Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: xs-power problem

Junior Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13

Standard xs-power problem

Köpte tokbilliga xs-power grejer(allt från grenrör till slutrör) till min s14a och hade väl iofs inte förväntat mig 100% passform, men nu behöver jag lite tips och råd.

Grenröret var av typen "silkroad", och för att få dit det var jag tvungen att kapa bort en del av fästena i blocket som var till skyddsplåten ovan gamla grenröret. Men dit kom det tillslut...

Har monterat resten nu oxå men har lite problem med att dels ligger turbopipen/elbow mot styrstången, sedan så ligger downpipen/frontpipen tajt emot skyddsplåtarna på undersidan av bilen.

Detta skapar naturligtvis lite vibbar och annat som inte är så önskvärt. Vet inte om det hade passat bättre med orginalturbo, jag har ju bytt till gt28rs!

Skulle behöva tips/råd från nån med liknande erfarenhet, och hur ni löste detta.

//micke
    Micke Thunström
    200sx s14a
    www.cemik.se

Junior Member
    Reg.datum
    May 2008
    Bil
    S13

Standard

köpte samma grejer från staterna för några månader sen. grenröret passade bra efter att ha demonterat alla värmeplåtar, däremot fick jag ju svetsa om downpipen(korta det lilla röret och föra in det högre upp i dp:n) det blev mycket bättre, hade inte en tanke på att det var till en högerstyrd bil.
    annars så tar mitt system i infästningar till bakvagnen, så det blir att svetsa om lite där oxå!

Member
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

PÅ min gamla bil hade jag Xspower grenrör downpipe och frontpipe.
    Downpipen tog i styrstången.

Så vi värmde skiten till den blev röd och fin och sedan på den med släggan för att göra en "liiten" buckla vid styrstången..

Kollade innuti och det syndes knappt någon skillnad alls, men den gick fri från stången..
    Frontpipen med katersättare gick även emot skyddsplåtarna under bilen så det var bara fram med brännaren ,värma i 10min, i med ett långtrrör i änden på frontpipen och bända uta bara hilvitti. =)

Kanske skall tillägga att vi var rätt trötta på att allt skulle j*vlas efter att ha meckat med motorbyte och annat kul i 30timmar i sträck inför elmia.. =)
    Senast redigerat av Pentagram den 2008-06-13 klockan 02:12. Anledning: K U K CENSUR!
    http://200sx.kicks-ass.net/pentagram
    Tobias Bäcklund #599 Göteborg RS13 -89

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •