

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Då kommer nästa fråga, hur gör man lättast för att byta oljan i växellådan? eller i huvudtaget för den delen..

Nissan 200sx s13 -89

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

hej.
    Vet inte hur det e poå s13 men s14 har en avtappningsplugg på undersidan, tappa ur oljan(ca12 liter), sen får du fylla på den nya oljan genom oljesticks hålet, tar ett bra tag. Oljan e inte heller billig men det kan vara värt det.
    Annars kan du ju ringa till en växellåds expert och fråga. Finns en som e mycket bra i helsingborg. Vet inte vad han har för nummer men du kan slå på eniro så hitta du nog han.

Lycka till.

<hr noshade size=1>Johan Carlsson S14 Ängelholm #638 200sx club Engelholm
    http://200sx.kicks-ass.net/johan_c/
    Det kostar att ligga på topp.

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Vet inte hur det gick till, men när jag böt olja i motorn så började lådan bete sig som jag mindes, någon som vet hur det hänger ihop?

Nissan 200sx s13 -89

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •