Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: JapTuning = Apex Performance återförsälare!

Standard JapTuning = Apex Performance återförsälare!

Vill bara informera om att JapTuning säljer samtliga delar som finns hos Apex performance i england.
    Priserna är desamma som anges på Apex hemsida, dock tillkommer mellanskillnaden i moms mellan Sverige och England.
    För att räkna ut ca pris, gånga med 1,1 (+10% svensk moms)
    Frakt från england tillkommer.
    Välkommna!

Member Whackers avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Någon kom före mig på "typ" min nästa punkt så redigerar bort detta
    Tack ändå

|
    \/
    Senast redigerat av Whacker den 2008-02-11 klockan 00:11.

Question

Citat Ursprungligen postat av JapTuning Visa inlägg
    Vill bara informera om att JapTuning säljer samtliga delar som finns hos Apex performance i england.
    Priserna är desamma som anges på Apex hemsida, dock tillkommer mellanskillnaden i moms mellan Sverige och England.
    För att räkna ut ca pris, gånga med 1,1 (+10% svensk moms)
    Frakt från england tillkommer.
    Välkommna!
    Hej Stefan,

Nu kanske jag är trött i mössan så du får gärna rätta mig om det bara är jag som är trög (har inget privat konto reggat på 200sx.nu ännu, därav detta kono).

Apex priser på hemsidan är inkl engelsk moms, 17,5%. Vid beställning från Apex så tillkommer endast fraktkostnaden England-Sverige.

Om vi beställer från dig så gäller priserna på Apex hemsida, plus 10% samt fraktkostnad från England. Dvs det är 10% dyrare om jag siickar ett mail till dig jämfört med att skicka ett mail till Apex!?

Och momsen är ju redan betald i England, varpå du inte kan lägga till 10% i moms på priset för att komma upp i, över, sveriges 25% moms. Däremot kan du givetvis köpa in det utan moms i ett annat EU-land, dvs apex priser minus 17,5%, och sedan lägga på 25% moms här i sverige.
    Alternativt apex priser inkl engelsk moms, plus 10% i förmedlingsavgift.

Du menar väl att du har fått 10% rabatt, och att priset blir 10+% lägre än på apex hemsida, eller är det bara jag som inte riktigt förstår?!

Med reservation för att klockan är sent och hjärnan trög.....

Ha det bäst

Mvh
    Andreas

Ps.
    Om du anser frågeställningen vara obefogad så kan du/moderator givetvis ta bort den, och återkomma via pm/mail/telefon.
    WWW.RAIDOPOWER.SE -WWW.RAIDOPOWERMOTORSPORT.COM
    KSPORT RACING Bromskit Coilovers Luftfjädring
    MISHIMOTO RACING Kylare Fläktar
    Blixtljus - Walbropumpar - Spridare och mycket mer...

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Befogad reaktion, inväntar Stefans svar med spänning.

Standard

låter intressant, om det nu är samma priser som gäller annars är det ju lixom ingen ide att köpa genom er...

Standard

Det funkar såhär:
    Vi säljer delarna till samma priser som Apex har - fast med svensk moms istället för engelsk.
    Räkna altså av 17.5% på de engelska priserna och lägg på den svenska momsen, 25%
    Vill man göra det lite fort för att få ett ca pris så kan man ta priset gånger 1,1.
    Det var så jag menade med x1,1
    Priserna är alltså samma som hos apex fast med svensk moms.
    Frakten tillkommer.
    Räkna såhär för att få det exakt: priset (pund) delat med /1.175
    Tex 100 pund (inkl VAT) /1.175 = 85,106
    Ta sedan detta x 1.25 (25% svensk moms) = 106,38 pund inkl svensk moms
    Sedan tillkommer frakt och växlingskurs på det!
    Nu tror jag det är utrett!
    Mvh

Member doktorns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Okej, Stefan jag vet att du är duktig på att få fram grejor från jorden runt, men nu verkar det faktiskt som att du hittat en riktigt dålig affärside. Om det nu är något kundvärde inbakat i detta, som man betalar för (eftersom att den summan man tar ur plånboken är större än den hade blivit om man handlat direkt av Apex) får du nog förtydliga detta. För det jag tror vi har svårt att förstå, är vad vi vinner på att handla av dig mer än att gynna skattekassan.

Member raseris avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Jag förstår inte riktigt hur du har tänkt här, precis som doktorn skriver.
    För jag antar att om något nu ändå strular så skickas grejerna till england för du tar väl inte deras garantianspråk?

Hade du hållt samma priser som Apex så hade varit en sak, men vem vill betala mer för samma produkt?
    Jag har inget emot att handla av apex, har alltid fungerat jättebra för mig och dom har ju en otroligt bra service som det är!
    Senast redigerat av raseri den 2008-02-11 klockan 18:35. Anledning: Omformulering
    Fredrik Hellström
    Honda Integra Type RK20

Standard

Syftet med att återförsälja apex delarna är att om man vill beställa delar som redan finns i vårt sortiment, och vill komplettera med apex-delar så kan man göra detta. Man behöver alltså inte beställa från flera olika ställen!
    Det är inte heller alla som är bekväma med att handla från utlandet, då kan man lägga beställningen hos oss, så fixar vi delarna!
    Syftet är inte att ta över apex marknad i sverige utan att ge kunder MÖJLIGHET att beställa om man så önskar.

Momsreglerna i sverige jämfört med england är inget vi kan göra nånting åt, de e skatteverkets regler. Priserna utan moms blir desamma som om man handlar direkt i england dock. Mellanskillnaden gynnas svenska staten av sen kan man ju tycka att det är dumt att betala mer moms i sverige än i england men det är ju EUs regler som säger att det är fri import inom EU, trots olika moms satser!
    Tanken med detta erbjudande är att göra det bekvämt för kunderna.
    Senast redigerat av JapTuning den 2008-02-12 klockan 08:51.

Member Bodas avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Tanken med detta erbjudande är att göra det bekvämt för kunderna.
    Räcker som ett bra svar för de handlare som inte är bekväma o handla från företag utomlands!
    Tommy Karlsson #619
    Borlänge
    http://200sx.kicks-ass.net/boda/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •