Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Samarbetet med HPC/Ford nerlagt?

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Samarbetet med HPC/Ford nerlagt?

Hej

Har precis fått reda på genom Hondaklubben att allt bansamarbete med Honda, Ford och Peuegot är kört för iår.

Vi skulle tydligen hyrt Kinnekulle i Juni men tyvärr blir det inte av. Detta har gjort de övriga klubbarna lite besvikna, det är ju ge och ta i ett samarbete. Tydligen har HPC och Ford banansvariga försökt få kontakt med vår ledning (styrelse, banansvarig antar jag) utan resultat.

HPC lyckades preliminärboka Knutstorp åt oss istället, så vi på så sätt kan "bjuda tillbaka" en träff till våra samarbetsklubbar. Men det visar sig att vi har avsagt oss allt samarbete med de andra klubbarna och SSi nu tar vår plats.

Innebär alltså att antalet bankörningar i år minskar drastiskt. Kommer inte gå att anmäla sig via rejsa.nu heller iom att våra samarbetsklubbar inte kommer lägga ut några anmälningar där.

Vad händer? Har jag missat totalt att vi har problem i ledningen eller är allt bara rykten?
    Jag är iaf besviken på att samarbetet med de övriga klubbarna verkar ha gått åt pipan.
    Senast redigerat av andreas- den 2008-02-15 klockan 10:51.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Blir till att bli medlem i HPC, SSi eller FMSC då.
    Utan samarbetet med de andra klubbarna så är det för min del ingen ide att vara med i 200sx klubben.
    Jag vill köra bankörning och tycker att Japmeet är en dålig träff när det gäller bankörningen. (liten körtid, vädigt många vildhjäror och folk med mer effekt än de kan hantera)

Väldigt tråkigt... =(

Member Fernströms avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Om jag förstod rätt av det som står på Hondaklubben så var det tänkt att ssi skulle få 20 platser på de träffar som "banträffskartellen" annordnar.

Då 200 klubben har hoppat av sammarbetet har ssi tagit över detta, och i stället får vi 20 platser på de träffar som annordnas. Om det blir så tycker jag att det är en bra lösning trots allt då det sällan kommit fler än 20 pers på de träffar som annordnats.
    Senast redigerat av Fernström den 2008-02-14 klockan 23:21.

Senior Member Söderquists avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a, Annan

Standard

För att reda ut begreppen för alla, innan det dras förhastade slutsatser på fel grunder så vill styrelsen gärna förtydliga vad som hänt och händer.

Det gick nyligen ut ett medlemsmail till samtliga medlemmar som beskriver det som har skett och vad som är på gång när det gäller banträffarna för 2008.

Ett missförstånd i styrelsen gjorde att vi ej fick Kinnekulle bokad och kunde således ej fylla vår del av sammarbetet i banträffskartellen genom att delta med en träff.
    Vi fick erbjudande om att ta hand om Knutstorp den 29/6 men vi har inte resurser att genomföra en sådan pass stor träff så nära inpå Japmeet.
    Som jag beskrev i mailet valde vi därför att hoppa av som aktiv samarbetspartner i kartellen och SSI kommer ta över Knutstorp-träffen.
    De diskuteras nu lösningar där vi fortfarande kommer kunna erbjuda er medlemmar bantid på dessa träffar som arrangeras av banträffskartellen, sjävlklart då under samma premisser som tidigare - dvs gratis att åka.

Jag vill också förtydliga att banträffskartellen inte är något som är hugget i sten utan något vi diskuterar inför varje år om vi ska delta, vilka övriga organisationer som ska delta, vilket upplägg som ska vara, osv.
    Vi har stått utanför kartellen tidigare år och även andra klubbar har kommit och gått pga av olika anledningar.

Som jag skrev i mailet så har vi insett att vi inte har resurser och energi att delta aktivt i banträffskartellen bl.a. pga av det arbete som läggs ner med organisationsförändringen och Japmeet.

.................................................. ..........
    Bifogar mailet i sin helhet för de som inte läst det:

Banträffar under 2008

Hej,

Klubben har under många år samarbetat med olika organisationer för att
    genomföra många och kvalitativa banträffar. I år består den s.k.
    banträffskartellen av SSI (Svenska Subaru Imprezaklubben), PSC (Peugeot
    Sport Club), HPC (Honda Performance Club) och FMCS (Ford Motorsport Club
    Sweden).

Styrelsen arbetar aktivt med den organisationsförändring jag nämnde i ett
    tidigare mail (vilken ni kommer att få information om inom kort) och
    Japmeet som ständigt växer har återigen blivit ett större evenemang och
    kräver allt mer resurser. I år arrangeras Japmeet för första gången under
    två dagar vilket ställer ännu större krav på förarbete.

I och med detta har vi insett att vi inte har resurser och energi att
    delta aktivt i banträffskartellen. Vi behöver koncentrera våra krafter på
    de interna aktiviteter vi har under säsongen 2008.

Vi har därför valt att kliva av som aktiv partner i banträffskartellen och
    diskuterar alternativ med de övriga organisationerna för att fortfarande
    kunna erbjuda er medlemmar bra bankörningstillfällen!

Banträffskalendern kommer inom kort vara klar och vi kommer då återkomma
    med information om hur möjligheterna ser ut för er medlemmar!
    Fredrik Söderquist - #1078
    Bygger en "Nissan GT500"... typ. Klar 2015? Kanske...
    Blog -> http://www.gt500.se

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Fernström Visa inlägg
    Om jag förstod rätt av det som står på Hondaklubben så var det tänkt att ssi skulle få 20 platser på de träffar som "banträffskartellen" annordnar.

Då 200 klubben har hoppat av sammarbetet har ssi tagit över detta, och i stället får vi 20 platser på de träffar som annordnas. Om det blir så tycker jag att det är en bra lösning trots allt då det sällan kommit fler än 20 pers på de träffar som annordnats.
    Det är ett alternativ som diskuteras, vi återkommer som sagt när vi har klart för oss hur det kommer att bli.

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Det låter iaf positivt att det förs diskutioner om att vi kanske kan få 20-tal platser. Vi är ju sällan fler än 5 ändå.

Sen förstår jag på ett sätt att styrelsen väljer att prioritera Japmeet. För som redan nämnt brukar det ju inte delta många från klubben på bankörningarna fast halva klubben är på Japmeet. Tyder på att styrelsen satsar på det som majoriteten är intresserade av och på det viset är ju allt jättebra.

Om det kommer till en lösning där vi får några platser på bankartellens körningar så är jag nöjd. Då har styrelsen skött sitt jobb ypperligt, den stora massan blir nöjd iom en fullsatsning på 2-dagars Japmeet och vi fåtal som vill köra mer bana blir också nöjda.

Av någon anledning har jag inte fått mailet som klistrades in (bra) i inlägget ovan. Får kolla över mitt mailkonto så det funkar som det ska.

Senior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Mys att det inte låter helt dött iaf.

Efter som Japmeet i år är två dagar också så ska jag inte vara så korkad att jag inte ger det en chans. Organisationen med insläpp, besiktning av bilar mm var klockren senast jag var där (2006). När det är två dagar så borde det minska köerna till bankörningen drastiskt.

Om det krävs någon representant från 200:a klubben till banträffskartellens träffar så kan jag eventuellt tänka mig att ställa upp och hjälpa till.

Styrelseledamot
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Inga nyheter här ännu¨?
    Skall man behöva köpa sig en Honda igen för att få deltaga på banträffarna i år?
    Niklas Kvillert #118
    Kassör, Nissan Owners Group Sweden
    Hyfsat snabb S13 11,47 191km/h

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Senaste jag hört är att vi eventuellt kommer få ett 10-tal platser på resp. körning och vår klubb betalar en summa för varje träff.

Men det är bara lite rykten som florerar.

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kvillert Visa inlägg
    Inga nyheter här ännu¨?
    Skall man behöva köpa sig en Honda igen för att få deltaga på banträffarna i år?
    Självklart inte! Diskussionerna börjar landa och om inget oförutsett sker kommer information komma under veckan till medlemmarna!
    Vi i styrelsen har valt att inte gå ut med information förrän det är helt spikat hur säsongen kommer se ut för oss 2008.
    Innan något är spikat till 100% vill vi inte basunera ut något som senare kan komma att ändras, jag hoppas ni har förståelse för detta.

Citat Ursprungligen postat av andreas- Visa inlägg
    Senaste jag hört är att vi eventuellt kommer få ett 10-tal platser på resp. körning och vår klubb betalar en summa för varje träff.

Men det är bara lite rykten som florerar.
    Min rekomendation är att inte lita på rykten utan avvakta information från styrelsen, lösningen som är under diskussion nu är en mycket gynsam lösning för er medlemmar. Så vi har goda förhoppningar om att en bra lösning är på G!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •