Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: RB25DET swapkit i lager.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard RB25DET swapkit i lager.

Hej.

Vi har ett komplett RB25DET swapkit till salu. Komplett med växellåda, kabelhärva, turbo, intercooler, bit av kardan etc..

Finns i lagerlokal i Stockholmsområdet för upphämtning.

http://forum.airtune.se/viewtopic.php?t=272

Pris 24000kr.

<hr noshade size=1>

Member Turbo_ManiaCs avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Bil
    S13, Annan

Standard

Ni råkar inte kunna ta hem Rb26: or ?

Spelar ingen roll om den är ifrån en R32,R33 eller R34

Vad är de egentligen som skiljer dom åt?

Standard

rb26an satt bara i r34, rb25 satt i r33&osäker på om den oxå satt i r32...
    skillnaden är väl motorvolym samt allt annat är olika motorer men jag skulle tro att dom beter sig ganska lika, iaf den uppfattningen jag fått

Senior Member sir_robs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av mathisson Visa inlägg
    rb26an satt bara i r34, rb25 satt i r33&osäker på om den oxå satt i r32...
    skillnaden är väl motorvolym samt allt annat är olika motorer men jag skulle tro att dom beter sig ganska lika, iaf den uppfattningen jag fått
    Nej, RB26 sitter i R32 GTR, R33 GTR och R34 GTR, den är på 2,6 liter. RB25 sitter i GTS-modellerna och finns också till R32, R33 och R34. Den är på 2,5 liter. Båda är raka sexor.
    GTR modellerna har även fyrhjulsdrift till skillnad mot GTS som endast driver bak.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Hej!

Vi har nya motorer på väg men inga RB26. Skriver en ny tråd om det.

Svaret på frågan är helst nej. Vi kan ta hem men svårt att hitta vilket ger mycket långa leveranstider och med frakt, moms & tull så blir de också väldigt dyra. Därför avstår vi helst då vi har svårt att ge tillräckligt bra service.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Burtboy Visa inlägg
    Nej, RB26 sitter i R32 GTR, R33 GTR och R34 GTR, den är på 2,6 liter. RB25 sitter i GTS-modellerna och finns också till R32, R33 och R34. Den är på 2,5 liter. Båda är raka sexor.
    GTR modellerna har även fyrhjulsdrift till skillnad mot GTS som endast driver bak.
    juste så var det, jag var lite för trött för att tänka klart
    sorry för ot

Member Turbo_ManiaCs avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Bil
    S13, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Burtboy Visa inlägg
    Okej så de är alltså Samma Rb26 i R32 - R34 GTR?

Citat Ursprungligen postat av Airtune Visa inlägg
    Hej!

Vi har nya motorer på väg men inga RB26. Skriver en ny tråd om det.

Svaret på frågan är helst nej. Vi kan ta hem men svårt att hitta vilket ger mycket långa leveranstider och med frakt, moms & tull så blir de också väldigt dyra. Därför avstår vi helst då vi har svårt att ge tillräckligt bra service.
    Hmm. ni säger att ni helst inte vill ta hem hela Rb26: or.. Men vad säger ni om att ta hem en halv Rb26:a då? Dvs Dom grejer som behövs för att bygga om era Rb25: or som ni tar hem till en Rb26:a ?

Kan det vara möjligt och släng gärna med ett Cirka pris på dom grejerna om de går..

Edit: Klarar dessa motorer Avgaskraven?

Mvh
    Senast redigerat av Turbo_ManiaC den 2008-02-07 klockan 17:54. Anledning: Glömde en fråga

Standard

Nej, i r32 och r33 GTR är det samma, men i r34 så skiljer sig toppen, jag har ingen större koll på exakt vad, men jag tror att det är mekaniska lyftare istället för hydrauliska iallafall.
    R34 har 6-växlad låda också istället för 5.
    Senast redigerat av Benizakura den 2008-02-07 klockan 21:33.
    #1202 R33 GT-R
    http://200sx.kicks-ass.net/benizakura
    Trying is the first step towards failure

Styrelseledamot Sandells avatar
    Reg.datum
    Sep 2000
    Bil
    S13

Standard

Jepp, det är mekaniska lyftare i RB26'an. Det går inte att på något enkelt sätt bygga om en halv RB26 med delar från en halv RB25 för att få ihop en RB26. Skiljer på både block och topp, så det är en komplett motor du ska ha. Sen kan man väl tillägga att om du inte ska ha fyrhjulsdrift på ditt projekt så får du försöka få tag på en RB25-låda separat. Dessutom så är prisskillnaden rätt ordentlig mellan RB25 och RB26.

Men det är alltid kul med mer volym i motorn...
    Henrik Sandell #16 Värnamo
    Materialare, Nissan Owners Group Sweden
    RB30DET 600hk@1,1bar

Standard

Om man ska ha en RB26 i en rwd bil så måste man väl fixa tråget också. Man brukar väl använda ett RB25 tråg för det vad jag har sett.
    Är det inte så att man behöver konvertera till singelturbo också?
    Man kan nog säga att det är betydligt mindre jobb att slänga i en RB25 i vilket fall.
    Senast redigerat av Benizakura den 2008-02-08 klockan 16:33.
    #1202 R33 GT-R
    http://200sx.kicks-ass.net/benizakura
    Trying is the first step towards failure

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •