Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: s13.5 conversion kit

Member Kickos avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard s13.5 conversion kit

En kompis som håller på att bygga om sin bil har börjat bli sugen på att köpa ett s15 conversion kit. Men dom ända i Sverige som verkar ha på sin sida är speedart och dom är ju inte så mkt att hurra för.
    Han är sugen på ett kit med med front och kjolar från vertex eller liknande. Ska vara driftingstuk på bilen.

Så tänkte höra här ifall någon har tips på vilka som man kan tänkas beställa från ifall det finns några i Sverige. Annars om någon har tips på vart man kan importera ifrån. Har inte importerat så mkt tidigare så kan eventuellt behöva hjälp med det om någon känner att dom kan ställa upp på det.

Kan ju tillägga att han inte vill ha några kinakopior utan det ska vara riktiga grejjer med bra kvalite och passform.

Tack på förhand.

Junior Member lindblads avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

realcar har ju ett sånt, hurvida kvaliten är vet jag inte. Bara ett tips.
    200SX S13 -90

Senior Member THRs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan

Standard

Det finns inga sånna här kitt med bra passform men vissa är självklart sämre än andra. Har tagit hem från 3 olika och alla var näst intill lika dåliga men har ändå passat dem byggen dem skulle till eftersom allt skulle modifieras ändå..

Räkna med många timmar på plasten..

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kicko Visa inlägg
    En kompis som håller på att bygga om sin bil har börjat bli sugen på att köpa ett s15 conversion kit. Men dom ända i Sverige som verkar ha på sin sida är speedart och dom är ju inte så mkt att hurra för.
    Han är sugen på ett kit med med front och kjolar från vertex eller liknande. Ska vara driftingstuk på bilen.

Så tänkte höra här ifall någon har tips på vilka som man kan tänkas beställa från ifall det finns några i Sverige. Annars om någon har tips på vart man kan importera ifrån. Har inte importerat så mkt tidigare så kan eventuellt behöva hjälp med det om någon känner att dom kan ställa upp på det.

Kan ju tillägga att han inte vill ha några kinakopior utan det ska vara riktiga grejjer med bra kvalite och passform.

Tack på förhand.
    PBZ kan ta in detta åt dig, kollade pris på det för ett år sedan, komplett kit dvs. framskärmar, lysen, krockbalk, plug 'n play kablar, frontspoiler och motorhuv = 25.000sek. då var det inte modifierade lysen för högertrafik. ville man ha det så kostade det 5000kr till.

realcar har ju chargespeeds kit. vad jag vet så har chargespeed mkt bra kvalité och passform. inget jag vågar lova, eftersom jag personligen inte anvät chargespeed delar. det är vad jag hört av kompisar som har chargespeeddelar.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Verkar som om speedart fått nya ägare nu. De kanske är mer seriösa än de gamla?

Exclamation

Citat Ursprungligen postat av Stoifen Visa inlägg
    Verkar som om speedart fått nya ägare nu. De kanske är mer seriösa än de gamla?
    Vart finns info om nya ägare?! Står inget på deras hemsida om det iaf.
    Rättare sagt det står inget alls om vem dom driver det hela/ligger bakom eller hur man kan kontakta dom (förutom deras mailadress då samt ett telefonnummer till Autocenter i Mjölby).
    Om jag minns rätt så framkom det tidigare, när de "lanserade sig", att det var sonen till ägaren utav Autocenter som satt upp websidan "speedart.se", dock fanns det just då inget företag registrerat vid namn speedart. Så troligtvis drivs det hela via hans pappas företag, vilket verkar vara ett seriöst sådant.
    Sen att speedart, vid lanseringen, påstod att dom som företag köpt xxxx kvadratmeter mark och skulle bygga en jättelokal/butik/verkstad invid Mantorp stämmer kanske inte riktigt, är nog mer troligt att det är pappas bilverkstad som köpt ovanstående mark etc.

Har dock svårt att förstå varför någon skulle vilja ta över ett bolag som knappt fått igång sin verksamhet samt fått en hel del skit runt sin verksamhet/företagsnamn?
    Verkar bra mycket vettigare att starta upp på nytt då istället, under annat namn. Så jag tror inte att de "bytt ägare", möjligen att de skall dra igång igen.

Hur som haver, när det gäller kjolpaket (speciellt konverteringskit samt widebodykit) så skall man hålla sig långt borta från kina-kopior. Bättre att köpa original från början, kostar oftast lika mycket iaf i tid/pengar när man "moddat" klart kopian för att få det att passa och se bra ut.

Rekommenderar för övrigt Chargespeed-kittet.
    WWW.RAIDOPOWER.SE -WWW.RAIDOPOWERMOTORSPORT.COM
    KSPORT RACING Bromskit Coilovers Luftfjädring
    MISHIMOTO RACING Kylare Fläktar
    Blixtljus - Walbropumpar - Spridare och mycket mer...

Member Kickos avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Och Chargespeed kittet är något ni kan ta hem på Raidopower?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kicko Visa inlägg
    Och Chargespeed kittet är något ni kan ta hem på Raidopower?
    Nej, vi saluför ej chargespeeds sortiment i dagsläget.

Finns dock andra aktörer på den svenska marknaden som gör det, bland annat Realcar vill jag minnas. www.realcar.se
    WWW.RAIDOPOWER.SE -WWW.RAIDOPOWERMOTORSPORT.COM
    KSPORT RACING Bromskit Coilovers Luftfjädring
    MISHIMOTO RACING Kylare Fläktar
    Blixtljus - Walbropumpar - Spridare och mycket mer...

Senior Member shirrus avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

precis som raidopower säger ni ska akta er för kina grejjerna det är rävgift, när du ska ha så många delar att stämma ihop (huv, skärmar,front) så ska man ha bra passform, chargespeed brukar ha gott rykte om passform med förrborrade hål, jag har genuint uras bodykit till min rs13 även det hör till de bästa men det är inte klockrent.

Chargespeed lär vara billigast att köpa av/från srbpower.co.uk de är grymt sköna att ha att göra med, synd att chargespeed har så fula bodykits.

Member Kickos avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Jo ifall det ska köpas något så ska det vara riktigt bra kvalité på grejerna. Han som ska ha det är inte så mkt för att plasta och spackla, även om det säkert kommer behövas lite ändå. Alternativet är ju ifall man kör på skärmar, huv och lyktor från chargespeed och och sedan front, bak och kjolar från t.ex URAS.

Ninjaneltan's s14.5 är ju grymmt snygg och det är något liknande det han vill ha sin utseendemässigt.

http://img484.imageshack.us/my.php?i...sc00441wr6.jpg

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •