Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 45

Ämne: Beat's Nissan 200sx s13 extrem

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mobne Visa inlägg
    Äntligen, hoppas du kan få vettiga priser på dessa lådor så man blir sugen o köpa =)

Skulle verkligen behöva en sån låda, ser ju fint ut bara hoppas de är lika bra som det ser ut då.
    Hehe faktiskt Bra priser kommer det att bli, och om man jämnför så här så använder sig OS Giken av samma sorts material osv till deras tätväxlade vanliga drevsatser med syncringar. Och en sån låda får du hemma och klar för 30+. Och en sån här kommer inte landa på en sån peng. Så bra ***** pris är det garanterat om man jämnför med t.ex andra dogbox-drevsatser som kostar runt 65k. Sen så levereras dessa med färdiga hus. Bara att montera. Men jag vill inte lova för mycket nu, ska ta fram fakta på allt så ska jag fixa så det går att beställa innan vintern så man har lådorna i början av vintern/mitten av vintern.

Citat Ursprungligen postat av BeerBringer Visa inlägg
    Är det original utväxling?
    Vad han har sagt till mig så kommer det att vara en kort etta, arbetsam 2a och 3a osv. Personerna som har tillverkat denna drevsats tillverkar även drevsatser till extrema rallybilar som tävlar under WRC nivå. Och då använder man sig inte direkt av en etta eller så, och lådan kommer vara till för tävlingsbruk. Så det kommer vara en härlig utväxling garanterat!
    William Holming
    Nissan 200sx s13
    http://www.garaget.org/?car=14152

Standard

de kliar i fingrarna redan =D

jag kör ms i min bil och de har stöd för att sätta brytare på kopplingen så den backar tändning så att man kan göra fullgasväxlingar, då borde de vel funka att koppla de till ett spakställ med microbrytare?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Prylers Visa inlägg
    de kliar i fingrarna redan =D

jag kör ms i min bil och de har stöd för att sätta brytare på kopplingen så den backar tändning så att man kan göra fullgasväxlingar, då borde de vel funka att koppla de till ett spakställ med microbrytare?
    Det ska det absolut gå att fixa. Så länge man fixar så att när man gör en fullgasväxling att vevaxeln har samma hastighet som drivhjulen. Annars blir det lite svårt :P Men som sagt, sånna tillval ska gå att fixa också. Allt sånt kommer att tas så fort jag får fram fakta om material, utväxling osv osv osv. Han snackade något om att ifall man vill ha en låda så får man offra sitt gamla hus då han inte kan springa omkring och köpa trasiga s13-lådor.
    William Holming
    Nissan 200sx s13

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Låter lovande detta.

Hur kommer lådan fungera för gatkörning? Hur länge håller den slitagemässigt?
    Menar ifall de är en våga man vågar lägga miltal på eller om de är begränsad livslängd.
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mobne Visa inlägg
    Låter lovande detta.

Hur kommer lådan fungera för gatkörning? Hur länge håller den slitagemässigt?
    Menar ifall de är en våga man vågar lägga miltal på eller om de är begränsad livslängd.
    Jag kommer använda min bil för gata också. Och vid låga varv så är det dubbeltramp så gäller så som jag har förstått det. Inget jag direkt bryr mig om, men vill man ha något roligt så får man väl anpassa sig liksom Men som sagt, den är inte gjord för vardagsbruk. Men jag kommer använda min på en vanlig dag och fisköra också.
    Slitagemässigt på en sån här växellåda är alltid svårt att säga. Dogringarna håller olika länge beroeende på vem som spakar. Hörde om en kille som hade en HKS dogbox-låda och han bytte dogringar iaf en gång per säsong. Och jag frågade då han som gör lådan. då sa han att det beror helt på, träffar man växlarna hela tiden och är nogrann med att ständigt sköta den väl så håller dogringarna lätt två säsonger.
    Sen angåeende det så kommer muttrarna på växellådan vara märkta. Det är för att ingen nisse ska gräva sig in i växellådan och trycka och mecka med saker som sitter helt annolunda jämnt emot en orginal drevsats. Händer det alltså något så ber man han fixa det och det rekomenderas inte att pilla med på egen hand.
    Så, så som jag har förstått det så kan livslängden vara väldigt kort, eller väldigt lång beroeende på person och ifall man kan växla med en dogbox. Den kommer kunna stå pall för hårda tag, hög värme och mycket slit och släng.. Så länge man gör det rätt. Ifall den håller för riktigt rally så borde det absolut hålla för oss amatörer.
    Men han gjorde en drevsats till en kille som tävlade i någon grupp i sverige. bankörning då. Bilen var en audi TT och växlingslägena blev väldigt tighta. Och när han skulle växla ner till 3an så träffa han 1an... I en otroligt hög hastighet innan kikanen.... Det var ren sallad av exakt allt, han gick runt och hämtade kolvar på banan.. Så.. Allt beror på helt enkelt. Priser på renovering kommer också komma upp då det är en ganska stor fråga det med. Men självklart kommer den vara riktigt mild då lådan kommer därifrån. Så den saken ska inte vara några problem.
    William Holming
    Nissan 200sx s13

Member 200sxcrippens avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

Låter jävligt gött jag snackade med dig förut om ljuskonverteringarna hade du hittat en satts nu som går igenom besiktningen med?

skulle va jävligt fint ogillar frogg eyesen:S

Standard

Citat Ursprungligen postat av crippen_chippen Visa inlägg
    Låter jävligt gött jag snackade med dig förut om ljuskonverteringarna hade du hittat en satts nu som går igenom besiktningen med?

skulle va jävligt fint ogillar frogg eyesen:S
    haha, ja frog-eyes är ju inte det vackraste på jorden kanske.

Jag har en sats som ser ut så här:

Dom har en baksida som man får plats med ett lyse som är drygt 5cm djupt. Jag har förmodligen skaffat ett par scania-lysen som sitter på 06ornas lastbilar som polarn på scania hookade mig med. Dom ska ha en ljusbild och sen är det ju bara att rikta. Ögonlocket får man ju sätta dit i efterhand så man ser att ljusbilden blir godkänd. Så jag hoppas, har inte monterat dom helt än då jag håller på för fullt med annat. Så det kommer nog komma i vinter.
    Sugen på en sån sats så är det bara att höra av dig.

MVH
    William Holming
    Nissan 200sx s13

Standard

Tjena.
    Hur går det finns det en låda tillsalu?
    Garantier på lådan?
    Är jävligt trött på att det inte går att växla uppåt 9000rpm och det bara kissar olja från alla
    öppningar i min låda.
    60fot/1,713 201m/6,91-181,7km/h 402m/10,42-228,2km/h -2010

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tias Visa inlägg
    Tjena.
    Hur går det finns det en låda tillsalu?
    Garantier på lådan?
    Är jävligt trött på att det inte går att växla uppåt 9000rpm och det bara kissar olja från alla
    öppningar i min låda.

Det finns ingen låda till salu ännu. Jag kommer att få uppgifter om lådan strax och då kommer även jag ta emot beställningar. Priser på lådan kommer även finnas.

Denna låda kommer verkligen vara tät, plus att lådan är gjord av personer som tävlar i profesionellt rally, så lådorna ska verkligen hålla om man hanterar dom rätt.

Garantierna kommer fungera på så vis att alla bultar kommer vara märkta. Så ifall lådan går sönder så kommer man få lämna in den så får dom undersöka om varför den gick sönder.

Det är lätt att ha sönder en dog-låda då växlingslägena är otroligt nära varandra. Så vid nerväxling så har redan en person haft sönder sin låda då han var uppe på 3an på en raka på mittsverige-banan. Sen skulle han växla ner till 2an och fick i den korta 1an. Det som hände var att lådan sprängdes och han skjöt kolvar och stakar som ett fyverkeri. Så självklart kan man ha sönder lådan om man inte gör rätt, men så är det med alla bilartiklar idag som du redan vet.

Återkommer såfort jag har fått information.

Det enklaste för mig är ifall alla PMar mig om vilka som verkligen är seriöst intresserade av en låda så jag vet lite om hur många som ska beställas.
    D.v.s jag har inte lust eller ork till några som sedan backar ur efter att de har sagt att man vill ha en låda. Betalning kommer ske i förhand förmodligen och sen så kommer lådan att tillverkas. Desto fler som är med på att skaffa en låda, desto billigare blir det har jag för mig.

MVH William
    William Holming
    Nissan 200sx s13

Standard

Hej alla dogbox intresserade personer.

Har nu fått fram lite fakta på drevsatsen som står nedan. Som jag även har nämnt så kommer dom som tillverkar drevsatsen pressa i den själva då dom vill ha färre missnöjda kunder då det kommer till att sätta in den vilket är lite klurigt.

Husen kommer pulverlackeras i svart. Kan dock fås i andra färger om kunder så skulle vilja, dock är det bra om man nämner sånt vid beställning.

Ang. hur krafttåliga satserna är så är det bara att stämpla på. Dessa drevsatser är gjorda för otroligt höga påfrästningar i både rally och bankörning. Det jag hörde var något om 650hk+ och en ***** massa Nm.
    Så när det kommer till kraft så ska den stå pall för vad man än vill ha i sin s13, s14 och s15. Vid tvivel så kan jag ta fram mer exakta siffror.

Drevsatsen är gjord i stål med en speciell härdning som självklart är hemlig, då det hela ligger i det. Ritningar går även att ordna till den personen som vill, men är inget som en person får som inte kommer köpa lådan.

Utväxlingar:
    1an - 2.18
    2an - 1.318
    3an - 0.866
    4an - 0.666
    5an - 0.512

1an - 35/16
    2an - 29/22
    3an - 26/30
    4an - 22/33
    5an - 20/39

Utväxlingarna kan justeras både + eller - 13% efter önskemål.

Priset kommer komma snart, dock så kommer det vara humant och ligga långt under t.ex PPG dogbox-drevsatserna som säljs. Sen så ska jag även försöka få fram grupp-rabatt, men kan inte lova något ännu.

Så vitt jag vet så ska s13-lådhuset både passa på s14 och s15 också, så de personerna som kör s14 och s15 är ju välkomna och beställa också.

Det jag nu vill ha är personer som är ganska säkra på att de vill ha en växellåda, och då vill jag att dom PMar mig ang. det så blir det enklare för mig att sålla.

MVH
    William Holming
    Nissan 200sx s13

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •