Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 45 av 45

Ämne: Beat's Nissan 200sx s13 extrem

Member madmans avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, S14a

Standard

Blir bara mer och mer sugen, men måste först se så att resten av bilen lirar så jag inte behöver lägga pengar där som jag inte räknat med...

// Axel
    Nissan 200SX S14a -98
    Street Power - JapTuning - VEMS

Standard

Då ska vi se, har äntligen fotat lite. Dock inte dokumenterat allt. Och allt är inte i ordning, vissa bilder är lite äldre osv. Dock så blev det så här iaf
    Motorn är i, dock bara som plugg för att bygga insug, grenrör, downpipe och tryckrör.
    Sen ska den ut, och byggas ordentligt, sen är allt plug and play vilket kan vara skönt!
    Det blev en TB60, ska stå pall för 600hk någonstans. Sen så är det twin entry, vilket gör det enklare att få tidigt laddtryck! Så ska bygga nu en hel del i helgen och nästa vecka och förhoppningsvis vara klar med grenröret då, och sen får man sätta igång med insuget.
    Det mesta är på plats, och jag ska bara dra mitt nya bränslesystem, blev 1/2"s alurör med 100microns förfilter och 40microns efterfilter, sen en bränslepump som är inline från turbobanditen. Sen har jag byggt klart i skuffen och satt dit batteriet och catchtanken är svetsad och klar. Så en del är gjort, så nu ska jag fokusera mig på motorn. Har även lackat om hela motorrummet och byggt om allt i motorrummet.

Här kommer bilder iaf.

Enjoy!
    William Holming
    Nissan 200sx s13
    http://www.garaget.org/?car=14152

Member crillevelins avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Bil
    S13

Standard

Mycket impad
    Nissan 200sx s13 sökes !

Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Kul att se att de händer nått (heller ganska mycket)

Standard

Citat Ursprungligen postat av Henrik S Visa inlägg
    Kul att se att de händer nått (heller ganska mycket)
    Hehe, ja jag har haft lite problem med mycket. Så det har inte gått undan så fort. Men nu på väldigt kort tid så har jag hunnit med en hel del, och som jag sa så ska jag börja prata med PPF om mappning i februari och förhoppningsvis ställa ut bilen till elmia, och då kanske kunna köra in bilen till sin plats
    Och fortsätter jag i detta tempo så är det fullt möjligt!

Så idag blev jag klar med lite saker i bilen och fjäderbenstaget Så nu ska jag börja med att bygga grenrör
    William Holming
    Nissan 200sx s13
    http://www.garaget.org/?car=14152

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •