Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: S13 startar inte

Member Bebbos avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

den funkar kanon nu på tomgången. fick lite brottom så jag hann bara starta den, var tvungen att sticka sen. Men den gick mycket bättre än innan nu utan LMM och lambda. ska prova att koppla in dem igen imorgon

Member Bebbos avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

nu har jag provat lite. Den går skit bra utan LMM och lambda. går lika fint med lambda sonden, fast inte lika fett. men sen när man kopplar in lmm så dör bilen helt. så då får jag prova med en ny sådan

Member Bebbos avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

har provat med en ny lmm, men det funkar ändå inte. Några funderingar?

Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bebbo Visa inlägg
    har provat med en ny lmm, men det funkar ändå inte. Några funderingar?
    Fått den att gå som den ska ? Lmm kan ju vara felkopplad också.

Edit såg ju att du redan kopplat om den
    Senast redigerat av Henrik S den 2008-05-05 klockan 11:29.

Member
    Reg.datum
    Apr 2008
    Bil
    S13

Standard

tycker inte de verkar spela någon roll om den är omkopplad. något är fel med LMM eftersom den går bra utan och bajs med. Något med lmm är det.

Member Bebbos avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

jo det är ju helt klart lmm, men vet inte riktigt vad jag ska göra. kotrollerat kopplandet massvis med gånger, även låtit andra göra det. Samt så har jag provat med en ny lmm och har samma problem. men det ligger lite på is just nu eftersom jag håller på att flytta så de blir inte så mycket garage tid för tillfället. men snart ska jag försöka ta tag i problemet.

Standard

jag har haft liknande problem.

visade sig att nån jeppe innan mig hade vart o skarvat i orginal kablaget till LMMen. som inte var så bra och kortade mot varandra.

Men, en sak till att se till är ju att chippet verkligen är ett som är gjort för z32 lmmen.. så det inte är ett "steg 3" för orginal lmm..

så byt tillbaka till chippet du hade innan, och sätt dit orginal LMM. då har du ju svaret på det iaf.

EDIT:
    kom på en sak till...

står att du har 444 Supra spridare... jag trodde inte man kunde köra med dom (kommer aldrig ihåg om s13 vill ha hög-ohm eller låg-ohms spridare)
    Senast redigerat av overdrift-Johan den 2008-05-08 klockan 12:40.

Member Bebbos avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av overdrift-Johan Visa inlägg
    jag har haft liknande problem.

visade sig att nån jeppe innan mig hade vart o skarvat i orginal kablaget till LMMen. som inte var så bra och kortade mot varandra.

Men, en sak till att se till är ju att chippet verkligen är ett som är gjort för z32 lmmen.. så det inte är ett "steg 3" för orginal lmm..

så byt tillbaka till chippet du hade innan, och sätt dit orginal LMM. då har du ju svaret på det iaf.

EDIT:
    kom på en sak till...

står att du har 444 Supra spridare... jag trodde inte man kunde köra med dom (kommer aldrig ihåg om s13 vill ha hög-ohm eller låg-ohms spridare)
    haha, ja de är fel av mig, skyline spridare ska det ju vara! fel skrivet! Men chippet ska vara till Z32lmm, köpte lmm, chip och spridare av samma kille och han sa att de passade ihop alltihoppa. Men jag ska försöka ta mig någon dag snart och lösa felet. Men de är så svårt just nu när man jobbar andra tider och inte bor vid garaget längre.

Member Bebbos avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

kan man kontrollera på något vis med multimeter på kontakten till LMM? vad ska det i såfall visa vid de olika lägena. Kom förresten på att jag har konstant ström till LMM istället för på tändningen, spelar det någon roll?
    Jag vet ju att de är bättre att ha det på tändningen men nu sitter den kopplad till batteriet direkt bara när man testar. Men det ska väll inte spela någon roll, eller?

Member Bebbos avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

nu fungerar den med LMM inkopplad. vet inte varför det plötsligt fungerar, bilen kanske bara behövde vila en månad :P. men den hostar en del när man gasar, ska försöka fixa nån kamera så man kan visa hur den beter sig. Ryker också en del från avgasröret, vet inte om det kan bli kondens i avgassystemet när den har stått inne sen i oktober eller om den tar i vatten nånstans. men men, ska försöka fixa lite videomaterial

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •