Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Vatten läkage vid turbo med liten twist

Junior Member
    Reg.datum
    Nov 2007
    Bil
    S13

Standard Vatten läkage vid turbo med liten twist

Tjena här var man ny.

Ja jag har en 200sx som har fått vatten läkage. Jag trodde det var någon av vattenrören in/ut till turbon som hade sprungit läck men det visade sig vara kopplingen,rektangulär sak, som sitter mellan blocket och tror det är ingående vattenröret till turbo. Det är alltså gängen mot blocket på den där "skarv" kopplingen som går vidare till banjon som det är läkage på.

Det ser ju onekligen trångt ut vid denna då grenröret sitter strax ovanför och även att toppen eventuellt kan ta i om man skruvar ut den. Känns ju lite onödigt riva toppen för ett sådant vatten läkage. Lite knasigt byggt i så fall. Någon som har något tips eller har haft liknande skulle vara mycket tacksamt eller bara om någon vet hur man lättast demonterar denna koppling.

*Nån som har möjlighet ta en bild på sin icket läckande sån där koppling får jätte gärna posta en bild här så jag får se hur den sitter på erat och om min bara är varit dåligt monterad*

Ska ringa någon verkare på nissan någon dag men tänkte kolla med er här först.

Mvh

Jon
    Senast redigerat av M0biUS den 2007-11-21 klockan 21:31.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •