Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Spottar å fräser

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Spottar å fräser

Tjenare..

Nu har jag äntligen fått ihop min bil efter ettt *****ns tag av mekkande å slitande.
    Börja ju med att jag köpte en turbo som höll 75 mil. Å nu har jag satt i ett XS grenrör å Invidia 3" DP å en Garrett GT2860RS.

Dock har jag nu samma prblem som med förra turbon. Den går kanon jämn å fin gång men helt plötsligt när jag ska dra iväg så misständer den nått så in i h***ete.. Bluddrar å spottar som om den tappar någon cylinder.. Men köra jag lite till sen så kommer den igång å går som en klocka igen. Detta kan hända även om motorn e kall eller om den e varm.

Ibland så misständer den å pangar lite. Å en annan grejj är att det luktar bränt "typ" av avgaserna.. Inte direkt olje lukt men det luktar säger folk som jag legat framför. Blir så jäkla trött vill ju bara att den ska funka iaf en vecka eller någe så man får lite kör tid...

Å just det. Har ju en ställbar BTR i, men när jag satte i den å skulle öka trycket lite efter som jag öka laddet så gick den knappt alls. Fick ställa ner den till min tryck för att få den att inte bluddra som en tok. har en Wallbro 255 i btw.

Har ni några ideer eller förslag let me know!

<hr noshade size=1> Gordon "Flash" Ahlberg Mariestad

Standard

Låter som den går för snålt/spikar, vad har du för spridare och vad var 'min' trycket?

<hr noshade size=1>Min signatur behöver fixas till!

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Ska kolla upp min trycket senare. När jag dra på ordentligt med bilen så poffar den till men kolsvart rök. Vet inte om det hjälper någe men men.

Laddar 1 bar föresten.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Skulle gissa på precis tvärt om, den går för fett, vid vilka laddtryck och varvtal händer detta, hela registret? Vad för spridare, chip och lmm kör du med?

<hr noshade size=1><b>Martin Stotzer #645 </b>
    Världens bästa dåliga exempel
    http://200sx.kicks-ass.net/curtin
    Martin Stotzer
    "Världens bästa dåliga exempel"

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Det är ett steg 2 chipp i och jag har org lmm och org spridare å ligger stabilt på 1 bar i ladd.. Dock börjar den bluddra som fan när jag ska dra iväg. Så det börjar nästa direkt.. Körde lite race inatt å första repan mot en supra va ju pinsam =( den gick presic som om jag tappat ett tryckrör =( Bara spotta å fräste.. Ajja skruva lite på min btr å fick lite bättre fart på det sen. Men den e inte bra endå =(

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Angry Exakt samma som jag!!

Flash: Du har exakt samma problem som mig!!
    Helt vannsinig håller jag på att bli av det.
    Precis när laddet kommer så börjar den bluddra.. Har också försökt pilla på min BTR men utan speciellt bra resultat!?
    Måste du ha din CAS i botten för att få 15 graders tändning?
    Har typ samma modds som du. Har tänk prova att koppla bort BTR:en helt som nästa steg.

Hör av dej om du har några ideer/får rätt på skiten!

MAil: mr_m_nilen@hotmail.com

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •