Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Greddy bakre fjäderbenstag

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Greddy bakre fjäderbenstag

Fick lite grejer till min s14a igår. Greddy bakre och främre fjäderbenstag, Energy Suspension Hyperflex Polyurethane Bushing Kit, Aluminum Subframe Spacers Kit. Ruskigt snabb och smärtfri leverans från staterna, beställde grejerna i söndags och hade dom igår.
    Har redan hunnit få dit det främre staget utan problem(dock efter att ha flyttat ner nån AC-behållare lite som låg i vägen).
    Nu tänkte jag ge mig på bakre staget och tänkte höra om nån har några tips på länkar till guider för installation eller nån "walk thrue". Det verkar ju bara vara att lossa hatthyllan och ta det steg för steg, men man vet ju aldrig och det kanske finns nåt man bör tänka på?

Tacksam för tips även gällande dom andra prylarna och dess installationer....

Member raseris avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Det är rätt fram att göra, men du kommer att behöva såga/kapa lite i hatthyllan för att på det, för jag antar att du köpt ett som går över hatthyllan?
    Fredrik Hellström
    Honda Integra Type RK20

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard Fixat!

Nop, detta var ett greddy som går under hatthyllan. Men nu är det ditsatt efter lite bök....
    Det enda som behövde ändras på var lite plåt som behövde böjas lite åt sidan för att få ner fästet för staget uppifrån fjäderbenstornet.
    Så nu är jag nöjd å glad för stunden.....återstår bara det roliga jobbet med bussningar....
    Men jag kanske nyttjar en gentjänst där och låter en verkstad göra det lätta jobbet i samband med montage av k-sport coilover som dom ändå ska få sätta dit så fort raidopower fått leveransen.

Member raseris avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Mitt sitter med under, jag behövde itne böja något?

bussningar tar bara tid att göra, coilovers fixar du lätt själv!
    Glöm inte att du måste ha fullständigt namn i signaturen!
    Fredrik Hellström
    Honda Integra Type RK20

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard

Jag kanske var lite kort på tålamodet så jag valde att böja undan den tunna plåten som hindrade mig från att få ner fästena :/

Tack för svaren förresten...

Vilken sida är egentligen bäst när det gäller att hitta guider för dylika uppgraderingar....tyckte jag letade ihjälp mig utan att hitta nåt om stagen tex?!
    Micke Thunström
    200sx s14a
    www.cemik.se

Member raseris avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Finns inga "regler" alltid bättre och fråga!
    Annars är det bra tips www.sxoc.co.uk
    Fredrik Hellström
    Honda Integra Type RK20

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •