Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 47

Ämne: Hur ligger man till i Sverige? S13

  1. #11
    Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13
    Inlägg
    1 014

    Standard

    Vi har åkt 11.42 och 205 km/h som bäst i år....
    detta på grundladd 1.1 bar. så fortare skallde gå att åka.
    detta på uråsa

  2. #12
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    västerås
    Bil
    S13
    Inlägg
    1 609

    Standard

    202kmh på 1.1bar? Va är de för motor i den? Låter verkligen skumt att ni skulle ha runt 500hk på 1.1bar i en 1.8l motor. Men vem vet.
    Min snabbaste slutfart är 212 på 1.6bar. Är ju mappad till 2bar så de går ju o bättra på om man känner för det
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

  3. #13
    Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13
    Inlägg
    1 014

    Standard

    hm på 1.1 bar har vi 355 drivhjulshästar. De är mätt med rototest hos autotechmotorsport..
    Bilen mappades även där och under mappnigen pajjade laddtrycksstryrningen så bilen mappades endas på fjädertryck på wastegatarna.

    jag har bromspapper och tidkort och film och visa, tyvärr kan jag itne bevisa att laddtrycket verkligen var 1.1 bar vid dessa tider.

    åkte 205 blås på uråsa och på emmaboda träffen som högst 200 blås.
    11.44 på uråsa och 11.42 på emmaboda.
    1.7 i 60 fot på bägge reporna, diffade någon tiondel.

    motorn är en ca18det med gt3071R ar 0.86 avgas.
    mappad på etanol
    Busbilen 11.42 och 205 km/h på 1.1 bars laddtryck med gt3071R

  4. #14
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    västerås
    Bil
    S13
    Inlägg
    1 609

    Standard

    Ja tror dina tider, men ja tror ditt laddtryck va nått helt annat än 1.1bar när du körde dina 11.4 repor. Jag haft samma turbo som dig förr och med 355hk på hjulen gör du inga 11.4s tyvärr.

    Skulle tippa på du åkt runt med 1.5-1.7bar i laddtryck utan att du vetat om det.

    Jag hade 433whp på 1.6bar med gt3071r turbon med ar .86 huset. Då är de bra portad topp och tomei kammar. Att din sugmotoreffekt skulle ligga så pass mycket högre är inte rimligt då ja hade 78whp mer med 0.5bar extra ladd.

    Därför köper ja inte att du kört 11.4 på 1.1bar då de är i prinsip omöjligt om din bil nu inte väger 1000kg eller mindre?
    Senast redigerat av Mobne den 2007-10-08 klockan 11:47.
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

  5. #15
    Styrelseledamot
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a
    Inlägg
    2 836

    Standard

    Busbilen kör på E85 och detta ger betydligt mer effekt vid lägre laddtryck.
    355 på hjulen räcker lätt till att köra 10 sek repor om man har ett bra chassie och en bra förare.
    Niklas Kvillert #118
    Kassör, Nissan Owners Group Sweden
    Hyfsat snabb S13 11,47 191km/h

  6. #16
    Senior Member Hagas avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13
    Inlägg
    1 407

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kvillert Visa inlägg
    Busbilen kör på E85 och detta ger betydligt mer effekt vid lägre laddtryck.
    355 på hjulen räcker lätt till att köra 10 sek repor om man har ett bra chassie och en bra förare.
    Ja, det räcker om du har 1050kg på linjen.. men det är det inte många som lyckas med i en 200sx som är hyffsat tung.
    Samuel Haga | *| Nissan 200sx S14a
    10sec s14 med 578whp

  7. #17
    Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13
    Inlägg
    1 014

    Standard

    hur som bilen väger 1090kg utan förare om med 10 liter soppa i.
    den är mappad till grundladd dvs ca 1.1 bar. Vi åker utan laddtryckventil dvs vi åker på fjädertryck. fjädertrycket är en hks kopia 40mm och en äkta tial 38 mm wastegate med orginal fjädrar. och sprutet står ställt att klippa tändning på 1.4 i ladd. som säkerthet.

    vi åker ständigt jämna repor. alla tider nästan är körde runt 11.4-11.6.

    förra budget motorn vi byggde bromsade vi 286 hjulhästar i och åkte 12.57@187 km/H med 2.136 i 60 fot
    så man behöver inte ha sjuka effekter för å åka fort. jag tror snarare mer på ett brett register så man länge ligger i maxeffekten.

    bara för att en bil bromsar 500 hkr vid 8000 rpm behöver den itne ha mer än 300 vid 5500 rpm och därmed är snitteffekten på varje växel inte lika hög ändå...

    bara en tanke
    bilen skal lbormsas i en annan bänk i helgen nu. film kommer.
    tror nämligen autotechs rototest är ganska hård...
    Busbilen 11.42 och 205 km/h på 1.1 bars laddtryck med gt3071R

  8. #18
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    västerås
    Bil
    S13
    Inlägg
    1 609

    Standard

    De är helt korrekt som du säger med snitteffekt.

    Men när du säger du har en vikt på 1090kg så tror ja dig mer =) Ja hade en vikt utan förare på 1250 när ja körde min 11.26@1.6bar. Så då är de en helt annan femma liksom.

    Min är fult körbar, 5500rpm har ja 400whp och vid 7500 lite under 500whp. Dalar av lite mot 8000 men en bra bit över 400 på driven är de fortfarande. (detta register vid 1.95bar)

    Detta register går nog att åka låga 10r med om man har ett lättare chassi. Jag har ju full inredning förutom golvmattan då, även standard bränsletank.

    Men men överlåter de till nån annan då ja inte kommer köra nå mer strip i mitt fall som de ser ut nu. Har byggt klart min GATBIL för stunden =)
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

  9. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mobne Visa inlägg
    De är helt korrekt som du säger med snitteffekt.

    Men när du säger du har en vikt på 1090kg så tror ja dig mer =) Ja hade en vikt utan förare på 1250 när ja körde min 11.26@1.6bar. Så då är de en helt annan femma liksom.

    Min är fult körbar, 5500rpm har ja 400whp och vid 7500 lite under 500whp. Dalar av lite mot 8000 men en bra bit över 400 på driven är de fortfarande. (detta register vid 1.95bar)

    Detta register går nog att åka låga 10r med om man har ett lättare chassi. Jag har ju full inredning förutom golvmattan då, även standard bränsletank.

    Men men överlåter de till nån annan då ja inte kommer köra nå mer strip i mitt fall som de ser ut nu. Har byggt klart min GATBIL för stunden =)
    Säger du nu ja.
    Men när du är näst snabbast i Sverige så kommer du nog ut på strippen igen.
    Lite synd hade sett fram imot att se dig köra på Bilsportevenemang och Japmeet.

    Blir det någon mer bromsning lr?
    White Trash mappas och bromsars på lördag.

  10. #20
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    västerås
    Bil
    S13
    Inlägg
    1 609

    Standard

    Altså ja kanske kör nån strippen men får se om de är nån seriös körning med Mt eller om ja bara leker runt med gatdäcken.

    White trash evon som rickard hade?

    Men men ja ska väll kanske inte garantera nått, men som de ligger till just exakt nu så har ja ingen motivation eller pengar till att köra sönder så mycket drivlineprylar =)

    Va faktiskt ute o prova bilen ida i vårvädret (mitt i vintern) o de funkade bra. Så nu är de besiktning o sånt crap innan man kan börja leka o planera för sommaren. Men lite smågrejer ska väll fixas o ja är rätt säker att bilen kommer dyka upp på några events i sommar.
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •