Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Singel

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Singel

Hej alla som kör fina bilar.
    Nu i julhelgen så blev man singel efter att helt enkelt har glidit ifrån varandra.
    Känns jobbigt, men som tur är det snart vår så man kan ut och gasa lite igen. Längtar till Japmeet som tusan nu.

Det är tråkigt att det skall vara så svårt att leva tillsammans med sin tjej. Men det är kanske det som är grejjen att det skall inte vara för lätt. Tycker juh om henne skit mycket. Men nu behöver jag ngt att göra så jag inte tänker så mycket på detta.

SÅ...

Någon som vet vad nissan tar för nya ventiltätningar? samt vart jag skall köpa ny topp-packning? Är det mycket jobb att byta oljepump?

Ha ett bra bil år!

Martin

<hr noshade size=1>Martin #847<br>"Real Men Race DOWNHILL"
    S-13 Built to DRIFT

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

har nog en uppsättning ventilstyrningar liggandes som du kan få för halva priset.

<hr noshade size=1>-=Team HSR=- -Fredrik Bergqvist- #139
    http://se.photos.yahoo.com/b_qvist
    http://200sx.kicks-ass.net/b-qvist

Hall of Fame Legend Lunki79s avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Och packningen till toppen skulle jag köpa via www.apexperformance.co.uk

Bara å välja lämplig tjocklek. Drygt 1500:- rakt hem till dörren för en "Cometic". =)

<hr noshade size=1>Daniel Lundqvist, Eskilstuna / Medlem #166
    <b>THR</b> - Http://www.teamhagaracing.tk <br><b>SPARKA RÖV</b> - http://200sx.kicks-ass.net/lunki79
    Daniel Lundqvist, Medlem #166, Eskilstuna
    Sparka röv - Http://200sx.kicks-ass.net/Lunki79
    Garaget.org - Http://www.garaget.org/Lunki

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

tyvärr så är det nog ganska mycket jobb att byta oljepumpen...men å andra sidan är ju detta ett ypperligt tillfälle att lyfta ur motorn o göra en ordentlig uppfräschning så du har lite annat att tänka på, jag lovar att du kommer drömma sötsura drömmar om ca18 å inte beska drömmar om flickvännen när du väl börjat [] ,,, plus att det är både kul o lärorikt, som ett förhållande ungefär fast du kommer ALDRIG att glida ifrån en nissan motor [:-)] ... å ja jag vet hur det är när förhållanden tar slut o det inte är vad man egentligen ville, men jag lovar dig att du inte kommer ha den minsta tanke på det när du skruvar nissan []

<hr noshade size=1>Kristofer Axelsson - Växjö #977
    "as something to live with every day, I'd rather have bird flu." Jeremy Clarkson [on the Corvette Z06]

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Nice alla nissan frälsta.
    Jo jag har tänkt på det innan. MEn det är juh mycket pengar om man skall fräsha upp motorn eller, ja jag vet inte igentligen vad det går på. Vet knappt vad som bör göras. Men som sagt så är det skönt att ha ngt annat att tänka på. Är dock väldigt kallt i mitt garage just nu. Och värre blir det om det kommer snö. Men imorgon så skall jag köra och kolla in lite nya frächa varma lokaler som jag kan "låna". [:-)]

Var och köpte en ny tv idag. 42 LCD. Perfa när man skall förbättra sina köregenskaper på "Ringen" [:-)] [:-)] [:-)]

Men som sagt vad ska man börja med att fräsha upp på motor avdelningen? Alla Basic saker är redan gjorda!

S-13 Built to DRIFT

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

sitta där o klaga över dyr renoverings kostnad för att sen åka å köpa dyr tv [] . men visst ibland måste man ju ha lite annat att göra också, eller? [8-)] . Vad en motorrenovering kostar är ju helt beroende på vad som behöver bytas o vad du köper för grejer...

"as something to live with every day, I'd rather have bird flu." Jeremy Clarkson [on the Corvette Z06]

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

hehe. JO kanske lite knas men det var juh hennes tv och man måste juh kunna kolla på Alla sina Best motoring filmer. sammt lira xbox [:-)] [:-)] [:-)]

Jag hade tänkt att fixa.
    Nya kolvar+stakar.
    Renovera oljepump.
    Göra vid toppen+ ny topp pakning.
    Byta ram och vev lager.
    byta ventil tätningar.
    Ny kamrem+spännare och rullar.
    En ställbar BTR.

Utöver det så vet jag itne vad man kanske mera bör fixa till, motor mässigt.
    Sen vill jag fixa till hjulupphängningen.

Några bra förslag?

S-13 Built to DRIFT
    http://200sx.kicks-ass.net/punchbag

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=arial>quote:<hr height=1 noshade>Sen vill jag fixa till hjulupphängningen. <hr height=1 noshade></BLOCKQUOTE></font><font face='Verdana, Arial, Helvetica' size=1> Folk brukar ju anse apex coilovers vara prisvärda.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jo jag harfått det för mig. Det är dom som finns på apex sidan?
    Där finns mycket skoj. Jag tänkte köpa nya stag och sådant där det blir lättare att ställa in fram och bakvagnen för att kunna drifta lättare.

S-13 Built to DRIFT
    http://200sx.kicks-ass.net/punchbag

Standard

hade det inte varit för att det tog slut mellan mig o min flickvän hade inte jag varit en 200sx ägare nu.
    behövde nått nytt att pyssla om.

så jag vet inte om man ska tacka henne eller inte... []

<hr noshade size=1>

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •